14.04.2018 - Desselgem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
wouter84
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: za 17 aug 2013 17:08
Rijdt met: #Trek

Re: 14.04 Desselgem

Bericht door wouter84 »

Voorde geïnteresseerden,...
De 115km zijn ongeveer 1000 hm en tellen 3 bevoorradingen het ligt er zalig bij.
Waar kan en mag halen we het maximum uit de bossen (we maken parcours waar mogelijk)
Als het lukt deel ik morgenavond enkele beelden.

Tot dan W.
wouter84
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: za 17 aug 2013 17:08
Rijdt met: #Trek

Re: 14.04 Desselgem

Bericht door wouter84 »

Jawaddedadde alles afgewerkt,... Alles bepijld, extra tracks gemaakt waar kon.
Nu nog Lola de Zon en de juiste benen en we kunnen er tegenaan.
Hopelijk tot morgen of tot zondag.

En laat die spatbordjes maar thuis he.

W.
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Re: 14.04 Desselgem

Bericht door meester biek »

Net terug van de 90 (die er toch wat meer waren dan de 92.8 aangegeven op jullie site), maar geen erg, 't was goe weer en het parcours was prima. Goede test voor de 1ste tt met m'n nieuwe 29er.
Goed uitgepijld en dank voor de vele privédoorsteken, daarvoor komen we toch é.
Het lusje na de bv in Tiegem (was nu beneden ad 'proefvelden') moest voor mij niet, of was het mss om de ladies van rugbyteam 'Tieghem Tigers' eens bezig te zien ?
Tot volgend jaar.
plummecrosser
Mountainbiker
Berichten: 231
Lid geworden op: zo 19 apr 2009 17:24
Rijdt met: giant

Re: 14.04 Desselgem

Bericht door plummecrosser »

Jullie hebben een mooie aanpassing gedaan tov vorig jaar in de eerste 15 km super, nu is jullie tocht gewoon PERFECT alles super vandaag de 115 km gedaan , de afstand van deze was juist met 970 h/m, DIT IS WAT HET MOET ZIJN , bedankt en tot volgend jaar
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

Re: 14.04 Desselgem

Bericht door sofeurken »

vandaag ook es gaan mtb-ken in desselgem,de 90 gedaan :-"
voor de 1ste bevoorr vond ik het toch redelijk zwaar,middenstuk veel mooie paadjes met betontegels(kerkpaden) door de velden en een eind na de 2de ravi totaal het noorden kwijt,2 maal op t zelfde punt uitgekomen,dan maar via de cyclo terug :roll: ,niettemin heb ik me geamuseerd en t was lastig genoeg voor mij :-D :-D =P~
ivan10
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: za 17 mar 2018 12:53

Re: 14.04 Desselgem

Bericht door ivan10 »

De 115km gereden. Top rit. Veel afwisseling en goede bevoorradingen.Enig minpuntje tussen 1ste en 2de bv 43km.Heb me goed geamuseerd. Kom volgend jaar zeker terug.
Gebruikersavatar
NoHair
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 09 sep 2016 16:35
Rijdt met: Cannondale F29

Re: 14.04 Desselgem

Bericht door NoHair »

Gisteren gestart voor de 115. Het eerste deel was inderdaad lastig. Zo'n zuigende grond #-o . Het was duidelijk dat mijn conditie nog wensen te over laat. Na een 35 à 40 km ben ik er gelukkig doorgekomen. Mede door mijn collega die me eigenlijk 115km op sleeptouw heeft genomen :oops: De rit zelf was terug prachtig. Mooie aanpassingen gedaan ivg met vorig jaar. De bevoorradingen zijn altijd meer dan in orde. 3 Is wel het minimum op 115km. Als het zo warm wordt heb je vlug drinken te kort. Of drink ik te veel :drunk: ? Positief vond ik dat die rottige weide na de 3de bevoorrading er eens niet in zat. Dat was altijd doodgaan. Als afsluiting nog een lekkere bbq worst en tevreden huiswaarts. Kortom: een prachtige, goed georganiseerde tocht waar veel werk in gestoken wordt. :-({|= Doe zo verder en tot volgend jaar!
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 516
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: 14.04 Desselgem

Bericht door Witte79 »

Zondagmorgen gestart met de intentie om de 60 te doen. Maar tzijn er 50 geworden. De bovenste laag modder was vettig en twas echt glijden. Maar ik voelde de benen leeglopen hierdoor de 45 gekozen. Hopelijk volgend jaar de 60. Twas zoals altijd een toffe tocht.
Gr witten
Jacoba A.
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: za 24 jun 2017 14:01

Re: 14.04 Desselgem

Bericht door Jacoba A. »

Zaterdag de 75 km gereden. Vooral de eerste 15 km waren de lastigste. Maar wel een leuk, mooi en afwisselend parcours. De bevoorradingen waren ook uitgebreid. Achteraf nog genoten van een lekkere braadworst en het glaasje cava :wink: Bedankt voor de mooie tocht!
Gebruikersavatar
BOB DE STOEMPER
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 21:34
Rijdt met: CUBE REACTION HPA 2016

Re: 14.04 Desselgem

Bericht door BOB DE STOEMPER »

Zaterdag de 90km (96 op de teller) gedaan en het was een zalig ritje, uitstekende bepijling (soms 3 a 4 pijltjes voor 1 bocht =D> ) buffetten als bevoorrading en een apres met bbq worst en Omer. Genoten van begin tot einde. Doe zo verder mannen, SUPER !!!
Plaats reactie