14&15.04.2018 - Rillaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
ekibniatnuom
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 14 dec 2011 22:08
Rijdt met: granville

Re: 14&15.04.2018 - Rillaar

Bericht door ekibniatnuom »

Zeer mooie rit. Lag er eigenlijk bog redelijk snel bijn na de regen van gisteren :bounce:
Dik in orde! =D>
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: 14-4 en 15-4 : Rillaar

Bericht door el gordo »

el gordo schreef:
Mr. Stitchen schreef:Deze is de eerste piek van het voorjaar, mtb-hoogdag!
Ik ben er nog eens bij!
Voor het 3de jaar op rij gaan we voor >135km incl heen en terug.
Zo gezegd, zo gedaan!

tov vorig jaar 2km minder gereden, maar wel 30min langer :-)
Dit zegt al genoeg over de staat van het parcours lijkt me.
Hoewel er heel wat stroken perfect berijdbaar waren, zaten er ook paden/singletracks in waar je amper vooruit kon rijden.

Dit is en blijft m.i. de mooiste TT van het Hageland,
tot volgend jaar!
goof
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 19 jan 2009 19:38
Rijdt met: Rocky Mountain 999RSL - Trek Procaliber 9.8

Re: 14&15.04.2018 - Rillaar

Bericht door goof »

top tocht. Goed uitgepijld, goei bevoorradingen en mooi parcours!
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: 14&15.04.2018 - Rillaar

Bericht door EG6 »

Vandaag voor de 2de keer in Rillaar gereden. Wederom de 80km. De vorm is veel beter dan vorig jaar want ik reed ondanks de staat v/h parcours exact dezelfde tijd (wel 4km minder :wink: )
Was een andere editie dan vorig jaar, toen kan ik me herinneren dat het veel droger zo niet compleet droog was.
Was hier en daar eens goed stoempen en slieren. Sommige stukken bolde slecht doordat de grond aan je wielen zoog.

Toch weeral ontzettend genoten van deze tocht, de omgeving, de moeite die in de organisatie en in het parcours gestoken wordt om elk bochtje te benutten, de rijkelijke buffetten en het mooie weer. Ook aan de afspuitstand, met de autovelgen en de bijhorende "ophangsystemen", nieuw voor mij, dikke pluim!

Voorbeeldorganisatie, hiervoor kom ik met plezier uit Gent.
Toto
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 14 mar 2005 00:36
Rijdt met: Specialized epic expert

Re: 14&15.04.2018 - Rillaar

Bericht door Toto »

[quote="Rubber ; Droog ... heeft idd een uurtje geregend vanavond tijdens de nachtrit. Parcours kan wel wat regen hebben. Lag erg hard en was zelfs stofferig in de namiddag. Zal mss beetje schuiven en spetteren s morgens maar ploeteren is t zeker niet[/quote]



1 uurtje geregend tijdens de nachtrit :^o . Ik was om 20u30 vertrokken en heb ongeveer de ganse rit regen gehad.
Soms was het miezeren,soms regen,soms gieten en soms onweer. #-o
En ik was rond 23u10 binnen en toen was de afspuitstand onbruikbaar :evil: spijtig als uwe bike zo fel vol modder hangt.
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 14&15.04.2018 - Rillaar

Bericht door koppigaard »

Rubber Duck schreef:
AlReDo schreef:Stevige buienzone met onweer hier in de ruime regio tot Brussel te zien op buienradar. Valt serieus wat uit. Dat gaan we morgen geweten hebben op de TT! Ik hoopte nog eens op een mooi droog parcours...
Mooi hebben we ons best voor gedaan. Droog ... heeft idd een uurtje geregend vanavond tijdens de nachtrit. Parcours kan wel wat regen hebben. Lag erg hard en was zelfs stofferig in de namiddag. Zal mss beetje schuiven en spetteren s morgens maar ploeteren is t zeker niet
Het was geregeld wel ploeteren geblazen op de 80. Maar ik neem dat niemand kwalijk. Je weet dat het flink heeft geregend vorige nacht, dat laat zeker zijn sporen na. We hebben nog allemaal de vrije keuze om al dan niet te starten. Do'nt shoot at the pianoplayer. Afgezien maar toch geamuseerd. Dank je wel. Het was me erg aangenaam om bij de après kennis te kunnen maken met de 'ideale vrouw'. Ze zijn erg zeldzaam.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 14&15.04.2018 - Rillaar

Bericht door Dickie »

Tijdens de nacht had het nogal stevig geregend, over de weiden en akkers hing nog een dampende mist die een vochtige rit beloofde.
Blijkbaar waren de parkings in de buurt van de inschrijvingszone al vrij snel volzet. Om 7u45 moest er al op de parking aan de Kortakker geparkeerd worden.
De inschrijving een 500-meters verderop ging niettemin vlot en stipt op het uur was ik onderweg.
Het eerste singletrackje was al een blauwdruk van hoe de overige 80kms erbij gingen liggen. Een glibberig laagje met een graskant waar de nodige grip voorhanden was.
Op de zompige en zuigende ondergrond moest er stevig op de pedalen geduwd worden om een beetje snelheid te houden.
Gelukkig was er op de steile klimmekes voldoende grip, maar de vlot bollende off-road stukken waren zeldzaam.
Door de omstandigheden vond ik het een zware rit.
De organisatie is er in geslaagd om uit deze 'mtb-heaven-regio' nog extra uitdagende tracks te puren, het technisch gehalte leek me ook hoger dan de vorige keren dat ik hier reed.
Bepijling was top, de rijsttaartjes op de 3 ravi's hebben me geholpen om van de rit te genieten en om de eindmeet te halen :wink: .
De pijp was goed uit, ik keek er tegenop om weer richting Ebdries te rijden en ben zonder bike-wash, douche en aprés direct naar huis vertrokken.
Hopelijk volgende keer wat drogere omstandigheden, maar dat deze een memorabele editie was staat buiten kijf.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: 14&15.04.2018 - Rillaar

Bericht door patje2 »

Wij zijn zaterdag avond rond iets voor 20u vertrokken voor de 40km had toen al de 20 gereden een eerste buitje gekregen na ongeveer na ongeveer 8 km een tweede iets voor de ravi maar al bij al nog goed doenbaar niet doornat geworden. Mooie tocht goed zichtbare pijlen en voldoende op de ravi enkele mooie bosjes. Het blijft voor mij een mooie nachttocht en al mijn 8ste deelnamen en volgend jaar weer aan de start zeker weten


Er stond iemand foto´s te nemen in de winkel waar we doorreden bij de start waar zijn deze te vinden?
Laatst gewijzigd door patje2 op ma 16 apr 2018 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 14&15.04.2018 - Rillaar

Bericht door Free_ltd »

patje2 schreef:Wij zijn vrijdag avond rond iets voor 20u vertrokken voor de 40km had toen al de 20 gereden een eerste buitje gekregen na ongeveer na ongeveer 8 km een tweede iets voor de ravi maar al bij al nog goed doenbaar niet doornat geworden. Mooie tocht goed zichtbare pijlen en voldoende op de ravi enkele mooie bosjes. Het blijft voor mij een mooie nachttocht en al mijn 8ste deelnamen en volgend jaar weer aan de start zeker weten


Er stond iemand foto´s te nemen in de winkel waar we doorreden bij de start waar zijn deze te vinden?
Viel er vrijdag ook al te rijden?
Gebruikersavatar
JuMa
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: za 07 aug 2010 21:27
Rijdt met: Scott Spark RC 900 Team / Sensa Fiori TNT Pro

Re: 14&15.04.2018 - Rillaar

Bericht door JuMa »

spaghetti_2 schreef:.. het mooiste uit de streek.
En toch hebben ze (op zaterdag avond in ieder geval) enkele mooie stukken laten links liggen! :(
O.a. vlak na onder de E314 doorgereden te zijn rechts omhoog en dan links recht op een mooi klimmetje af om dan links af te slagen op het asfalt en een mooi stuk Tienbunder rechts te laten liggen om er met een lus op het asfalt rond te rijden! :(
Ik vermoed dat ze er dit keer niet door mochten, indien het eigen keuze was, vind ik het een grote misser.

En wat de combinatie met Tangissart betreft, zaterdag avond effe warm gereden in Rillaar (rond 18u thuis vertrokken +/-5km naar vertrek) om dan de 42km te rijden (net als ik terug thuis binnen was, begon het te regenen) om dan op zondag de 77Km in Tangissart te rijden! :-D
Tempo in Tangissart lag wel effe iets lager dan op het vlam parcours van zaterdag avond! :wink:
Plaats reactie