20.05.2018 - Virignal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Strijkijzer
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 03 jan 2016 14:24

Re: 20.05.2018 - Virignal

Bericht door Strijkijzer »

Opgelet: rue de tubize in Virginal-Samme en NIET in Kasteelbrakel (Braine-le-chateau) want daar is ook een rue de tubize (en ligt er 10km van)

http://www.mtb-you.be" onclick="window.open(this.href);return false; geeft alleszins de verkeerde weer.
Normaal moet je in de juiste straat ergens een klein weggetje naar boven oprijden (naar het voetbalveld)
Gebruikersavatar
Wilde!Bosnimf
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 05 feb 2010 12:26
Rijdt met: c'dale

Re: 20.05.2018 - Virignal

Bericht door Wilde!Bosnimf »

Schitterend parcours! Inderdaad heel veel bos. Heel leuke kronkelende snelle single tracks. Steile stukken, toffe afdalingen ook.
Kom je als eerste toe dan is het schrikken, je rijdt zo voorbij aan de smalle steile ingang naar boven naar het voetbalveld. Parkeren daar naar boven op het voetbalveld tot het vol staat (vorig jaar toch). Ben je wat later dan parkeer je langs de weg, auto's zo ver je kan kijken. Fijne après bike op 't voetbalveld.

Googlemaps heeft exact weer waar die ingang zit langs de Rue de Tubize 7 te Virginal, je kan Google streetviewen. Google maakt er automatisch: Rue de Tubize 7, 1460 Ittre. Dit is correct.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: 20.05.2018 - Virignal

Bericht door _anonymus_ »

‘t Was weer dik in orde.
Wel een stevig parcours dit jaar, ik had meer dan 1200 hm’s op de 65 km.
Top bepijling en organisatie. Ze hadden wel last van sabotage, maar eigenlijk niks van gemerkt. De saboteur zelf ben ik tegen gekomen, sprong midden in een afdaling voor mijn fiets en begon mij de huid vol te schelden dat het pad privé was (wat 100% zeker niet zo was) en dat ik niet zo snel moest rijden. Ik heb hem toch eens goed van antwoord gediend.
Klein puntje van kritiek: ik heb de indruk dat ze met hun parcours dit jaar vooral op zoek zijn gegaan naar hoogtemeters. Er zaten minder technische funstukken in dan de voorbije twee jaar, en het fantastische Bois de la Houssière werd bijna niet aangedaan terwijl Virginal er zo goed als midden in ligt.
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: 20.05.2018 - Virignal

Bericht door PainSosis »

De 55 kilometer aangedaan.
Weer wat nieuwe weggeltjes leren kennen. Het is daar de moeite.
Op en af en vooral eindigen in steil en voor mij alles behalve elegant.
Ze hebben goed hun best gedaan om er de laatste 5 kilometer nog vlug effekes alles uit te persen :lol:

Die trappekes steil bergop in de laatste kilometers...... daar moet je volgende keer een video camera zetten!!!!
De zware E-bikes..... die vonden dat niet leuk =D> , twas eens aan ons om te lachen!


PS: Ik heb de Pain Saucisse geroken maar had vergeten geld af te halen...... tzal voor volgend jaar zijn!
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: 20.05.2018 - Virignal

Bericht door roderider »

Hier 45km gedaan. Schoon tochtje.
Niets dat je echt technisch kan noemen (tenzij je bovengenoemde trapjes oprijdt misschien) maar veel variatie in het parkoers.
Single track door bos, paar mooie veldwegels en kerkwegels en genoeg hoogtemeters.
Theobel
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 18 feb 2011 13:36
Rijdt met: scott aspen

Re: 20.05.2018 - Virignal

Bericht door Theobel »

Lang geleden dat ik nog eens een toertocht heb gereden. Dus afgaande op de commentaar van de voorbije jaren ben ik naar Virginal getrokken. Maar mijn pure mtb-honger naar singletracks en afdalingen werd niet gestild. Meerdere afdalingen via de weg vind ik altijd een heel raar fenomeen bij mtb. Mijn verwachtingen waren misschien te hoog.

Maar perfecte organisatie, goeie ravito’s, vriendelijke mensen en pain saucisse, maakte er een leuke voormiddag van.
dejonghe
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 08 mei 2013 15:02

Re: 20.05.2018 - Virignal

Bericht door dejonghe »

Proficiat aan Peter en de hele ploeg.
65 gereden, elk jaar nieuwe paden, en het beste van de omgeving. Bravo.
Organisatie top.
Tot volgend jaar.
Jean-Marie en Sport inn
Gebruikersavatar
Strijkijzer
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 03 jan 2016 14:24

Re: 20.05.2018 - Virignal

Bericht door Strijkijzer »

Proficiat aan de organisatie.....het was een leuke tocht.
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 20.05.2018 - Virignal

Bericht door DDT-STAS »

Ook wij hebben ervan genoten.
Tot de wintereditie in oktober :-D
Gebruikersavatar
InS
Mountainbiker
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 11:15
Rijdt met: Jet9 RDO / Air9 RDO / Air9 Alu
Contacteer:

Re: 20.05.2018 - Virignal

Bericht door InS »

Prachtige tocht. Kan alleen maar bovenstaande commentaren bevestigen.. (o)
Plaats reactie