11.03.2018 - Schaffen - TT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AlReDo
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 12 feb 2018 10:32

11.03.2018 - Schaffen - TT

Bericht door AlReDo »

Tja, bij gebrek aan bericht van de organisatoren open ik dit maar:

Vertrek:
Sporthal, feestzaal Vleugt
Vleugtstraat 37
3290 Schaffen

08.00-11.00

Afstanden:
10-25-40-50 km

Prijs:
3-5 €

Club:
De Luchthappers WTC
Website: http://www.deluchthappers.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Bond:
Vlaamse Wielrijdersbond

--------------------

Op hun site valt nog te lezen dat er dit jaar ook over het domein van de Halve Maan gereden zal worden.

Gezien de weersvoorspellingen voor de komende dagen zal het behoorlijk vettig worden, de ondergrond in de regio kennende. Nul zand waar het water vlot intrekt, maar zware grond die voor serieuze plassen en modderpartijen kan zorgen.
NewbieBiker
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 14 aug 2017 10:35

Re: 11.03.2018 - TT Schaffen

Bericht door NewbieBiker »

Iemand deze gereden vandaag? :-D
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 11.03.2018 - TT Schaffen

Bericht door Dickie »

Deze gereden en zeer goed bevallen.
Iets na 8'en onderweg op een vrij droog en goedbollend parcours.
Onderweg nog een buitje met lichte regen dat de afdalingen wat vettiger maakte en het parcours zompiger.
Ikzelf was tevreden met de bepijling, maar heb sommigen toch horen klagen dat er sabotage was.
Met de singlespeed was het op enkele vettige stukjes en op de steilere klimmetjes rond Diest harken.
Laatste lusje in het 'Vleugtbos' was ook prima, geen moddertoestanden. Op de aprésbabbel gehoord dat het er daar al veel lelijker had gelegen.
Goed geamuseerd.
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: 11.03.2018 - TT Schaffen

Bericht door frits motaar »

Ik heb hier de 50km gedaan, maar had er 6 extra door het zoeken naar pijlen.
Ik was vertrokken om 7u45, redelijk vroeg dus, en had dus veel last van
"de saboteurs"
Het bleken 2 endurorijders te zijn, 1 op een KTM en een andere, niet direct herkenbaar met koffers op.Die smeerlapjes hadden in een groot deel van Heesbos de pijlen, niet alleen weggenomen maar ook verhangen.Gelukkig ben ik van de streek, en heb ik heel wat pijlen terug gehangen,anders sta je daar mooi.
Net voor de bv in Diest, bleken diezelfde paljassen ook aan het werk geweest te zijn.
Daar waren ook endurosporen te zien, terwijl de pijlen aan de kant op een hoopje lagen.
ZIELIGE GASTJES,
zoek een deftige hobby!!!!!
Stevestrong
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 11 aug 2010 14:47
Rijdt met: Merida Ninety-six, Cube Reaction GT Race

Re: 11.03.2018 - TT Schaffen

Bericht door Stevestrong »

Paljassen zijn het! Ik ben ook heel vroeg vertrokken. Na 5 km hingen op elke kruising pijlen in alle richtingen. Het was afgaan op waar de meeste mtb sporen naartoe gingen. Eerst lukte dat nog maar dan hopeloos verkeerd gereden. Die pijlen teveel op de kruisingen waren natuurlijk ergens anders weggehaald ... Uiteindelijk ergens verzameld met een hoop andere bikers waar iemand van de organisatie dan met de auto de weg is komen wijzen. En dichter tegen de bevoorrading inderdaad nog eens prijs. Ik hen nog al sabotage gezien, maar dit tart alle verbeelding. Die pipo's moeten daar toch wel wat tijd ingestoken hebben.

Voor de rest een mooie rit :-)
Gebruikersavatar
AlReDo
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 12 feb 2018 10:32

Re: 11.03.2018 - TT Schaffen

Bericht door AlReDo »

Ik vond dit vooral een TT van de gemiste kansen. Veel gecombineerd op de rode en blauwe bloso route gereden, terwijl er in deze omgeving zoveel meer te doen is. Op een moment ook zelf maar een zijsprong gemaakt naar een kort stukje singletrack dat men laten liggen heeft. Het stuk over de halve maan was ook maar gewoon een doorsteek naar de bevoorrading, helaas geen meerwaarde. Makkelijk/moeilijk splitsingen zouden het ook al wat spannender maken.

Weinig technische of uitdagende stukken, de blubber (dat was geen modder meer) maakte het op sommige plaatsen moeilijk. Maar dat is typisch voor de regio na zo'n regenweer.

Ik had de indruk dat de opkomst niet erg hoog was?

Respect voor de organisatie er steekt een hoop werk in, maar probeer volgende keer meer van de 'platgereden' paden af te wijken...
robert40
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: wo 18 dec 2013 07:56
Rijdt met: GT, Sensa.

Re: 11.03.2018 - TT Schaffen

Bericht door robert40 »

Als eerste ingeschreven te Schaffen om 7,25 uur. Na 2,3 km waren de pijlen reeds verdwenen, verder overal pijlen weg of links en rechts gehangen. Ik heb een telefoontje gedaan met de organisatie met de vraag of zij parcoursverkenning gedaan hadden met de motor (Wat niet bleek te zijn), de sporen waren dus duidelijk van de saboteurs. Indien dit inderdaad endurorijders waren, pesten zij niet alleen de organisatie en de MTB rijders maar ook veel collega endurorijders die sporadisch aan MTBen doen. Spijtig voor de organisatie die hier helaas niets kan aan doen. Tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 11.03.2018 - TT Schaffen

Bericht door Dickie »

De sabotage was gelukkig snel hersteld, want ik heb er niets meer van ondervonden.
Geëindigd met 47,6 km op de teller.

Misschien dat een GPX-track soelaas kan bieden tegen zulke leukerds? Iemand die geen GPS bezit en vastzit kan enkele tellen wachten tot er iemand passeert met het 'kruimelspoor' op de muizencinema? Ik zie ondertussen veel meer bikers mét gps-toestel dan zonder.

Na de passage van ettelijke bikers zal het parcours er wel slechter bijgelegen hebben.
Ik vond dat de grond er makkelijk af te spoelen was, het was iig niet van die klevende klei.

Ook een dame foto's zien nemen, das ook al wat geleden dat die service nog eens geboden werd.
TimJrs
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 05 feb 2018 12:46
Rijdt met: Trek Superfly 7, Trek Supercaliber 9.8 XT

Re: 11.03.2018 - Schaffen - TT

Bericht door TimJrs »

Ben vertrokken om 10.00 toen de zon verscheen, niets gemerkt van sabotage, dus chapeaux om alles terug in orde te krijgen. Parcours lag er op sommige stukken papperig bij, maar was te verwachten na de vele regen. Passage Halve Maan was inderdaad eerder een toeristisch ommetje ipv een MTB-passage. Al bij al toffe rit, met een pluim voor de organisatie.
Plaats reactie