16.06.2018 - Vichte - 14e Kapellekestochten

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Fitzy
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 13 dec 2009 19:27
Rijdt met: Cannondale Scalpel SE, Cannondale scalpel si, Giant Anthem Pro

Re: 16.06.2018 - Vichte - 14e Kapellekestochten

Bericht door Fitzy »

Wackys komen af !
Gebruikersavatar
scorpionrider
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: za 03 jul 2010 17:10
Rijdt met: stunpjumper specialized /sram x0

Re: 16.06.2018 - Vichte - 14e Kapellekestochten

Bericht door scorpionrider »

volledige 60 km afgereden en gecontroleerd .de 60 is er eigenlijk 59,2 km :-?
de 50 zal er 54 worden . #-o
bellegembos is goed voor 2,5 km pure fun al moet er 1 x van de fiets wegens een grote omgevallen boom .
voor de rest moest ik bij aankomst mijn fiets niet af te spuiten ,een laatste sprintje enkel om het stof af te blazen . :lol:
tot morgen
plummecrosser
Mountainbiker
Berichten: 231
Lid geworden op: zo 19 apr 2009 17:24
Rijdt met: giant

Re: 16.06.2018 - Vichte - 14e Kapellekestochten

Bericht door plummecrosser »

enkele plummestampers komen af
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 16.06.2018 - Vichte - 14e Kapellekestochten

Bericht door spiermassa »

inderdaad mooi tochtje voor de streek.zat goed in elkaar en na jaren nog eens bellegembos binnen gegaan.....super en vooral droog.verveelde nooit en op tlaatst nog mooie passage door een park .bepijling was super .ename lekker aan demokratische prijs.......goed gedaan ,twas in orde
plummecrosser
Mountainbiker
Berichten: 231
Lid geworden op: zo 19 apr 2009 17:24
Rijdt met: giant

Re: 16.06.2018 - Vichte - 14e Kapellekestochten

Bericht door plummecrosser »

anders altijd op het zelfde weekend als onze organitatie in Koekelare maar door dat wij 2 weken verplaatst zijn nog eens deze tocht kunnen rijden prachtige streek, en bellegem bos das gewoon de max,de gavers als afsluiter wat het fietsen betreft super nog een ename of.. ..en met een tevreden gevoel terug richting Koekelare
ivan10
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: za 17 mar 2018 12:53

Re: 16.06.2018 - Vichte - 14e Kapellekestochten

Bericht door ivan10 »

Mooi tochtje. Voor het eerst door bellegembos gereden en het was de max.De 60 gereden. Goede bepijling en goeie organisatie. Volgend jaar opnieuw aanwezig.
francesco II
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 13 jul 2012 23:14
Rijdt met: ne zwarte

Re: 16.06.2018 - Vichte - 14e Kapellekestochten

Bericht door francesco II »

hier vertrokken voor de 50 (wegens tijdsgebrek) maar de spiltsing van 50 en 60 nooit tegen gekomen :)

tocht was super. veel meer hm's dan ik had gelezen (had er 415) en er was voldoende afwisseling tussen baan en off-road

dank aan de parcoursbouwers

bellegembos was dik ok, langer hoefde dit voor mij niet te zijn (ik hou niet van dat nodeloos draaien en keren), gavers was er voor mij wel te veel aan maar bon :)

volgend jaar weer!
TomP
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 27 dec 2015 17:41

Re: 16.06.2018 - Vichte - 14e Kapellekestochten

Bericht door TomP »

De 50 km gereden. Ik heb de 2 splitsingen wel gezien, laatste was vlak voor de gavers, kon je niet missen leek me... wel spijtig dat de 50 niet door de gavers gestuurd wordt, ik had liever 10km minder betonpaadjes en veldwegen in het begin dan met spijt in het hart de gavers letterlijk links te laten liggen! Maar dan moet ik volgend jaar maar de langste afstand kiezen :)
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Re: 16.06.2018 - Vichte - 14e Kapellekestochten

Bericht door meester biek »

Van thuis vertrokken en zo een kleine 80 km gebold. Bellegembos is de topper van de tocht, maar ook de passage door de Gavers zat best leuk in elkaar en ook in Banhotbos was er een passage voorzien. Snelle tocht die goed in elkaar zat.. Nog een gratis boke met een Ename van 't vat aan 2 euro op het zonnige terras, meer moet (kan) dat niet zijn.
Gebruikersavatar
scorpionrider
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: za 03 jul 2010 17:10
Rijdt met: stunpjumper specialized /sram x0

Re: 16.06.2018 - Vichte - 14e Kapellekestochten

Bericht door scorpionrider »

iedereen bedankt voor de positieve reacties .als parcours bouwer neem ik dit mee en als ik volgens jaar terug de toestemming krijg om door bellegembos te rijden opteer ik om daar een bis nummer aan toe te voegen .
helaas ondervind ik ook dat vele mtb ers zonder toestemming blijven toeren door dit prive bos .dit zou ons op de duur zuur kunnen opbreken omdat dit nu al voor problemen zorgt .daarom vraag ik toch om privé stukken nooit ongevraagd te betreden zodat we dit op tochten kunnen blijven aanbieden .
en ja hoor ; bellegem bos is privé en niet openbaar .
bedankt aan alle deelnemers en hopelijk tot volgend jaar .
Plaats reactie