20.05.2018 - Montroeul-au-Bois

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Kirk Pietersen
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 18 feb 2018 15:52

20.05.2018 - Montroeul-au-Bois

Bericht door Kirk Pietersen »

Iemand die deze rit al eens gereden heeft?

Ik twijfel tussen deze en Virginal . Ik kom uit West-Vlaanderen dus deze laatste is een extra 45min rijden.
M.a.w. is het dit waard?
Eldi2
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 20 mar 2017 10:28
Rijdt met: Scott Scale 970 29"

Re: 20.05.2018 - Montroeul-au-Bois

Bericht door Eldi2 »

Zelfde twijfel hier: Montroeul is veel dichter voor mij vanuit West Vl. en heb ik er al enkele keren gereden. Altijd een heel mooie tocht, met wel een beetje veel baan in de aanloop. Maar toch heb ik zin om eens naar Virginal af te zakken...
Peter Verhoest
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 25 apr 2016 14:35

Re: 20.05.2018 - Montroeul-au-Bois

Bericht door Peter Verhoest »

Als organisator van Virginal raad ik natuurlijk Virginal ;)
Kijk eens naar het forum van vorige jaren.

Hopelijk tot zondag :-D , maar sowieso, veel plezier zondag met deze prachtige sport

Peter
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Re: 20.05.2018 - Montroeul-au-Bois

Bericht door JL157 »

Heb deze vorig jaar gereden en had de indruk dat ze toch behoorlijk wat mooie stukken links lieten liggen... weinig technische stukken!
quirinus
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 20 jun 2011 21:11
Rijdt met: cube reaction

Re: 20.05.2018 - Montroeul-au-Bois

Bericht door quirinus »

Vandaag een schitterende vtt gereden over een vernieuwd parcours. Leuke bospassages, technische stukken, toffe downhill en singletracks + 1260 hm. Kortom: genoeg afwisseling. Dit alles overgoten met een gezellig Waals sausje. Een aanrader.
MTBartL
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: za 15 apr 2017 15:01

Re: 20.05.2018 - Montroeul-au-Bois

Bericht door MTBartL »

Gisteren thuisgekomen met 70k op de teller en net geen 1200hm. Het parcours startte met vrij veel baan en boerenwegels. Welke enkel de gemiddelde snelheid omhoog duwde maar weinig variatie aandeed.
Na de eerste ravito kon het serieuzere werk beginnen met enkele pittige klimmen waarbij je dan ook nog eens eenmalig kon kiezen tussen hard en soft. (Dit mocht meer van mij!) Go hard or go home..
We werden dan ook vaak beloond met mooie afdalingen en veel boswerk, en dit tot rond kilometer 55.
Dan was het meeste kwaad geschied om terug te keren richting de feesttent die zo typisch is voor die waalse TT’s!
Sfeer en vriendelijkheid ten top, zoals het hoort.
Volgend jaar zien ze mij hier ook terug.
Plaats reactie