18.03.2018 - Sart-Tilman - 25e rando VTT du Sart-Tilman

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: 18.03.2018 - Sart-Tilman - 25e rando VTT du Sart-Tilman

Bericht door julie »

hier is geen sneeuw gevallen. Het is alleen behoorlijk koud, maar niet koud genoeg om de grond echt te doen bevriezen.
Het is redelijk modderig, maar wat kan je verwachten na een week met best wel veel regen?
Het is in ieder geval goed berijdbaar (de stukken in het bos van Sart Tilman en bij de la Roche aux Faucons, ik ben niet in het bos van Esneux vandaag geweest).
gjan89
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 14 mei 2014 20:10
Rijdt met: Joven custom xc

Re: 18.03.2018 - Sart-Tilman - 25e rando VTT du Sart-Tilman

Bericht door gjan89 »

Wel modderig naar t schijnt, iemand een degelijke update?
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Re: 18.03.2018 - Sart-Tilman - 25e rando VTT du Sart-Tilman

Bericht door Z. »

Da zeggen ze:

Chers amis bikers. Tous nos parcours sont fléchés, les parcours sont très peu boueux. Et il va faire sec avec quelques éclaircies. Assurément une bonne année, vous allez vous régaler! On poste les photos du LIVE toute la journée. Allez, tous en selle et stay tuned!
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: 18.03.2018 - Sart-Tilman - 25e rando VTT du Sart-Tilman

Bericht door julie »

ik heb vanochtend daar gereden en het ligt er gewoon modderig bij, verwacht geen wonderen. :roll:
"peu boueux" is wat optimistisch uitgedrukt..
maar het is wel goed berijdbaar.
NewbieBiker
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 14 aug 2017 10:35

Re: 18.03.2018 - Sart-Tilman - 25e rando VTT du Sart-Tilman

Bericht door NewbieBiker »

julie schreef:ik heb vanochtend daar gereden en het ligt er gewoon modderig bij, verwacht geen wonderen. :roll:
"peu boueux" is wat optimistisch uitgedrukt..
maar het is wel goed berijdbaar.
Nat parcours + vriestemperaturen = afzien
gjan89
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 14 mei 2014 20:10
Rijdt met: Joven custom xc

Re: 18.03.2018 - Sart-Tilman - 25e rando VTT du Sart-Tilman

Bericht door gjan89 »

julie schreef:ik heb vanochtend daar gereden en het ligt er gewoon modderig bij, verwacht geen wonderen. :roll:
"peu boueux" is wat optimistisch uitgedrukt..
maar het is wel goed berijdbaar.
merci, je was een minuutje eerder met reageren toenstraks =P~
als het goed berijdbaar is al goed, vorige week gulpen was ook zompig,
optijd vertrekken dat we bij de eerste kunnen starten
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: 18.03.2018 - Sart-Tilman - 25e rando VTT du Sart-Tilman

Bericht door G-m@n. »

bitter weinig modder gezien, lag super hard erbij.
ma koud :oops:
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: 18.03.2018 - Sart-Tilman - 25e rando VTT du Sart-Tilman

Bericht door julie »

inderdaad alles bevroren en bitterkoud dus... maar weinig modder :wink:
scan
Mountainbiker
Berichten: 261
Lid geworden op: za 12 apr 2014 11:02

Re: 18.03.2018 - Sart-Tilman - 25e rando VTT du Sart-Tilman

Bericht door scan »

Vandaag ook in Sart gereden. Vond het een zware tocht. Veel lange klimmen met weinig stukken om te recupereren erna. Ook de krampen in mijn benen zullen wel de oorzaak hiervan zijn. Er zat wel redelijk wat asfalt in.
Dankzij het vroeg vertrekken geen last gehad van de modder.
Er zaten maar weinig singletracks in en zo goed als geen technische stukken. De pijltjes, bevoorrading en organisatie waren goed geregeld. Alleen voor volgend jaar mss nog een afstand tussen 35km en 50km in. Is makkelijk te doen want in het midden van de tocht loopt het parcours toch vlak langs elkaar. Heb het nu zelf gedaan via de gps en afgekort tot een 45km.
Eens benieuwd hoe het nog gaat met de biker die gevallen was onderweg. Dat zag er niet al te best uit. Hopelijk niets gebroken. Bij deze alvast veel beterschap.
Afgezien maar toch goed geamuseerd :-)
zondagsrijer
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 15 jun 2004 00:30
Rijdt met: rocky mountain element 950rsl

Re: 18.03.2018 - Sart-Tilman - 25e rando VTT du Sart-Tilman

Bericht door zondagsrijer »

Bedankt voor de bezorgdheid :-) Overhoop gereden door een achterligger in die afdaling. Roepen of effe afremmen kan helpen. Maar kan iedereen overkomen. Opgehaald door een auto van de organisatie na eerst toch een 500tal meter afzien om daar verder naar beneden te stappen. Even Zh van Luik overwogen maar na beetje verzorging , een dafalgan en een feldene toch maar naar huis gereden met de auto (ik was daar alleen). In ZH van Mol na rx neusbreuk vastgesteld, een gebroken rib en enkele gekneusd. Verder wat schaafwonden en veel pijn aan re heup. Ik kan amper steunen op mijn re-been momenteel maar daar geen breuk te zien.
Rap gebeurd, had erger kunnen zijn gezien de rotsondergrond en de snelheid daar. Gelukkig :lol: op het eerste zicht fiets nog heel. Nu 6 a 8 weken herstellen. Komt wel in orde maar leuk is anders.
Was inderdaad wel een mooie (voor mij gekende) tocht in uiteindelijk best goed weer. Goed aangekleed goed te doen.
Plaats reactie