Toertochten en GDPR?

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Toertochten en GDPR?

Bericht door PainSosis »

Is er iemand die zich hier al in verdiept heeft?
Bij ons op het werk is dat toch wel een heel gedoe geweest en ik denk niet dat er ook maar 1 toertocht in orde was de laatste maand :-D

Hier alvast wat meer info:
https://www.formaat.be/artikel/evenemen ... dmateriaal" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor alle duidelijkheid heb ik persoonlijk geen enkel probleem met persoonsgegevens weg te geven aan de organisatie van een toertocht noch in het verschijnen op hun website of facebookpagina op foto's.

Als ik mij niet vergis mag je zelfs geen enkel filmpje meer posten zonder toestemming van de mensen die herkenbaar in beeld komen.
Hebben ze je dus gefilmd terwijl je zand aan het eten was kan je dat nu gewoon laten verwijderen :-"

Sorry om effe advocaat van de duivel te spelen maar ik vrees dat de organisaties er vroeger of later mee geconfronteerd gingen worden.
Beter op deze manier dan via een azijnpisser.


PS: Ik wist niet goed waar dit te posten???? Moet misschien in een ander forum?
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Toertochten en GDPR?

Bericht door Muntanya »

Ik ben mee met uw boodschap. AVG is een gedrocht waar de echte haaien zich niets van aantrekken (ik krijg nog steeds bakken spam). Maar gewone mensen gaan daar weer mee gekloot worden.

Dat het niet zo'n vaart zal lopen? Kan zijn, maar de kruik gaat te water tot ze barst. Hopelijk herzien ze deze absurde regels vroeg of laat.
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: Toertochten en GDPR?

Bericht door PainSosis »

Ik ga deze post opnieuw maken in MTB Algemeen, staat hier niet echt op zijn plaats.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Toertochten en GDPR?

Bericht door patje2 »

Laat mensen die GEEN foto´s willen op het net met een ROOD stuur bord rijden zo kunnen deze makkelijk verwijderd worden en al de rest wel openbaar gemaakt worden
Zet dit bij op het papiertje dat moet getekend worden voor dag vergunningen en vergunning houders kunnen dit bord bekomen via de bond (betalend) of kan AANGEKOCHT worden bij elke start van een TT
Probleem opgelost en ik blijf foto´s van mezelf vinden
Plaats reactie