12.08.2018 - Holsbeek - PleinKermis ism MBCZoeNK

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 12.08.2018 - Holsbeek - PleinKermis ism MBCZoeNK

Bericht door Free_ltd »

roger schreef:Heb de kleine toer gedaan met kleinzoon,voor hem ideaal ritje.Nog maar 2°keer dat hij een tocht doet.Spijtig van de problemen met schakelen,ketting viel 3X achter cassette.manneke durfde nadien niet meer schakelen maar al stoempend toch overal boven geraakt.(zoals zene opa!!!),ondertussen is dat al opgelost.Ergens in het begin een mooi stukje natuurgebied gedaan dat ik niet kende,wat de lange afstanden niet hebben gedaan dacht ik.

Aan de start een wafeltje gekregen want wij hadden geen bevoorrading,heeft hij nadien lekker in de auto op gegeten.Wat betreft drank heb ik nooit problemen,er zijn toch genoeg huizen onderweg waar je eventueel kunt aanbellen om wat water te vragen.


Had natuurlijk ook graag de grote toer gereden maar als opa is het toch leuk van je kleinkinderen wat laten genieten van deze mooi sport.
Toch zalig als ge dit kunt doen. Nu ga ik ook voor 'ietske' kms, maar zodra mijne zoon mee gaat, ga ik even goed van een kids toer genieten.
En dat is dan mijne zoon. Dus hoe geweldig is dat opa-kleinzoon moment hé.

Begon te lezen en dacht jullie tegen gekomen te zijn, maar blijkbaar waren dat andere mensen en denk dat die man nog wat te jong was om dat jongetje zijn opa te zijn :lol: Die jongen was blijkbaar een remblokje kwijt.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 12.08.2018 - Holsbeek - PleinKermis ism MBCZoeNK

Bericht door Free_ltd »

wardje schreef:en ook ,1 bev na 20 km al
Bij mijn weten is de eerste altijd rond de 18 à 23km, met af en toe eens een uitzondering :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: 12.08.2018 - Holsbeek - PleinKermis ism MBCZoeNK

Bericht door Dieter ex Mx-er »

phille schreef:Aan ALLE aanwezigen dank voor de deelname !

Het is onze eerste maal in deze regio, maw leergeld moet en zal betaald worden ... ik hoop dat het al bij al nog meeviel !
Ons eerste voorstel dat op tafel lag had 60km en bijna 1000hms, maar we wisten allemaal dat dit niet ging goedgekeurd worden, doch niet geschoten nooit raak !
Vooral waren wij ontgoocheld over de paden die geschrapt werden in de kesselse-bergen (ze hadden er blijkbaar een steen van Harry Potter gevonden), alsook de wijngaardberg die gewoonweg voor geen enkele club buiten rotselaar toegankelijk is :-(

Mochten we deze volgend jaar nog organiseren (trust me geen sinecure zo midden in de vakantie en met veel medewerkers op vakantie zijn) en als de pleinfeesten terug doorgaan en als wij ook mogen herorganiseren dan gaan we proberen wat meer uitdaging te geven op de grote tocht, onze parcours bouwer begint nu al in zijn handen te wrijven :-)

Bedankt en tot in Oktober 14/10 de dag van de verkiezingen de TT in Heverlee !!! Jawel er kan later gestart worden :-)
Ons plan was om na de 53km nog eens de 22km te rijden maar na 45km was onze drinkbus al leeg #-o
Die 60km met 1000hm klinkt als muziek in mijn oren maar dan graag met een extra bevoorrading, al is het maar een dranktent :-)
Als dit jullie eerste keer was =D>
Gebruikersavatar
Flupke70
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: do 23 feb 2012 09:42
Rijdt met: Scott Scale 915 29" 2018

Re: 12.08.2018 - Holsbeek - PleinKermis ism MBCZoeNK

Bericht door Flupke70 »

Ergens in de 50km en dan 2 bevoorradingen is toch niet de standaard. Vaak pas als men boven de 60km gaat. Ge moet er ook nog aan uit kunnen als organisator.
Niet iedereen drinkt hetzelfde. Zelf heb ik gisteren 47km gedaan en ben toegekomen met een 800ml vermoed ik. Als ik in de zomer MTB, heb ik altijd een Camelbak (alez, die van B-win) bij en afhankelijk van de afstand, bepaal ik mijn hoeveelheid. Gisteren was dat 1,3L. Mijne maat had een bidon van 500ml bij en deze nog eens helemaal gevuld aan de eerste bevoorrading en kwam ook toe.
Ondertussen rijd ik al meer dan 10j bijna wekelijks toertochten, en geloof me, na een bevoorrading nog 33km te rijden is jamais vu.
Ik wist dat er maar 1 bvrd was, en ja voor 53km kan dat nog net, maar dan zou de bvrd nooit voor halfweg mogen zijn. Daarom was ik zo verbaasd dat ze er al was na nog geen 20km. En wat dat drinken betreft, dit is heel belangrijk en dat vergeten nogal veel mensen. Is 1e oorzaak bij krampen. Ook al is mijne bidon nog halfvol, ik zal m altijd vullen aan een bvrd. Als je niet moet pissen bij aankomst dan heb je zeker niet teveel gedronken. Dat komt pas na een paar bruine leffe's en/of pinten :lol:
first
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 28 okt 2009 22:55
Rijdt met: Scott Spark 29 - Scott E spark 27.5+
Contacteer:

Re: 12.08.2018 - Holsbeek - PleinKermis ism MBCZoeNK

Bericht door first »

Vond het een mooie afwisselende toer, blij om eens verschillende delen omgekeerd te rijden zoals o.a. de zoenk. En idd. de bevoorrading mocht misschien wat later zijn. :-D :-D
NewbieBiker
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 14 aug 2017 10:35

Re: 12.08.2018 - Holsbeek - PleinKermis ism MBCZoeNK

Bericht door NewbieBiker »

Flupke70 schreef:
Ergens in de 50km en dan 2 bevoorradingen is toch niet de standaard. Vaak pas als men boven de 60km gaat. Ge moet er ook nog aan uit kunnen als organisator.
Niet iedereen drinkt hetzelfde. Zelf heb ik gisteren 47km gedaan en ben toegekomen met een 800ml vermoed ik. Als ik in de zomer MTB, heb ik altijd een Camelbak (alez, die van B-win) bij en afhankelijk van de afstand, bepaal ik mijn hoeveelheid. Gisteren was dat 1,3L. Mijne maat had een bidon van 500ml bij en deze nog eens helemaal gevuld aan de eerste bevoorrading en kwam ook toe.
Ondertussen rijd ik al meer dan 10j bijna wekelijks toertochten, en geloof me, na een bevoorrading nog 33km te rijden is jamais vu.
Ik wist dat er maar 1 bvrd was, en ja voor 53km kan dat nog net, maar dan zou de bvrd nooit voor halfweg mogen zijn. Daarom was ik zo verbaasd dat ze er al was na nog geen 20km. En wat dat drinken betreft, dit is heel belangrijk en dat vergeten nogal veel mensen. Is 1e oorzaak bij krampen. Ook al is mijne bidon nog halfvol, ik zal m altijd vullen aan een bvrd. Als je niet moet pissen bij aankomst dan heb je zeker niet teveel gedronken. Dat komt pas na een paar bruine leffe's en/of pinten :lol:
Ik enkele maanden geleden een TT gereden in de Ardennen met gelijkaardige afstand en hm's. Als ik mij goed herinner, was er een bevoorrading om de 15 à 20 km. Alles hangt af van de combi afstand, hm's en temperatuur.

Maar laat ons niet vastpinnen op dit verbeterpuntje, het was een FANTASTISCHE toertocht!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 12.08.2018 - Holsbeek - PleinKermis ism MBCZoeNK

Bericht door Free_ltd »

Flupke70 schreef:
Ergens in de 50km en dan 2 bevoorradingen is toch niet de standaard. Vaak pas als men boven de 60km gaat. Ge moet er ook nog aan uit kunnen als organisator.
Niet iedereen drinkt hetzelfde. Zelf heb ik gisteren 47km gedaan en ben toegekomen met een 800ml vermoed ik. Als ik in de zomer MTB, heb ik altijd een Camelbak (alez, die van B-win) bij en afhankelijk van de afstand, bepaal ik mijn hoeveelheid. Gisteren was dat 1,3L. Mijne maat had een bidon van 500ml bij en deze nog eens helemaal gevuld aan de eerste bevoorrading en kwam ook toe.
Ondertussen rijd ik al meer dan 10j bijna wekelijks toertochten, en geloof me, na een bevoorrading nog 33km te rijden is jamais vu.
Dan rijden wij wss en/of toevallig niet dezelfde TT's veronderstel ik. Als ik boven de 60km doe, zijn er meestal 2 bevoorradingen. Maar we doen ook geregeld de 50 en 55 en dan komt het wel wel eens voor dat er 2 zijn, maar meer niet als wel. Dat is mijn ervaring. Maar ik heb sowizo altijd gerief bij zonder rekening te houden met de bevoorrading. Mss is een bidon van 950ml een goede tip? Ik gebruik die in het voorjaar als het al wat warmer wordt of als ik na het werk nog rap 2 uurkes ga raggen in de nabijgelegen bossen omdat met die camelbak toch altijd een gedoe is met vullen en kuisen.

Hoe doet ge dit dan als ge bv. gewoon gaat MTB'en zonder TT en bevoorradingen?

Waar ik wel kan inkomen is dat ze misschien de bevoorrading nog een km of 4 later hadden gezet, dan was het wat meer verdeeld geweest.
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: 12.08.2018 - Holsbeek - PleinKermis ism MBCZoeNK

Bericht door phille »

Free_ltd schreef:Waar ik wel kan inkomen is dat ze misschien de bevoorrading nog een km of 4 later hadden gezet, dan was het wat meer verdeeld geweest.
staat genoteerd met nog enkele andere punten, zoals ik al zei : het is onze eerste in die regio en dat betaal je gewoonweg
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: 12.08.2018 - Holsbeek - PleinKermis ism MBCZoeNK

Bericht door PainSosis »

Hoe ik het begrepen heb was de fietsclub enkel verantwoordelijk voor het MTB parcours en niet de omkadering maar soit.
Leuke discussie :)

In de Ardennen heb je tochten van 45Km met drie bevoorradingen omdat ze 1500 hoogtemeters maken.
Dat is dan na 12KM, nog een op 26Km en dan de laatste rond de de 35KM

Op de plattere tochten (minder dan 1000hm) mag je toch wel om de 25 - 30Km een bv zetten vind ik :-D
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 12.08.2018 - Holsbeek - PleinKermis ism MBCZoeNK

Bericht door Free_ltd »

PainSosis schreef:Hoe ik het begrepen heb was de fietsclub enkel verantwoordelijk voor het MTB parcours en niet de omkadering maar soit.
Leuke discussie :)

In de Ardennen heb je tochten van 45Km met drie bevoorradingen omdat ze 1500 hoogtemeters maken.
Dat is dan na 12KM, nog een op 26Km en dan de laatste rond de de 35KM

Op de plattere tochten (minder dan 1000hm) mag je toch wel om de 25 - 30Km een bv zetten vind ik :-D
Komt ge voor te eten of te fietsen? :-p
Plaats reactie