29.04.2018 - Sart-lez-Spa

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
tègniesj
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: za 06 jan 2007 16:19
Rijdt met: Specialized

29.04.2018 - Sart-lez-Spa

Bericht door tègniesj »

Deze onderschatte tocht wordt al een paar jaar georganiseerd tijdens het weekend van de Roc d'Ardenne. De organisatie verdient een dikke pluim voor deze tocht. Afwisseling tussen brede en smalle technische wegen, snelle afdalingen die niet de grenzen opzoeken, mooie vergezichten, enkele rivier-oversteekjes, geurige bossen. Ook de douches en ontvangst bij de start en aankomstplaats zijn zeer verzorgd en aangenaam.
Een pluim voor deze organisatie ! :-D
code-242
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: za 04 okt 2014 18:40
Rijdt met: scott scale

Re: Sart-lez-Spa 29/4/2018

Bericht door code-242 »

Speciaal dagje ...
Erheen mistlampen moeten opzetten omdat ik geen bal zag op de snelweg in A'pen wegens felle regen. Dan veels te warm gekleed voor de tocht...met 20 °C
Bij de inschrijving 50 euro bon gewonnen met de tombola van GGHF (o)
Super tocht, maar de benen dachten er anders over deze dag; ruim 3 km/h trager gemiddeld (het is wel gene wedstrijd :lol: ) tov Aubel vorige week.
Zeer afwisselende tocht door brede bospaden, single track, veld, bos enz. vanalles wat. Ook rivieroversteken. Het beekje waar ik vorig jaar een duik in nam (wegens te diep) zat niet meer in het parcours. Een dikke pluim voor een bijna volledig nieuwe tocht af te pijlen. Hier moet ik wel echter een kleine opmerking maken : bordjes en pijlen; het was niet altijd even duidelijk naar waar... :-k
Ik wens de biker die crashte en een fractuur opliep snel beterschap. Zelf ook nog crash gemaakt op snelle afdaling met natte rotsen onderaan, maar dankzij kniebeschermers heelhuids vanaf gekomen. :drunk:
Wat bandendruk geminderd, tot km 40 een steen besliste om nog effe twee gaatjes te boren, doh ](*,)
Laat binnen wat maakte dat de worstjes weer op waren. :lol: :lol:
cu volgend jaar;
Filmke volgt...

" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door code-242 op wo 02 mei 2018 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Sart-lez-Spa 29/4/2018

Bericht door aresius »

code-242 schreef:...Ik wens de biker die crashte en een fractuur opliep snel beterschap...
Bedankt, ik zal het hem doorgeven.. momenteel is hij nog in het ziekenhuis van Verviers. Hij heeft met een spoedoperatie een nieuwe heup gekregen.. het was echt een stomme val. Dat bewijst nog eens dat je niet hard moet crashen om slecht te crashen.

Ondanks de val van onze makker was het een mooi tochtje, hier en daar saaie verbindingsstukken maar heel mooie stukken.

Op naar de volgende.. (o)
Gebruikersavatar
Coyote
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: do 10 apr 2008 11:02
Rijdt met: Cannondale Scalpel 29er
Contacteer:

Re: 29.04.2018 - Sart-lez-Spa

Bericht door Coyote »

Vandaag ook de tocht van Sart-lez-Spa gereden. Ik vond het een super tocht! Schitterend parcours.
Helaas is onderweg mijn gps uitgevallen :-( Heeft iemand de track van de 52km?
Alvast bedankt!
Plaats reactie