18.03.2018 - Belsele - Volvo Van Kasteren MTB rit

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
dirk Thompson
Mountainbiker
Berichten: 375
Lid geworden op: zo 30 okt 2011 16:08
Rijdt met: Thompson Curve

18.03.2018 - Belsele - Volvo Van Kasteren MTB rit

Bericht door dirk Thompson »

De 2° rit van de zomereditie Ronde van het Waasland voor mountainbikers.
Inschrijven in de cafetaria van sporthal "De Klavers" Sint-Andriesstraat 4 tussen 8 en 10u30 voor 32, 44 of 51 km.
- de basislus van 32 km verkend de Belseelse, Puiveldse en Sinaaise trage wegels met de nodige bospassages ;
- de 44 km doet er een lus door de Waasmunsterse Heide bij met de Sombeekse klimpartij ;
- de 51 km maakt nog een extra ommetje door de Stekense Heidebossen en de Sinaaise Fondatie.

Een gevariêerde tocht met een zanderige ondergrond zodat het goed berijdbaar is zonder modder !
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 18.03.2018-BELSELE Volvo Van Kasteren MTB rit

Bericht door Fritsie »

Misschien toch wel in het oog houden met het weer van de laatste weken en de voorspelling voor de volgende week. Een kanshebber voor volgend weekend.
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 18.03.2018-BELSELE Volvo Van Kasteren MTB rit

Bericht door DDT-STAS »

Inderdaad, gezien er andere TT zijn die toch wat meer modder gevoelig zijn is de kans groot dat er meerdere bikers naar deze afzakken 8-[
Wij zien het nog na maar gezien de weersverwachtingen toekomende week is de kans groot dat we hier aan de start staan :-D
Z29
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 14 feb 2016 18:18
Rijdt met: Zannata Z29 EVO en Zannata Z29F

Re: 18.03.2018 - Belsele - Volvo Van Kasteren MTB rit

Bericht door Z29 »

Ik ga ook hier rijden. Dicht bij huis en modder valt hier wel mee. Gezien de huidige weersomstandigheden zal het op andere plaatsen in België ploeteren worden.
dirk Thompson
Mountainbiker
Berichten: 375
Lid geworden op: zo 30 okt 2011 16:08
Rijdt met: Thompson Curve

Re: 18.03.2018 - Belsele - Volvo Van Kasteren MTB rit

Bericht door dirk Thompson »

Vandaag de omloop nog eens gereden en hij ligt verrassend droog na de vele regen.
Het zijn dan ook 3 heide gebieden die we aandoen (Stekense, Puiveldse en Waasmunsterse Heide).
Het water wordt zo door de ondergrond opgezogen.

In Waasmunster komt een verrassingsken : je zult ontdekken vanwaar de naam Kuilstraat komt.
NewbieBiker
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 14 aug 2017 10:35

Re: 18.03.2018 - Belsele - Volvo Van Kasteren MTB rit

Bericht door NewbieBiker »

Ik heb deze tocht vorig jaar gereden denk ik. Deze tocht ging ook richting E17. Vertrek aan het voetbalveld. Is het parcours gelijkaardig aan de vorige editie?
dirk Thompson
Mountainbiker
Berichten: 375
Lid geworden op: zo 30 okt 2011 16:08
Rijdt met: Thompson Curve

Re: 18.03.2018 - Belsele - Volvo Van Kasteren MTB rit

Bericht door dirk Thompson »

NewbieBiker schreef:Ik heb deze tocht vorig jaar gereden denk ik. Deze tocht ging ook richting E17. Vertrek aan het voetbalveld. Is het parcours gelijkaardig aan de vorige editie?
Deze tocht vertrekt aan de sporthal in Belsele en doet inderdaad dezelfde gebieden aan als de tocht vanuit de voetbal Puivelde in augustus.
We proberen steeds de paden op een andere manier aan elkaar te breien.
Ook de rijrichting is omgekeerd.

Vandaag is de omloop terug droger geworden na de overvloedige regen van donderdag.
Gezien de vorstvoorspelling verwacht ik tegen zondag een droge omloop.
De temperatuur mag niet afschrikken. De meer dan 75 % off road zal jullie zeker opwarmen !
dirk Thompson
Mountainbiker
Berichten: 375
Lid geworden op: zo 30 okt 2011 16:08
Rijdt met: Thompson Curve

Re: 18.03.2018 - Belsele - Volvo Van Kasteren MTB rit

Bericht door dirk Thompson »

De omlopen zijn uitgepijld.
De wind heeft alles bijna opgedroogd, het ligt er zeer goed bij.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 18.03.2018 - Belsele - Volvo Van Kasteren MTB rit

Bericht door Dickie »

Rond 8.10u ingeschreven na een snelle rit, met de wind in de rug, vanuit Beveren.
De omloop lag er inderdaad perfect bij, alles nog hard bevroren. Hier en daar een paar opdrogende plasjes met een pel ijs op.
Bepijling was perfect, de bevoorrading aan de begraafplaats ook prima, de sportdrank stond goed gekoeld :wink: .
De wind wou ook meedoen, soms vloog je over het parcours, dan was het weer stoempen.
Ik heb iig geen kou gehad met 2 paar handschoenen, dikke skikousen, een buff met daarbovenop nog een balaclava, enz.
Na de aprés tegen de wind terug om de reserves helemaal leeg te laten lopen :-D
francesco II
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 13 jul 2012 23:14
Rijdt met: ne zwarte

Re: 18.03.2018 - Belsele - Volvo Van Kasteren MTB rit

Bericht door francesco II »

rond 10u40 vertrokken (was de laatste denk ik). parcous was dik ok maar sommige stukken (zeker langs water in stekene) waren toch ontdooid waardoor het soms vettig boeltje was

wind speelde parten maar omdat parcours noord-zuid richting was er voornamelijk zijwind!

bedankt aan de organisatie, is al 4de rvhw-tocht dit jaar en me nog nooit verveeld
Plaats reactie