22.04.2018 - Cuesmes - Transboraine 2018

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 22.04.2018 - Cuesmes - Transboraine 2018

Bericht door filiep72 »

Het was leuk, daar vanmorgen in cuesmes bij de Mons mountainbike trophy. Leuk? Het was super! Super? Okee, okee,... het was de max maar dan x2! Om 7.30u werd het startschot gegeven. Aan de start een meute Forumbikers. Sjiek mannen dat jullie zo vroeg wilden uit ulder nest komen. De strijd met de terrils konden beginnen. Onze super getalenteerde maatjes kozen resolut voor de 87 km. Goe zot dus. Ik was niet van plan om zo af te beulen. 47 km was genoeg, ik ging sachternoens nog een wandeltoerke meepikken. De meest ideale keuze voor mij, zo bleek later. Rond 11.30u binnengerold, nog een blonde dinges en dan tegen 13 uur aan tafel voor de frietjes. Het leven kan soms simpel zijn. Simpel kun je de tocht in cuesmes niet noemen. Bij de splitsing kwam mijn trouwe strijdmakker me vergezellen. Klaar voor de strijd. Voor Winnetou is geen klim te hoog en geen afdaling te straf. Mijn ideale compagnon dus ;-). Afdalingen? Jaajaa. Hier en daar zo van die "we-zien-wel-waar-we-landen" toestanden. Ongeschonden zijn we natuurlijk niet uit de strijd gekomen. Dien boom die het pad overstak, op dien privé terril, had ik niet zien aankomen. Ondanks alles niet gevallen, alles afgereden en enkel wa schrammen, builen en bletsen. Na de rit samen met mijn luitenant nog eentje gedronken op de overwinning van deze veldslag. De gewonden werden binnengebracht. Met bebloed gezicht en roepend achter de verpleegsterkes :-). Deze rit komt ongetwijfeld terug in mijn top 3.
Bugge
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 27 jul 2017 09:12

Re: 22.04.2018 - Cuesmes - Transboraine 2018

Bericht door Bugge »

Zeer leuke 87 km gehad ! :bounce:
De verbindingsstukken tussen de terrils waren zeker welkom :-" .
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: 22.04.2018 - Cuesmes - Transboraine 2018

Bericht door flashing1 »

Alles bij elkaar een mooie tocht . De korte verbindingstukken zijn welkom omdat het meestal aan de voet vd terril , direct steil naar boven ging . Nadien kreeg je een afwisselende soms zeer technische pareltjes voor je neus , soms ook tricky afdalingen omdat de steenkoolas grond niet voldoende remkracht bied aan je banden , enkel de lange afdalingen waren dus zeer tricky ...... :oops:
Heb me geamuseerd en het is zeker de moeite om dat is mee te maken .
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: 22.04.2018 - Cuesmes - Transboraine 2018

Bericht door roderider »

Met dezelfde banden gereden als je vrijdag reed? Wat waren dat eigenlijk Schwalbe Furious Fred? En nog eens bedankt voor de rondlijding in Edegem :)
flashing1 schreef:Alles bij elkaar een mooie tocht . De korte verbindingstukken zijn welkom omdat het meestal aan de voet vd terril , direct steil naar boven ging . Nadien kreeg je een afwisselende soms zeer technische pareltjes voor je neus , soms ook tricky afdalingen omdat de steenkoolas grond niet voldoende remkracht bied aan je banden , enkel de lange afdalingen waren dus zeer tricky ...... :oops:
Heb me geamuseerd en het is zeker de moeite om dat is mee te maken .
berdunnor
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: do 25 nov 2010 20:00
Rijdt met: Cube Ltd Comp

Re: 22.04.2018 - Cuesmes - Transboraine 2018

Bericht door berdunnor »

Zaaaalige tocht gereden gisteren. Geen extra terrils op de langste afstand, wel enkele leuke singletracks vooral in de tweede extra lus. Goed doenbaar wegens de droge ondergrond, in natte omstandigheden is dit toch een ander verhaal voor mij... Stuivende terrils op zondagvoormiddag, wat wil een mens nog meer?
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 22.04.2018 - Cuesmes - Transboraine 2018

Bericht door Single Tracker »

Jaja dit zij de ritjes waarvoor je met veel plezier en een dikke smile de zondagmorgen om 5u opstaat.
Spektakel en fun van het begin tot einde. Een rit waar veel werk in gestoken geweest is, met onder andere een gloednieuw aangelegd pad op de voor mij onbekende terril de Genly.

Wat ik ook top vind, is dat de rit totaal anders ingedeeld was in vergelijking met vorig jaar. De parcoursbouwers zorgen dat het telkens de moeite blijft om deel te nemen, want het parcours is ieder jaar een verrassing.
Ik stoor me wat aan organisaties (en zo zijn er veel) die jaar na jaar krak hetzelfde parcours voorschotelen.

Qua fun gaat het moeilijk worden om in België nog een betere rit dan deze te vinden. =D> =D>
Gebruikersavatar
flashing1
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: za 07 sep 2013 22:13
Rijdt met: bmc elite 2 _ Kona biq unit , BMC agonist 01

Re: 22.04.2018 - Cuesmes - Transboraine 2018

Bericht door flashing1 »

roderider schreef:Met dezelfde banden gereden als je vrijdag reed? Wat waren dat eigenlijk Schwalbe Furious Fred? En nog eens bedankt voor de rondlijding in Edegem :)
flashing1 schreef:Alles bij elkaar een mooie tocht . De korte verbindingstukken zijn welkom omdat het meestal aan de voet vd terril , direct steil naar boven ging . Nadien kreeg je een afwisselende soms zeer technische pareltjes voor je neus , soms ook tricky afdalingen omdat de steenkoolas grond niet voldoende remkracht bied aan je banden , enkel de lange afdalingen waren dus zeer tricky ...... :oops:
Heb me geamuseerd en het is zeker de moeite om dat is mee te maken .
Schwalbe Thunder bird banden , als het droog is altijd goed :-)
Plaats reactie