23.09.2018 - Beek (NL) - Singletrack tourtocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: 23.09.2018 - Beek (NL) - Singletrack tourtocht

Bericht door dennisVO »

Petter schreef:Ik heb daarstraks een mail gehad van de organisatie, de startlocatie voor alle tochten is gewijzigd.
Weliswaar op hetzelfde sportpark, maar net ergens anders.
NIEUWE START LOCATIE ALLE TOCHTEN: VV NEERBEEK
BLOOTE WEG 21, 6191 EM BEEK NL
Noodnummer +31468200288

Zie ook: https://www.singletrack-limburg.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
iedereen zal die mail wel gehad hebben, ik alleszins toch ook :-)
Gebruikersavatar
dirtyd
Mountainbiker
Berichten: 972
Lid geworden op: ma 23 feb 2009 22:43
Rijdt met: Sante cruz talboy ltc , Kona process 111

Re: 23.09.2018 - Beek (NL) - Singletrack tourtocht

Bericht door dirtyd »

De xc tocht is sinds vorig jaar ook heel wat technischer geworden en voor velen al meer dan technisch genoeg. Zaterdag ga ik mijn deel van de xc tocht uitpijlen en hopelijk laten ze de pijltjes hangen deze keer. De trailtocht is inderdaad de mooiste tocht van Nederland. Hopelijk tot zondag
Gebruikersavatar
Petter
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 20:36
Rijdt met: Trek Farley 5/Canyon Spectral 29 CF7 ASX

Re: 23.09.2018 - Beek (NL) - Singletrack tourtocht

Bericht door Petter »

Kun je zaterdag een update geven van de staat van het parcours en het te verwachten weer?
Gebruikersavatar
dirtyd
Mountainbiker
Berichten: 972
Lid geworden op: ma 23 feb 2009 22:43
Rijdt met: Sante cruz talboy ltc , Kona process 111

Re: 23.09.2018 - Beek (NL) - Singletrack tourtocht

Bericht door dirtyd »

Ik heb vorige week nog een deel van de trailtocht gereden en alles lag er droog en hard bij. Het zwaarste gedeelte van de trailtocht ligt dit jaar vanaf sectie 3 en in stammederbos gaan jullie nog 4 maal naar boven. Doseren in het begin want anders gaat ge u zelf tegenkomen want het zijn kuitenbijters. Zaterdagavond zal ik een update geven.
brambobeers
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 08 dec 2014 16:32

Re: 23.09.2018 - Beek (NL) - Singletrack tourtocht

Bericht door brambobeers »

dirtyd schreef:Ik heb vorige week nog een deel van de trailtocht gereden en alles lag er droog en hard bij. Het zwaarste gedeelte van de trailtocht ligt dit jaar vanaf sectie 3 en in stammederbos gaan jullie nog 4 maal naar boven. Doseren in het begin want anders gaat ge u zelf tegenkomen want het zijn kuitenbijters. Zaterdagavond zal ik een update geven.
Update?
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: 23.09.2018 - Beek (NL) - Singletrack tourtocht

Bericht door Edlisjas »

brambobeers schreef:
dirtyd schreef:Ik heb vorige week nog een deel van de trailtocht gereden en alles lag er droog en hard bij. Het zwaarste gedeelte van de trailtocht ligt dit jaar vanaf sectie 3 en in stammederbos gaan jullie nog 4 maal naar boven. Doseren in het begin want anders gaat ge u zelf tegenkomen want het zijn kuitenbijters. Zaterdagavond zal ik een update geven.
Update?
Jammer voor de organisatie maar morgenvoormiddag, volgens buienradar, 100% kans op (veel) regen. Wat verwacht je?
Gebruikersavatar
dirtyd
Mountainbiker
Berichten: 972
Lid geworden op: ma 23 feb 2009 22:43
Rijdt met: Sante cruz talboy ltc , Kona process 111

Re: 23.09.2018 - Beek (NL) - Singletrack tourtocht

Bericht door dirtyd »

Het zal er ondanks de regen toch goed bijliggen. Nergens zal er moeten gebraggerd worden. Hier en daar gaat er gegleden worden maar dat vinden we net leuk. De eerste 10 km van de xc tocht zullen vooral verbindingsstukken zijn maar daarna zal het heel afwisselend en uitdagend zijn.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: 23.09.2018 - Beek (NL) - Singletrack tourtocht

Bericht door dennisVO »

Precies veel mensen afgehaakt, het was erg rustig aan de start en op de trails.

Ik vond het iets te vettig, je kon niet deftig mountainbiken.
Op sommige stukken waren we precies van de wandelclub.
Heel lastig om boven te geraken op de steile gladde stukken. Zelfs wandelen ging amper.

aan de 2de bevoorrading, op km 30, is het er met bakken beginnen uitvallen en hebben we wijselijk beslist de Kids verder te doen, wat nog 7km in stevige regen was.

Aan de organisatie zal het niet gelegen hebben. Alleen maar blije gezichten en vriendelijke babbels!

Tot volgend jaar, voor m'n 4de keer.
scan
Mountainbiker
Berichten: 261
Lid geworden op: za 12 apr 2014 11:02

Re: 23.09.2018 - Beek (NL) - Singletrack tourtocht

Bericht door scan »

Vandaag voor de eerste keer de trailtour gereden. Wat een mooi parcours, enkel heeft de regen het op veel plaatsen moeilijk gemaakt om te rijden. Veel gegleden en regelmatig gewandeld. Na de downhill was ik het moe en heb ik het ingekort terug naar de start. In totaal een 40km gereden.
Wel goed geamuseerd vanmorgen. Volgend jaar rijdt ik hem opnieuw, maar dan enkel wanneer het op voorhand niet geregend heeft.
=D> voor de organisatie.
Gebruikersavatar
Petter
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 20:36
Rijdt met: Trek Farley 5/Canyon Spectral 29 CF7 ASX

Re: 23.09.2018 - Beek (NL) - Singletrack tourtocht

Bericht door Petter »

Hier om 8:45h gestart voor de XC tocht van 60km met de fatbike. In het begin wat saaie stukken over veldwegen, maar toen we eenmaal de bossen ingingen lagen er mooie singletracks te wachten. Ook heel wat uitdagende klimmetjes onderweg waar ik er een aantal deels van heb moeten lopen, misschien toch de keuze moeten maken om met een iets kleiner voorblad te starten.

Helaas begon de ondergrond natter en natter te worden, en koste het steeds meer moeite om de fatty op de juiste koers te houden, op sommige stukken was het meer glijden en drijven op de modderlaag dan nog lekker fietsen. Na 50km helaas toch onderuit geschoven op een kleine afdaling, ondanks dat ik deze rustig afreed, maar ineens was het voorwiel weg... Gelukkig alleen een gedeukt imago, maar de lol was er even af.
Inmiddels was het al 13:15h en toen ik een bordje zag met Beek, 4km, ben ik dat maar gaan volgen en over de weg binnengereden.

Al met al genoten van de mooie tracks, jammer van het weer maar dat heb je als organisatie niet zelf in de hand. Volgend jaar komt tie weer op mijn kalender :-)
Plaats reactie