15.07.2018 - Wijgmaal - Doorheen het Dijleland

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Cokeman
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 10:06
Rijdt met: Giant Terrago 29er 1 GE 2018

Re: 15.07.2018 - Wijgmaal - Doorheen het Dijleland

Bericht door Cokeman »

Eerste keer afgezakt naar Wijgmaal. Samen met "Berggeitcasualfietser" gekozen voor de 55 km. Zwaartepunt zat inderdaad in de eerste 30 km met de nodige hm's. Zoals reeds gezegd was dat single track bosje pure fun :drunk:
Prima organisatie... 2 bevoorradingen.... goede afpijling....
Hier komen we zeker nog eens terug...liefst onder dezelfde zonnige omstandigheden =D>
zenlord
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: za 25 jun 2005 12:13
Rijdt met: Trek ProCalibre 9.7

Re: 15.07.2018 - Wijgmaal - Doorheen het Dijleland

Bericht door zenlord »

Prachtige rit, super organisatie. Ik hoop dat de man die afgevoerd is met de ambulance goed herstelt. Net na de val zag het er niet goed uit en de ambulance liet toch wel even op zich wachten (of zo leek het toch)

Afin, ik kom zeker terug!
pcrispey
Mountainbiker
Berichten: 195
Lid geworden op: vr 28 dec 2007 20:31
Rijdt met: Canyon

Re: 15.07.2018 - Wijgmaal - Doorheen het Dijleland

Bericht door pcrispey »

Top tocht. Spoedig herstel aan de biker van de afgesloten afdaling
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 15.07.2018 - Wijgmaal - Doorheen het Dijleland

Bericht door koppigaard »

We weten dat er risico's zijn verbonden aan onze sport. 'Leven' is hier nu eenmaal kunnen mee omgaan. Ik heb eerder mijn part gehad maar kon steeds rekenen op collega-bikers, ook tijdens de revalidatieperiodes, en dat maakt voor mij deze sportbeleving zo mooi. Kan de organisatie laten weten hoe het met deze onfortuinlijke fietser is gesteld? Btw de 65 was mooi maar oh! zo zwaar. Krampen van in mijn kleine teen tot onder mijn oksels. Maar toch genoten!
Gerd77
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 14 jul 2016 19:52

Re: 15.07.2018 - Wijgmaal - Doorheen het Dijleland

Bericht door Gerd77 »

In dat kleine bosje (Mollekensberg) gaat elke jaar eind augustus ook een recreatieve wedstrijd door. In tegenstelling tot voorgaande jaren lage de lussen in het bosje toch wat anders (en beter), en kwamen ze in de buurt van het traject tijdens die wedstrijd. Tijdens de wedstrijd rijden ze sommige stukken in de andere richting. Slim om er wat haakse bochten in te steken want anders gebeuren hier ongelukken :-)

Maar inderdaad, top stukje.... Zonder die linten kun je dit onmogelijk na rijden
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 15.07.2018 - Wijgmaal - Doorheen het Dijleland

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Hier ook kennismaking met deze tt, samen met Cokeman, na een maandje inactiviteit. Dacht een licht hellend parcours te mogen hebben als rentree op de 55 km voor ik de stats op het forum zag, ja hallo.
Genoten van de elke km, de enige wat stoffiger dan de andere, maar de bosjes, en afdalingen zalig! De klimmetjes lagen me iets minder, bij de laatste steile helling, schoot er ook kramp in bij mij.
Toch maar de 55 verder gereden, en ondanks het hobbelige parcours voldaan binnengereden.

Dank aan de organisatie, en wil ook wel eens weten hoe het met die man is gelopen?
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: 15.07.2018 - Wijgmaal - Doorheen het Dijleland

Bericht door Mister No Chaïn »

Zaten er privé-stukken in het parcours? Ik kon er vandaag helaas niet bij zijn maar zou de tocht wel eens graag narijden. Op de kaart zag het er vrij gelijkaardig uit met vorig jaar maar kan me niet meer herinneren of er toen privé bij zat.

Op de Mollekensberg zal ik wel mijn eigen weg wat kiezen :P
code-242
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: za 04 okt 2014 18:40
Rijdt met: scott scale

Re: 15.07.2018 - Wijgmaal - Doorheen het Dijleland

Bericht door code-242 »

Erg mooi tochtje. Blij dat de hoogtemeters vooral in het begin zaten, want de warmte begon op het eind wel te drukken.
rij nog effe terug mee op de 65 km tocht :

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mv212
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 01 jul 2009 17:40
Rijdt met: Giant Trance 1.5

Re: 15.07.2018 - Wijgmaal - Doorheen het Dijleland

Bericht door mv212 »

Mister No Chaïn schreef:Zaten er privé-stukken in het parcours? Ik kon er vandaag helaas niet bij zijn maar zou de tocht wel eens graag narijden. Op de kaart zag het er vrij gelijkaardig uit met vorig jaar maar kan me niet meer herinneren of er toen privé bij zat.

Op de Mollekensberg zal ik wel mijn eigen weg wat kiezen :P


Er is een privé bosje in Kessel-lo tussen de Sneppenstraat en de Wijnbergenstraat!
Parcours is inderdaad min of meer dat van vorig jaar.
Best wel dit verbodsbord respecteren, we krijgen hiervoor maar eenmalig een toelating.
https://drive.google.com/file/d/1wHoZhR ... s=5b4cb327
Gebruikersavatar
mv212
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 01 jul 2009 17:40
Rijdt met: Giant Trance 1.5

Re: 15.07.2018 - Wijgmaal - Doorheen het Dijleland

Bericht door mv212 »

code-242 schreef:Erg mooi tochtje. Blij dat de hoogtemeters vooral in het begin zaten, want de warmte begon op het eind wel te drukken.
rij nog effe terug mee op de 65 km tocht :

" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook een erg mooi filmpje!
Bedankt
Plaats reactie