20.05.2018 - Langdorp - Wolfsdonk 3Action Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Rudiraket
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 16 mei 2009 20:44
Rijdt met: Scott scale 30

Re: 20.05.2018 - Langdorp - Wolfsdonk 3Action Classic

Bericht door Rudiraket »

first schreef:Is er een afstand van 60km of gaat het van 45 naar 70 ?
De afstanden die zijn afgepijld en bewegwijzerd zijn de 25 ( zullen er +/- 26,5 km zijn ) , de 45 km ( zullen er +/- 46,5 km zijn ),
de 70 km ( zou ongeveer juist zijn ) , de 80 km ( zou ook ongeveer juist moeten zijn ) en de 105 km.
Maar hier kan je een beetje mee spelen .
Een vb , als je aan de start eerst de 25km volgt tot aan de eerste bevoorrading ( waar alle afstanden passeren behalve de kidstoer ) dan heb je 15 km ( alle andere afstanden hebben hier 25 km ) , volg vanaf dan de 70 km en dan kom je uit op ongeveer 60 km. ( idem voor de 105 km die dan ongeveer 95 km wordt ).
Denk eraan dat je je wel inschrijft voor de vaste afstanden( 70 , 80 of 105 km ) want er volgen voor de langere afstanden nog 2 of 3 bevoorradingen en indien
je niet het juiste bandje aanhebt geen bevoorrading .
Voor diegene die de 45 km doen en het aan de bevoorrading niet meer zien zitten kunnen vanaf daar de 25 km volgen en komen dan uit op ongeveer 36 km.

Grts Rudiraket
Rudiraket
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 16 mei 2009 20:44
Rijdt met: Scott scale 30

Re: 20.05.2018 - Langdorp - Wolfsdonk 3Action Classic

Bericht door Rudiraket »

pexexpres schreef:Komende van engsbergen, kan er in de buurt van averbode ingepikt worden op de 85km?
Averbode en omstreken worden niet aangedaan , het eerste dat je tegenkomt is de Rode berg in Testelt maar dan ben je ongeveer op
2 km van de start en aangezien je voor de 85 km ( zullen er ongeveer 80 zijn ) een bandje voor de bevoorrading ( 3x ) nodig hebt kan je je
beter bij de start gaan inschrijven .

Grts Rudiraket.
touchdownbiker
Mountainbiker
Berichten: 311
Lid geworden op: zo 02 jan 2005 19:17
Rijdt met: Trek

Re: 20.05.2018 - Langdorp - Wolfsdonk 3Action Classic

Bericht door touchdownbiker »

Rudiraket schreef:
first schreef:Is er een afstand van 60km of gaat het van 45 naar 70 ?
De afstanden die zijn afgepijld en bewegwijzerd zijn de 25 ( zullen er +/- 26,5 km zijn ) , de 45 km ( zullen er +/- 46,5 km zijn ),
de 70 km ( zou ongeveer juist zijn ) , de 80 km ( zou ook ongeveer juist moeten zijn ) en de 105 km.
Maar hier kan je een beetje mee spelen .
Een vb , als je aan de start eerst de 25km volgt tot aan de eerste bevoorrading ( waar alle afstanden passeren behalve de kidstoer ) dan heb je 15 km ( alle andere afstanden hebben hier 25 km ) , volg vanaf dan de 70 km en dan kom je uit op ongeveer 60 km. ( idem voor de 105 km die dan ongeveer 95 km wordt ).
Denk eraan dat je je wel inschrijft voor de vaste afstanden( 70 , 80 of 105 km ) want er volgen voor de langere afstanden nog 2 of 3 bevoorradingen en indien
je niet het juiste bandje aanhebt geen bevoorrading .
Voor diegene die de 45 km doen en het aan de bevoorrading niet meer zien zitten kunnen vanaf daar de 25 km volgen en komen dan uit op ongeveer 36 km.

Grts Rudiraket
Het is voor diegene die een langere afstand willen rijden dan 45 maar niet aan de 70 willen beginnen zeer eenvoudig gemaakt: U volgt de lus van de 70km continu tot u in langdorp aan bruggeske één splitsing tegenkomt met vermelding van 60km. Volia, u zit op de 60km. Het is slechts 1 splitsing met naam 60km en verder volgt u continu de 70km lus. Die doorsteek is speciaal gemaakt voor de 60km te bekomen.
(kunt niet missen als u de 60 wil rijden; u rijd regelrecht op de splitsing met de vermelding van 60. verder volgt u gewoon parcour van de lange afstanden.)


andere vraag op dit forum:
wat kidstoer betreft; hier is geen bevoorrading op voorzien.
touchdownbiker
Mountainbiker
Berichten: 311
Lid geworden op: zo 02 jan 2005 19:17
Rijdt met: Trek

Re: 20.05.2018 - Langdorp - Wolfsdonk 3Action Classic

Bericht door touchdownbiker »

Rudiraket schreef:
pexexpres schreef:Komende van engsbergen, kan er in de buurt van averbode ingepikt worden op de 85km?
Averbode en omstreken worden niet aangedaan , het eerste dat je tegenkomt is de Rode berg in Testelt maar dan ben je ongeveer op
2 km van de start en aangezien je voor de 85 km ( zullen er ongeveer 80 zijn ) een bandje voor de bevoorrading ( 3x ) nodig hebt kan je je
beter bij de start gaan inschrijven .

Grts Rudiraket.
aangezien er vorige editie veel bikers geweest zijn die inschrijven voor een lus van vb 45km en toch de lange afstanden rijden en daar de bevoorradingen ook nog gebruiken :evil: :evil: :evil: :evil: zal er deze editie speciaal controle gedaan worden op de polsbandjes.
Huffy
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jan 2006 15:19
Rijdt met: SCOTT bikes
Contacteer:

Re: 20.05.2018 - Langdorp - Wolfsdonk 3Action Classic

Bericht door Huffy »

vroeger nog gereden , en toen heel goed bevonden

vegetarische pasta mogelijkheid?
Gebruikersavatar
WTC VOSSENBERG
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: za 10 mar 2012 13:10
Rijdt met: Mountainbike
Contacteer:

Re: 20.05.2018 - Langdorp - Wolfsdonk 3Action Classic

Bericht door WTC VOSSENBERG »

Bikers WTC VOSSENBERG Herentals ook aanwezig morgen.
Gebruikersavatar
Schoupabiker
Mountainbiker
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 07 jan 2007 00:24
Rijdt met: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel SE - MSC Zion Tandem

Re: 20.05.2018 - Langdorp - Wolfsdonk 3Action Classic

Bericht door Schoupabiker »

touchdownbiker schreef:
legolas233 schreef:Ik heb wel interesse in deze tocht.
Welke richting gaat de 105km uit?
Blijven jullie ten Noorden van de E314?
Wat bedraagt het inschrijvingsgeld?
de richting die we uitgaan is zuidelijk naar tielt-winge toe. Helemaal het hageland in.
inschrijvingsgeld bedraagt 11 ( licentie ) of 12€ zonder licentie.
4 bevoorradingen op de 105km.
Heu dat is prijzig ... hoeveel kost een ronde van 70 en 85 dan?
Gebruikersavatar
AlReDo
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 12 feb 2018 10:32

Re: 20.05.2018 - Langdorp - Wolfsdonk 3Action Classic

Bericht door AlReDo »

Ik snap dat gedoe over inschrijvingsgeld dikwijls niet. Klagen over de prijs van 5€ tot misschien eens 10€ voor de langste afstanden, maar wel op ne mtb van enkele duizenden euro's rijden. Ik betaal met plezier voor een goed georganiseerde tocht en bijhorende bevoorrading(en). De club steekt daar veel tijd in, van mij mogen ze er iets aan over houden hoor.

Vandaag netjes 6€ betaald voor 70km en de 60 gereden. Ik ben geen 0,85€ gaan terugvragen zenne.

Fijne tocht, prachtig weer en veel volk denk ik.
DoubleOne
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: di 15 mei 2012 12:07

Re: 20.05.2018 - Langdorp - Wolfsdonk 3Action Classic

Bericht door DoubleOne »

12 euro inschrijvingsgeld voor dergelijke organisatie, bevoorradingen, spaghetti achteraf, afgesloten centrum... Geen geld.

Prachtig parcours, zowat het beste van de streek.
Marcuss
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 05 nov 2006 16:13
Rijdt met: Trek Fuel EX7

Re: 20.05.2018 - Langdorp - Wolfsdonk 3Action Classic

Bericht door Marcuss »

Ik heb de 45km gereden. Het waren er volgens mijn gps 48km maar wat mij betreft mochten het er meer zijn. Ik ben me vorige week 4 dagen gaan uitleven in Luxemburg en ik was bang dat de Vlaamse ondergronden me niet meer zouden kunnen bekoren. Maar niets was minder waar: een dikke pluim voor de organisatie, want ik heb me enorm geamuseerd! Dit was een fijne tocht. Punt. Twee suggesties ter verbetering: 1) ik denk dat er bij de eerste afsplitsing van de 45km op het eerste bord een foutje stond (maar dat maakt niet veel uit, want na elke splitsing kon je ook opnieuw zien op welke afstand je zat); op elk bord stond "u bevind". De taalnurk in mij miste toch wel telkens een t. :-) Volgend jaar ook een massage voor mij. ;-)
Plaats reactie