29.04.2018 - Opwijk (Droeshout) - Straf in Bergaf Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
francesco II
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 13 jul 2012 23:14
Rijdt met: ne zwarte

Re: 29.04.2018 - Opwijk (Droeshout) - Straf in Bergaf Toerto

Bericht door francesco II »

deze morgen zeer vroeg aangezet (6.30u) om zoveel mogelijk regenvrij te rijden. Parcours passeerde op 1,2km van voordeur dus daar ingepikt. Om 7.10u was ik aan de start en toen was het lichtjes aan het regenen. Waar ik bij de eerste bevoorrading nog 40km had en 23,9km/u gemiddeld, zakte dit bij elke bevoorrading, wat uiteraard te wijten was aan het ondertussen glibberige parcours.

Voor de 100km gegaan en het is me gelukt. Bedankt aan de organisatie voor de gedane moeite en de goede bepijling. ik snap dus niet dat mensen die de dag ervoor de toer rijden, geen 5€ kunnen overschrijven aan de organisatie (zie enkele posts hierboven). Het is wel dankzij de inzet van hen dat we zo mooie tochten voorgeschoteld krijgen

nog één iets over parcours: het bosje in bekkerzeel (langs autosnelweg) vond ik geen meerwaarde: diepe geulen dankzij de gemotoriseerde vrienden en glibberig dankzij het weer.

tot volgend jaar
Gebruikersavatar
fieldbiker
Mountainbiker
Berichten: 604
Lid geworden op: do 21 nov 2002 22:15
Rijdt met: Canyon CF SLX 9.9

Re: 29.04.2018 - Opwijk (Droeshout) - Straf in Bergaf Toerto

Bericht door fieldbiker »

Vandaag met mijn broer toch wijselijk voor de 56 km gekozen. Bij aankomst was het al flink aan het druppelen, we wisten dus wat onze bandjes zouden voorgeschoteld krijgen. En het was glijden en zien dat je toch in die verraderlijke kleine geultjes niet op je bek ging. Het was een TT stuurmanskunst.
Ik vond de uitweiding naar Affligem, Erembodegem en Affligem eigenlijk wel mooi. Een paar nieuwe paadjes ontdekt.
De 55 km waren genoeg voor mij. Heb ervan genoten en me niet kapot hoeven te rijden. Bedankt voor de ritmeesters van dienst : de bepijling en organisatie was weer vlekkeloos. Chapeau voor hen die de 70-90-100 km uitgereden hebben ! De uitgebreide bikewash was meer dan voldoende.
Vermoed dat het slechte weer toch een streep door de rekening was qua deelnemers; niettemin, de afwezigen hadden ongelijk.

Volgend jaar staan we er weer, dat staat nu al vast.

Field
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 505
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: 29.04.2018 - Opwijk (Droeshout) - Straf in Bergaf Toerto

Bericht door Witte79 »

De eerste keer in deze streek. En het is me bevallen. Jammer dat ik de 55kms niet heb kunnen uitrijden wegens kapotte ketting. Maar ik heb toch een 33kms kunnen genieten.
De pechdienst heeft me en nog 2 andere opgehaald. Volgend jaar terug voor de volle 55.
Gr witten
Nog eens bedankt aan Daan voor de bezemwagen. Hij wou nog mijn ketting maken maar ik had al koud door de regen.
Exile
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 16 okt 2011 17:19
Rijdt met: Canyon Lux CF 7.9

Re: 29.04.2018 - Opwijk (Droeshout) - Straf in Bergaf Toerto

Bericht door Exile »

Voor de 5de keer op rij de 100km gereden maar dit was toch één van de moeilijkste tot dusver. De regen had het bovenlaagje goed vettig gemaakt waardoor het soms meer weg had van schaatsen dan van MTB'en :-? - maar dat kan ook aan mijn stuurmanskunsten liggen (en dan vooral het gebrek eraan :-D). En daarbij dan de diepe (onzichtbare) geultjes om het helemaal spannend te houden.


De organisatie is gewoon één van de betere (zelfs de beste) van deze streek, alles gewoon goed geregeld, bepijling goed,en elk jaar toch wat variatie in het parcours, zo werd deze maal eens niet Meise aangedaan (en de daarbijhorende klimmetjes) maar werd er uitgeweken naar Affligem.

Merci aan de organisatie en hopelijk toch aardig wat volk mogen ontvangen ondanks het slecht(ere) weer dan vorig jaar!

=D> =D> =D>
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1583
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 29.04.2018 - Opwijk (Droeshout) - Straf in Bergaf Toerto

Bericht door dirty »

Organisatie was zoals altijd dik in orde ,bevoorrading tip top , bepijling , etc... het weer kunnen ze spijtig genoeg nog niet zelf organiseren :-D =D> =D> =D>
Een vettig boeltje onderweg met het nodige slipgevaar , kennis gemaakt met de zachte ondergrond van Affligem door de vele gevaarlijke geultjes moest het er wel van komen #-o
Een paar dagen eerder was het hier een droom om te rijden , wat regen allemaal niet kan doen met de ondergrond .

Met 12 Muddevils gestart vanuit Sint-amands en eens aangekomen in Opwijk reeds goed nat , dit al voor de start #-o
2 muddevils hebben de 100 km uitgereden waarvoor chapeau =D>
Ikzelf met enkelen de 55km gereden , de rest zijn voor de 35 km gegaan .
Dus uiteindelijk muddevils met 130 km , 85 km en 65 km op de teller =D>

Tot volgend jaar Bergaf of Bergop !!!
Gebruikersavatar
bokske
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 20 feb 2013 20:08
Rijdt met: Cannondale scalpel 2017

Re: 29.04.2018 - Opwijk (Droeshout) - Straf in Bergaf Toerto

Bericht door bokske »

Ondanks het gedruppel als vertrok toch gegaan voor de 70km.
was om 7u45 weg en dus waren de eerste km nog goed te doen.
Kwa bepijling vind je zelden beter, hier moet massa's werk inkruipen.
Was mijn 3de editie en kom zeker nog terug.

zoals hierboven reeds vermeld, het bos aan de hoogspanningscentrale was echt gevaarlijk, deel te voet gedaan.

Bij de vorige edities was de finale anders, paar km goede fietspaden.
Dacht ](*,) dat dit hetzelfde ging zijn, bijgevolg vol gas, ... toen kwam er nog een lastige strook, da deed zeer :-D

conclusie: top organisatie, prachtige rit, jammer van het weer
Gebruikersavatar
patje
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: zo 04 jan 2004 19:14
Rijdt met: specialized epic - stumpjumper

Re: 29.04.2018 - Opwijk (Droeshout) - Straf in Bergaf Toerto

Bericht door patje »

francesco II schreef:deze morgen zeer vroeg aangezet (6.30u) om zoveel mogelijk regenvrij te rijden. Parcours passeerde op 1,2km van voordeur dus daar ingepikt. Om 7.10u was ik aan de start en toen was het lichtjes aan het regenen. Waar ik bij de eerste bevoorrading nog 40km had en 23,9km/u gemiddeld, zakte dit bij elke bevoorrading, wat uiteraard te wijten was aan het ondertussen glibberige parcours.

Voor de 100km gegaan en het is me gelukt. Bedankt aan de organisatie voor de gedane moeite en de goede bepijling. ik snap dus niet dat mensen die de dag ervoor de toer rijden, geen 5€ kunnen overschrijven aan de organisatie (zie enkele posts hierboven). Het is wel dankzij de inzet van hen dat we zo mooie tochten voorgeschoteld krijgen

nog één iets over parcours: het bosje in bekkerzeel (langs autosnelweg) vond ik geen meerwaarde: diepe geulen dankzij de gemotoriseerde vrienden en glibberig dankzij het weer.

tot volgend jaar
Dit stukje werd er in de loop van de morgen uitgehaald wegens te slecht door de regen
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: 29.04.2018 - Opwijk (Droeshout) - Straf in Bergaf Toerto

Bericht door HardTail Charlie »

Totaal oneens met de (negatieve) commentaar op het Bekkerzeelbosje. Hoe moeilijk het er ook moge bijliggen, dit - ongebruikt - voorbijrijden zou gewoonweg zonde zijn. Onze ritten zijn al zoveel paden/dreven/grintwegen (/asfalt)... dit wil je als biker toch niet links laten liggen...?!!
c60colnago
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 01 mei 2018 13:50

Re: 29.04.2018 - Opwijk (Droeshout) - Straf in Bergaf Toerto

Bericht door c60colnago »

Heeft er iemand de GPX van de 100km. Doordat ik moest werken op zondag heb ik niet kunnen rijden. Deze tocht lijkt me echter een mooie training als voorbereiding voor weekje mtb in Zwitserland...
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 29.04.2018 - Opwijk (Droeshout) - Straf in Bergaf Toerto

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Afgelopen zondag ook met Cokeman naar Opwijk gegaan voor een zoveelste deelname. Met dat ik geen regen verwachtte 's morgen (met dank aan de buienradar) dacht ik de fully nogmaals boven te halen. Bij het buitenlaten van mijn honden nog geen druppel 's morgens, toen Cokeman me kwam halen lagen er al wat druppels, maar ons toch niet laten kennen. In het eerste bosje zag ik mijn compagnon wel al wat wegschuiven maar knap hersteld ;).
Wat later schoof ik zelf wel over een wortel in een klein afdalingkje maar zonder erg. Voor de rest was een 45 km track ook eens leuk, al miste ik ook wel enkele bosjes. De meer gekende bosjes van vorig jaar die we wel aandeden lagen er iets vettiger bij. Naar het einde toe kwamen de betere benen naar boven waar ik al enkele maanden op zat te wachten.
Blij dat er een goeie afspuitstand was, en voldaan terug naar huis, op naar een volgend avontuur! :bounce:
Plaats reactie