15.07.2018 - Quartes

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
W_H
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 01 dec 2017 19:30

Re: 15.07.2018 - Quartes

Bericht door W_H »

Zag er inderdaad niet ok uit. Even gestopt maar er waren reeds een aantal mensen die zich over de man ontfermden. Ik dacht verstaan te hebben dat hij geen pols meer had, maar dat ben ik niet zeker.
Laat ons hopen dat alles goed komt.

Vandaag toch enkele egoïsten aan het werk gezien die andere bikers van het pad zouden rijden. Foei [-(
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: 15.07.2018 - Quartes

Bericht door PainSosis »

Vandaag de 75Km aangedaan.

Heel afwisselend parcours.
Veldwegen, weggeltjes door het dorp, single tracks, speelstukjes, bos en gewoon los door de wei.
Alleh, zo los was da ni :bounce:
Hellend en bij momenten pittige klimmetjes maar niet te veel.
Zat redelijk wat asfalt op de 75Km ook maar niet voor te zeggen storend. Was goed om even snelheid te maken.
Ideaal om de benen en voeten wat te laten losdraaien nadat deze bij momenten zeer zwaar door elkaar werden geschud op de offroad stukken of in de wei.

Paar gevaarlijke stukken in de afdalingen ook maar er stond wel altijd iemand om dat aan te geven.
Soms was het gewoon duidelijk dat remmen los niet aan te raden was.
Toch zijn er nog altijd mensen die u voorbij komen gevlogen met hunne fully en het verstand tien meter erachter.
Voor hetzelfde geld vliegen die recht op u achterwiel. ](*,)
Toegegeven, ik ben niet de snelste daler (op onbekend terrein met ne HT met zomerbanden ) , maar dat verantwoord niet hoe sommigen je voorbij vliegen op een offroad stuk van 1,5 meter breed met geulen en losliggende (dikke) stenen. Als ik juist van spoor verander, omdat dat nu eenmaal moet in MTB'n, dan kunnen ze niet meer remmen en vliegen ze recht op u. =;

Bepijling perfect en de ravito's heel basic.
Voor mij is basic ook genoeg. (behalve aangebakken diepvriesworsten.)
Het water was gekoeld op elke ravito (o) ,

Leuke après, dorps (? )feest, ik heb daar geen dorp gezien tussen de weiden maar het was er allessinds feest met veel volk.
Er kon zelfs een heuse maaltijd genuttigd worden voor 13 euro.
Ik moest de barbecue met saucissen voorbij op weg naar de bike wash en was al helemaal verlekkerd van de opstijgende aroma's.

Na 20 minuten aanschuiven in volle zon aan den barak met pain saucisse eindelijk beloond.
Dacht ik,
Het bleek een ander exemplaar te zijn dan de pens op den barbecue.
Na een grondig onderzoek bleek den barbecue enkel te dienen voor de maaltijden.
Ik heb zo één gekregen die voor den helft hard was van enerzijds aangebakken te zijn en anderzijds veel te lang in den bain marie gelegen te hebben van den barak a frittes :-&

Al een geluk hou ik altijd een halve appelflap over in geval van :-"
Leuke streek en mooie organisatie. Aanrader!

2x geflitst. Weet er iemand waar die fotos weer te vinden zijn?
Heb het gevonden: http://www.tousaquartes.be/photos.html

PS: Niets gemerkt of gehoord van een ongeval. Hopelijk komt het goed.
Dat stukje van zotten in een afdaling was ik ziezo al van plan om dat te vermelden.
Heeft niets te maken met het ongeval maar dat ik tot 2 maal toe bijna van de baan ben gereden.
1x op Mont Saint Aubert en 1 maal ver op het einde.
Laatst gewijzigd door PainSosis op ma 16 jul 2018 07:39, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
migs
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 11 sep 2011 13:55
Rijdt met: herenfiets met lage opstap !!!
Contacteer:

Re: 15.07.2018 - Quartes

Bericht door migs »

Momenteel kritiek
verry slowwww
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 04 jan 2013 21:20
Rijdt met: granville mahone(oud),canyon yellowstone, fat rat ktm

Re: 15.07.2018 - Quartes

Bericht door verry slowwww »

Was onze vriend die daar lag, zijn er bij gebleven,en naar spoed,. Laten we zegn dat het niet goed is,uit respect voor familie ,ga ik niets meer zeggen.
Maar aan de kalvers die nog willen voorbijvliegen ,terwijl mijne zoon iedereen daar wil afremmen,door het ongeval proficiat!!!!, oliedom, ze horen hem ni roepen of zien hem niet....zitn toch ook losers tussen ,iemand staat daar niet zomaar te signaliseren om af te remmen !!!!
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: 15.07.2018 - Quartes

Bericht door PainSosis »

Spoedig herstel toegewenst,
laat ons hopen dat het snel in orde komt!
Gebruikersavatar
maxeur
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: do 20 jun 2013 22:20
Rijdt met: Specialized camber comp

Re: 15.07.2018 - Quartes

Bericht door maxeur »

Verleden jaar in viroinval ook meegemaakt.
Beenbreek in afdaling,ik lag nog op grond ,een paar bikers gestopt,maar toch nog dommerikken die ons bijna overrijden.
We waren nochtans goed zichtbaar ...
Gino_mtb
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 jun 2018 20:56

Re: 15.07.2018 - Quartes

Bericht door Gino_mtb »

Ritje vond ik wel ok.
Beklimming mt Saint Aubert was fun en ook de singeltracks langs de autosnelweg.
De passages door de akkers en weiden waren soms saai maar ja als je van punt a naar punt b moet....
De eerste bevoorrading boven op Saint Aubert was wel héééél basic, er lag amper iets. Ik hoorde ze bellen met organisatie dat ze bijna niets meer hadden.
Andere ravito's waren ok.

Soit , al bij al gejeund. Was natuurlijk ook lastig door die verzengende hitte. Dat laatste beklimmingetje in die weide was ook wel pittig. Er reden net enkele walen achter me en hoorde ze allemaal vloeken :-) :-) . Waarom ze na die laatste beklimming nog een lus door akkers en weiden maakten weet ik niet want dat had echt niets van meerwaarde. HAd ik geweten dat ik gewoon links moest afdraaien naar de startlocatie had ik dat zeker gedaan en had ik die laatste saaie lus niet meer gedaan.
Op het einde kleine 66km op de teller.

Volgend jaar terug hier op post
Gino_mtb
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 jun 2018 20:56

Re: 15.07.2018 - Quartes

Bericht door Gino_mtb »

Hoop trouwens dat alles ok komt met die man die zwaar ten val kwam .... fingers crossed !!!
Gebruikersavatar
migs
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 11 sep 2011 13:55
Rijdt met: herenfiets met lage opstap !!!
Contacteer:

Re: 15.07.2018 - Quartes

Bericht door migs »

Helaas moet ik met pijn in het hart mededelen dat de mtb rijder dat toen ten val kwam overleden is
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1983
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 15.07.2018 - Quartes

Bericht door filiep72 »

Ongelooflijk triestig. RIP Franky.
Plaats reactie