08.07.2018 - Hasnon (fr)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

08.07.2018 - Hasnon (fr)

Bericht door spiermassa »

4 parcours VTT de 25 kms à 55 kms.
inscription dès 7h30 jusque 10h, 4.5 € pour les adultes, 2 € pour les moins de 12 ans, donnant droit aux ravitaillements, et à un sandwich et une boisson à l’arrivée.
Lavage VTT à l’arrivée.

rue camilie peletan 59178 hasnon
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 08.07.2018 Hasnon (fr)

Bericht door spiermassa »

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: 08.07.2018 - Hasnon (fr)

Bericht door PainSosis »

Deze of Redu :-k
Jürgen70
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: do 11 mei 2017 18:34
Rijdt met: Pivot Mach 4 SL/Niner Air 9 Carbon/Niner EMD

Re: 08.07.2018 - Hasnon (fr)

Bericht door Jürgen70 »

Deze vorig jaar gereden,is ni slecht maar er zijn mooiere
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1983
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 08.07.2018 - Hasnon (fr)

Bericht door filiep72 »

Hasnon : Na veel getwijfel hier omstreeks 7.30u gestart. Het werd een leuke rit. De eerste terril was er eentje in Wallers. Leuk die keuze tussen --->hard en <--- Soft. Maar eigenlijk verloren moeite. Die werken op de Forumbikers gelijk een rode vod op een stier. "doen we hard of soft"? Tss, kun je evengoed aan een koei vragen ofdat ze gras lust. Dien eerste hard klim geraakte in vaneigens al niet op. Wel leuk, die terril daar. En zoals Moustache ons geleerd heeft werd er vertrokken voor een bis nummer. Die eerste klim ging er nu wel aan geloven. Een snelle aanloop en dan volle gas tot boven. Als ik de bocht uitkom zie ik daar eentje met zijn KTM halverwege de beklimming staan. Blijkt een bekend gegeven van ktm piloten :-P . Ik had geen keuze meer want ik moest in 1 ruk naar boven. Daar tussen zijn rechterschouder en die boom was er een gaatje. Pfwiew, dit ging maar net goed. Het eerste adrenaline momentje van de dag hadden we alweer gehad. De rit ging verder met nog een terrilke en wat bos om na de bevoorrading de waaiterril op te rijden. Daar stond Franky geparkeerd met mechanische problemen. Die terril was maximaal uitgepijld. Terug de keuze en hard was wel echt hard mijn gedacht. Eerst terug naar beneden over losse stenen, vette boomwortels en allerlei oneffenheden. De klim was heftig, ik kon het laatste deel te voet doen. Daarna kwam het gedeelte langs de richel, op en neer, draaien en keren. 2x airborne met de Epic over kleine bergjes. Yeehaa. Stel je voor dat ik vandaag voor Knesselare koos :-o. Nogmaals naar beneden knallen, glijden, schuiven - en stuiven. Sjiek wi. Verder kwamen nog verschillende mooie passages. Er zit duidelijk een frisse wind in de organisatie. (nous sommes des vrai vttistes ;-) konden ze me vertellen). Ik wil volgende week terug terrils!
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3031
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 08.07.2018 - Hasnon (fr)

Bericht door Motorbiker »

De hardste "HARD" passage die ik het afgelopen jaar reed. Plaats van gebeuren: de waaiterril oftewel Le Lavoir Rousseau. Wie daar in vol galop alles ronde - bergop en bergaf - dikke pluim. Zelf één keer tegen dek en voet gezet bij een korte knip bergop. Toprit!
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 08.07.2018 - Hasnon (fr)

Bericht door spiermassa »

nog één van de weinige organnisaties in deze streek die hier een skoon ritje afleveren.Duidelijk dat er minder mag in het bos maar op de terrils halen ze er alles uit.alleen de eerste en laatste hobbelslag moest niet voor mij.
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 08.07.2018 - Hasnon (fr)

Bericht door spiermassa »

nog één van de weinige organnisaties in deze streek die hier een skoon ritje afleveren.Duidelijk dat er minder mag in het bos maar op de terrils halen ze er alles uit.alleen de eerste en laatste hobbelslag moest niet voor mij.
berdunnor
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: do 25 nov 2010 20:00
Rijdt met: Cube Ltd Comp

Re: 08.07.2018 - Hasnon (fr)

Bericht door berdunnor »

Iemand een idee of deze terrils gewoon toegankelijk zijn? Zou deze morgen eens willen narijden...
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3031
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 08.07.2018 - Hasnon (fr)

Bericht door Motorbiker »

Ja, deze terrils zijn vrij.
foto's: Facebook: team hasnon vtt
Plaats reactie