23.06.2018 - Sint-Lievens-Houtem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
gu
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: di 04 mar 2008 20:07
Rijdt met: Ednine VDH/ Canyon Exceed

Re: 23.06.2018 - Sint-Lievens-Houtem

Bericht door gu »

Heb de laatste jaren toch redelijk wat vtt's gereden, maar dit was toch wel een primeur.
Aan de inschrijving vroeg ik aan de organisatie hoeveel bev. er waren op de 100km.....'maar dat weten wij niet hoor'
Eerste off-road stuk, en dan wist je al dat dit weinig goeds voorspelde... eerst splitsing en daar begon het al....
Tussen km 25 en 50 constant in het zog gereden van een Q5 die de pijltjes nog moest hangen...
Een mens start dan zeer gemotiveerd en uiteindelijk was dit een rit vol frustratie.
En wat bev. betreft, 2 op een afstand van 100km, schandalig om hiervoor 5€ te vragen....zeker voor hetgeen je kreeg.
Soit, uiteindelijk tot nog aangekomen met een 100,7km op de teller....
homy 22
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 21 dec 2012 14:53

Re: 23.06.2018 - Sint-Lievens-Houtem

Bericht door homy 22 »

Deze morgen 7u44 ook gestart voor de 100km. Pijlen hingen zeker uit,
al de dag er voor op hun site gekeken naar waar het parcours loopt en al gezien dat
dit een vlam tocht ging worden en inderdaad, zelf had ik er nu geen 100 maar toch
92. Nu ja, hoe rapper je rijd, hoe meer kans om een pijl voorbij te rijden. Er kon soms een pijl meer hangen...maar 1 pijl stond al gedraaid onderweg, ook schuld van organisatie?
Bevoorrading gehad op ca 22 en 66km, met meer dan genoeg voorradig en 2 bev vond ik genoeg voor nog geen 4u onderweg te zijn. De tocht was niet technisch, maar wat ik onthoud was mooi weer, bagage training en leuke manier om door Gent te rijden.
5€ vind ik dan ook niet te veel voor mensen die de moeite doen om iets te organiseren en seingevers op te trommelen die gans de dag in de zon staan voor ons. Sommige mensen kunnen dus beter zelf hun vtt organiseren?
Als we te kritisch elke vtt gaan beoordelen zijn er komende jaren geen vtt's meer, en we mogen al minder en minder gebruik maken van bossen en co door te
groengezinden...
Bedankt aan de organisatie voor een leuke voormiddag en bij mooi weer kom ik nog eens terug.
gu
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: di 04 mar 2008 20:07
Rijdt met: Ednine VDH/ Canyon Exceed

Re: 23.06.2018 - Sint-Lievens-Houtem

Bericht door gu »

De rit gestart in Gentbrugge, was een ramp. De start in St Lievens Houtem waarschijnlijk minder last van de 'niet hangende' pijlen. Als op een bepaald moment meer dan 15 mannen samen rijden omdat je geen pijlen ziet....dan weet je t wel
Dirk-de-moozeduvel
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 31 dec 2017 14:51

Re: 23.06.2018 - Sint-Lievens-Houtem

Bericht door Dirk-de-moozeduvel »

Daarnet aangekomen in de sporthal in Gentbrugge: GEEN douche, GEEN kleedkamer, ook geen afspuitplaats maar dat was niet nodig. De sporthalverantwoordelijke zei ons dat een organisator wel 3 keer was langsgekomen om instructies te geven aan hem, maar een aanvraag aan de sportdienst om enkele kleedkamers en douches te reserveren (en te betalen) was niet gebeurd; hij wou wel "betalen hoor...". Tot zover het verhaal aan ons verteld.
Maarrrrrr, véél belangrijker: de uitpijling was werkelijk ABOMINABEL: soms drie/vier verschillende soorten pijlen van dezelfde organisatie (LIVINIUS); soms helemaal niets, soms weggeroofd? De bevoorrading na 40 km was triestig van aanbod, en de oude man en mevrouw die daar stonden wisten niet eens welke kant wij vervolgens uitmoesten.
Wij kozen een kant: jaaah, de kant van de 100 km, zo bleek later.... Maar dat bleek nergens uit de signalisatie.
En we wilden 65 km doen!
Mooi was die lus rond Sint-Lievens-Houtem ook al niet voor een mountainbiker (de rest van het parcours vonden wij wel OK).
En wat moesten we horen toen we op de markt van S-L-Houtem aankwamen? Wij mochten onze drinkpulle niet meer vullen van die oude madam (+om 13.00u, want "er moest energiedrank blijven tot 14.00u"); enkel een bekertje.... NOOIT MEEGEMAAKT. Die oude meneer zag de ontgoocheling in mijn vermoeide ogen en vulde mijn pulle dan toch.
En dan nog 30 km tot in Gentbrugge (tijdens de match van de Rode Duivels), op naar de verfrissende douche? Niet dus.
Wat voor een organisatie is me dat? Jammer voor zovele mensen die ongetwijfeld wel hun best hebben gedaan.
MrBojangles
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: do 14 mei 2015 21:39

Re: 23.06.2018 - Sint-Lievens-Houtem

Bericht door MrBojangles »

Ook de rit gestart in Gentbrugge. In al de jaren dat ik toerritten rij, was dit met voorsprong de slechtste van allemaal. Ik vind het eens iets anders om 2 startplaatsen te hebben, de combinatie van een wegrit en een VTT de redelijk parallel hetzelfde traject volgen kan er ook nog door, maar de bepijling was een platte ramp. Eerst geel voor VTT en wit voor Cyclo, om dan ineens ook wit voor VTT te zien, dan maar gele pijlen met "Livinus" erop gevolgd maar bij de bevoorrading te horen gekregen dat dat zeker niet de juiste waren. Was het nu daardoor dat het offroad gehalte enorm laag lag, of het feit dat het eigenlijk een Cyclo tocht was met wat zanderige zijsprongen? Aan de bevoorrading hoorde ik iemand van de organisatie klagen dat er zoveel pijlen verdwenen waren of omgedraaid, maar dan zou ik verwachten dat iemand ze terughangt, niet? Eerlijk gezegd, ik denk dat er gewoon niet genoeg pijlen waren. Na de bevoorrading werd het alleen maar erger en op 50 km tezamen met nog wat bikers beginnen twijfelen of we dan toch niet op de 100 km zaten en het besef begon te groeien dat we de match van de belgen op deze manier niet gingen halen. Dan maar recht op recht terug naar de start (leve de gps) en dat betekende van Erpe-Mere naar Gent via de N9, windop. Saaier dan dat hoeft het niet te worden. Na 70 km terug aan de start, fiets afspuiten was rap gebeurd, bij gebrek aan afspuitstand.
Neen, ik denk dat de organisatie volgend jaar een keuze moet maken: Cyclo of VTT, de beiden komt niet goed.

Op de E17 nog in de file gestaan tussen allemaal zenuwachtige mensen met belgische vlaggen aan hun auto. Toch op tijd thuis geraakt, nogalwel dat de match goed was.
D'Haese
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 30 jun 2013 15:25
Rijdt met: Cube LTD Pro 2013 (29er)

Re: 23.06.2018 - Sint-Lievens-Houtem

Bericht door D'Haese »

geen vtt voor mij. Heb de cyclo gereden... bepijling trok wel op niet veel. 3 keer moeten weerkeren op pijlen te zoeken. 4de keer wzs het mij beu en ben ik langs grote banen naar huis gestoomd...
Schoonouders reden de vtt van 60K en zijn uiteindelijk aan 88K geraakt met 1 bevoorrading, zonder douches... kan beter jongens!
Gebruikersavatar
mutmong
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 31 jul 2006 20:17
Rijdt met: Cube Reaction c:62

Re: 23.06.2018 - Sint-Lievens-Houtem

Bericht door mutmong »

idd heel verwarrend met alle pijltjes. Ook niet de tocht gedaan die ik wilde doen en op de tocht te weten gekomen dat er ook werd gestart in Gentbrugge voor dezelfde lus (???). Veel vtt'ers zijn wegens gebrek aan kunststof pijltjes de houten pijltjes (er stond Livinus op dus men denkt dat de kunststof pijltjes op waren!) beginnen volgen (dat bleek hier en daar niet het juiste traject te zijn). Ik hen op 1 km voor het einde mn eerste bevoorrading gehad. Allemaal jammer want de streek is heel mooi.
Gebruikersavatar
Action-Man
Mountainbiker
Berichten: 301
Lid geworden op: ma 06 dec 2004 21:39
Rijdt met: specialized

Re: 23.06.2018 - Sint-Lievens-Houtem

Bericht door Action-Man »

ik kan maar een ding zeggen als je het niet beter kan :afblijven van zo een inrichting.en anders als de rit om6u30begint om 6uur dan iemand op pad sturen sturen met een pak pijlen in zen rugzak om alles te controleren of alles er nog hangt.doe al 20jaar toertochten maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Marcus3
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: za 05 jan 2013 22:00

Re: 23.06.2018 - Sint-Lievens-Houtem

Bericht door Marcus3 »

tja, er is hier al veel geschreven maar op zich vond ik het wel een mooie tocht maar alles staat en valt met een goede bepijling en die was de slechtste wat we ooit mee gemaakt hebben.
Vertrokken vanuit Gent en na 4 km waren we het spoor al bijster.... op een bepaald moment de Livinuspijlen gevolgd maar dat bleken dat de pijlen voor de wandelaars te zijn....
Uiteindelijk dan toch terug op het parcours terecht gekomen maar op veel plaatsen waren de pijlen of wel te laat opgehangen of niet goed zichtbaar.
Pas na een dikke 40 km de bevoorrading, rijkelijk laat me dukt en ook van bedenkelijke kwaliteit.
We waren gekomen voor de 65 km maar die richting stond niet aangeduid aan de BV, aan de mensen zelf gevraagd wat we nu moesten volgen en gelukkig hun advies niet gevolgd of we waren op weg voor de 100 km....
In Sint-Lievens-Houtem aan de inschrijving dan maar gevraagd hoe we terug naar Gent moesten maar daar waren ze ook zeer onduidelijk over, dan maar op goed geluk de pijltjes gevolgd en het moet gezegd van SL-H naar Gent was het beter uitgepijld dan van Gent naar SL-H.
We hebben ons niet meer misreden maar een paar keer ferm in de remmen moeten gaan omdat de pijlen niet zichtbaar of te laat zichtbaar waren...
Om 12u15 terug in Gent maar alles was daar dicht...

Toch één pluspunt, op de grote banen waren er seingevers....
Hopelijk volgend jaar beter, hopelijk neemt de organisatie de kritiek ter harte.
Gebruikersavatar
betonboerke
Mountainbiker
Berichten: 634
Lid geworden op: wo 24 nov 2004 21:18
Rijdt met: SPECIALIZED 29/hyp ht comp carbon cw
Contacteer:

Re: 23.06.2018 - Sint-Lievens-Houtem

Bericht door betonboerke »

pimke schreef:1 WOORD SCHANDALIG IK BEN BESCHAAMD IN JULLIE PLAATS
Juist PIMKE , In al die jaren dat we samen de VTT's rijden, hebben we dit nog nooit meegemaakt . gestart in Gentbrugge, was meer een wegrit dan een VTT. Eens rond Sint-Lievens-Houtem, werd het parcours wel mooi, maar nu was er in eens GEEN bepijling meer te zien :roll: :roll: :evil: :evil: , we zagen een ganse bende mtbikers die op zoek waren om de weg te vinden!!! =; =; =; =;
Dit is een blaam voor de WBV . Zulke organisatie zouden ze volgend jaar geen toelating mogen geven om op de kalender te staan !!!!! [-X [-X [-X [-X [-X [-X [-X [-X [-X :-? :-?
Plaats reactie