11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Brugse Racer
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 14 jul 2011 14:55
Rijdt met: Cube Reaction GTC Pro 27.5
Contacteer:

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door Brugse Racer »

Erg genoten van de rit, al moet ik zeggen dat ik weinig nieuwe tracks heb gezien. (Maar Kluisbos heeft dan ook nog weinig geheimen voor mij.).
Misschien een tip om de stuk langs de schelde te vervangen. Je kan misschien richting Kwaremont trekken via Koppenberg. Qua kilometers zal dat min of meer gelijk zijn. (mits je wat creatief bent), maar je zal nog iets meer hms én variatie hebben. Tochtje zal er dan wel niet lichter op worden uiteraard :-)
Soit, geen kritiek! Chapeau om een leuke TT in elkaar te steken naast jullie race! =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
demonic
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 20 jan 2008 22:22
Rijdt met: Scott Spark RC 900 World Cup

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door demonic »

Brugse Racer schreef:Misschien een tip om de stuk langs de schelde te vervangen. Je kan misschien richting Kwaremont trekken via Koppenberg. Qua kilometers zal dat min of meer gelijk zijn. (mits je wat creatief bent), maar je zal nog iets meer hms én variatie hebben. Tochtje zal er dan wel niet lichter op worden uiteraard :-)
Mss moet men volgend jaar de tocht in omgekeerde richting rijden? Ik heb er nl veel gezien na de laatste bevoorrading die maar wat blij zouden zijn met de vlakke km's op het einde. Ik denk dat het dan niemand zou storen om een vlak stuk te hebben :-D

btw, de Kluispassage was om duimen en vingers van af te likken JeePee!
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door blubberduck »

Brugse Racer schreef:Erg genoten van de rit, al moet ik zeggen dat ik weinig nieuwe tracks heb gezien. (Maar Kluisbos heeft dan ook nog weinig geheimen voor mij.).
Misschien een tip om de stuk langs de schelde te vervangen. Je kan misschien richting Kwaremont trekken via Koppenberg. Qua kilometers zal dat min of meer gelijk zijn. (mits je wat creatief bent), maar je zal nog iets meer hms én variatie hebben. Tochtje zal er dan wel niet lichter op worden uiteraard :-)
Soit, geen kritiek! Chapeau om een leuke TT in elkaar te steken naast jullie race! =D> =D> =D>
weinig nieuwe tracks....? die passage in het bos met wrak vliegtuig was maar de 2 maal ooit (verleden jaar en dit jaar ) dat dit bos opgesteld werd...waarschijnlijk heb je de 46 km gevolgd....
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door blubberduck »

demonic schreef:
btw, de Kluispassage was om duimen en vingers van af te likken JeePee!
thanks :-D
Gebruikersavatar
levo_specialized fsr
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 29 apr 2016 06:40
Rijdt met: levo specialized

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door levo_specialized fsr »

Waar kunnen we de fotos terug vinden van zaterdag de VTT 57 km . :-D :-D :-D
MTB van Vlaanderen
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: za 24 dec 2016 09:04

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door MTB van Vlaanderen »

Hier kunnen jullie de foto's bekijken en downloaden:
https://www.mountainbike.be/media/detai ... nderen-vtt" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door filiep72 »

Leuke organisatie, daar in Oudenaarde. Inschrijven in zo'n tentenkamp doen wij -toertochtrijders- niet ieder weekend. Samen met 2 companen van start gegaan voor de grootste afstand maar hier en daar heb ik wel een stukje afgesneden. Tof begin, langs de donkvijver. Alhoewel, de 3 rijders voor mij konden al glibberen de 1e helling niet nemen. Te voet dus. De afdaling deden de 3 dan wel feilloos,.... op hun buik naar beneden (langs de trapjes) :-D. Zonder erg weliswaar - alleen het ego ;-) (rare gasten, die mountainbikers :-)) . Enfin, toffe single tracks langs de Donk, da stuk van een km of 4 langs het water hoeft geen uitleg meer :-(. Verder werd het een schitterende toertocht. Echt super. Kluisbos was de max. Die gracht schuin inglijden tot je tegen de overkant tot stilstand kwam en zo terug verder, njamie ;-)
. Het befaamde Pironpad kwam er ook nog aan. Pff, nog nooit door de stenen geraakt
De laatste keer reden mr Swiss en brokkerieder mij daar voorbij. Deze keer nam ik het mes tussen de tanden. Mentaal voorbereid, zonder medeweten van mijn benen. Eén voor één vielen mijn voorgangers stil. Ik nam steen voor steen. Het voorwiel deed al lang niet meer hetgeen ik wilde. Mijn achterwiel deed zijn eigen gang. De gps kwam op stand-by, ik reed nog minder dan 5/u dus :-0. De gestrande collega's riepen me vooruit (toffe jongens, die mountainbikers) , adrenaline schoot door de aderen. Kramp in de rechterdij werd moeiteloos gecompenseerd door de kramp in de linkerkuit. Manman, hoe ver nog??? De laatste stenen van de rockgarden dienen zich aan. Hartslag echt op het maximale. Tegemoetkomende wandelaars stuwden me door hun welgemeende aanmoedigingen vooruit naar de laatste meters (leuke mensjes, die wandelaars ;-)) . Hoezee! Pironpad :clear. Efkes rusten nu :-P. Deze toertocht in Oudenaarde wordt gegarandeerd een klassieker. De bepijling alleen al is subliem: grote, duidelijke borden;een bord met een kruis bij splitsing bij de verkeerde weg. Prima werk. Cya next year.
Gebruikersavatar
assea
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: di 09 aug 2016 21:11
Rijdt met: Cannondale F29 - carbon 4

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door assea »

Ik veronderstel dat niet alle foto's online staan, waren er misschien prive fotograven aanwezig die hun genomen foto's aanbieden, want op mountainbike.be staan belangen niet alle foto's op !
Sammerd88
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: di 23 feb 2016 13:02

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door Sammerd88 »

Iemand die z'n gpx wil doormailen of uploaden en link geven?
Zaten er heel vele privé stukken in?

Alvast bedankt!

voor mailadres laat je maar iets weten dan stuur ik een PB of jij mag dat gerust ook doen!

Update: Ondertussen beide gpx'en gevonden.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2226
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door zaskar72 »

Sammerd88 schreef:Iemand die z'n gpx wil doormailen of uploaden en link geven?
Zaten er heel vele privé stukken in?

Alvast bedankt!

voor mailadres laat je maar iets weten dan stuur ik een PB of jij mag dat gerust ook doen!

Update: Ondertussen beide gpx'en gevonden.
Er zaten redelijk wat privé stukken tussen. Ik zou toch opletten bij het narijden.
Plaats reactie