18.03.2018 - Oud-Heverlee - 33e SVK vriendentocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Santos80
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 30 jan 2012 23:43
Rijdt met: Specialized Epic comp 29'er

Re: 18.03.2018 - Oud-Heverlee - 33e SVK vriendentocht

Bericht door Santos80 »

Elk jaar staat deze rit met stip in mijn agenda. Het blijft een magnifiek parcours en een perfecte organisatie.
Op enkele korte vettige stroken na lag het er zeer goed bij. Door de koude snedige wind was het tussen de velden goed stoempen. De warme douche achteraf deed meer dan deugd :P

Had de indruk dat er een pak minder rijders waren dan voorgaande jaren, de afwezigen hadden ongelijk.

Bedankt en tot volgend jaar!
TimJrs
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 05 feb 2018 12:46
Rijdt met: Trek Superfly 7, Trek Supercaliber 9.8 XT

Re: 18.03.2018 - Oud-Heverlee - 33e SVK vriendentocht

Bericht door TimJrs »

De afwezigen hadden inderdaad ongelijk: het PRACHTIGE parcours lag er verbazend goed (en snel) bij.
Prima organisatie, tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 18.03.2018 - Oud-Heverlee - 33e SVK vriendentocht

Bericht door TaurineR »

Prachtige tocht met toch wel fris weer, maar dat wisten we op voorhand.
Op de 62km heb ik een pijl naar links genomen, en kwam terug op het parcours van voor de 1e bevoorrading.
Later had ik hetzelfde voor, dus maar teruggekeerd, en dan pas de 2 pijlen rechtdoor zien staan.
Dus heb ik een rit van 72km voor hetzelfde geld..... :wink:
Ik was niet de enige!!...
Gebruikersavatar
jo63
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 18 jan 2010 23:08
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon

Re: 18.03.2018 - Oud-Heverlee - 33e SVK vriendentocht

Bericht door jo63 »

Organisatie heeft er wel alles uitgehaald qua hm (1.022 op de 54km). Wind niet veel last van gehad. Zeer mooie rit. Dank aan de organisatie.
edg
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: di 25 nov 2008 14:13
Rijdt met: Schwinn Moab A1

Re: 18.03.2018 - Oud-Heverlee - 33e SVK vriendentocht

Bericht door edg »

't Was inderdaad een prachtige tocht. Voor mij was de pret wel uit na 40km toen mijn achterband ontplofte. Met een scheur van 4cm was er niet veel repareren meer aan. :(
Na een km of twee stappen tot aan de bewoonde wereld heb ik de pechdienst gebeld en die was snel daar. Die heeft mij zelfs naar huis gebracht (12km van de start) omdat ik met de fiets gekomen was en anders nog iemand zou moeten opbellen. Een dikke merci aan de man van de pechdienst! =D>
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 998
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 18.03.2018 - Oud-Heverlee - 33e SVK vriendentocht

Bericht door koppigaard »

Sluit mij aan bij de lovende kritieken over deze TT. Ook al was het de koudste 18 maart sinds mensenheugenis, de holle wegen wisten best wel het warme lentegevoel op te roepen. Niet echt fietsgelieerd maar toch met een knipoog naar de mooie natuur waar wij wekelijks kunnen van genieten...voor het eerst kennis gemaakt met het werk van de noeste bever langs de oever van de Ijsse en in de Doode Beemden. Deze knagers kennen er wel wat van.
Downhilbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 06 dec 2009 11:15
Rijdt met: Specialized Epic

Re: 18.03.2018 - Oud-Heverlee - 33e SVK vriendentocht

Bericht door Downhilbiker »

Wel een verkeerde inschatting i.v.m. de hoogtemeters.
We hadden op de 43 km,wel 823 hoogtemeters en geen 650 zoals beschreven.
Mooie,tocht,maar men mag iets meer pijlen gebruiken.
Braeckie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: do 10 dec 2009 12:45
Rijdt met: Scott Scale 950 / Canyon Yellowstone race

Re: 18.03.2018 - Oud-Heverlee - 33e SVK vriendentocht

Bericht door Braeckie »

koppigaard schreef:Sluit mij aan bij de lovende kritieken over deze TT. Ook al was het de koudste 18 maart sinds mensenheugenis, de holle wegen wisten best wel het warme lentegevoel op te roepen. Niet echt fietsgelieerd maar toch met een knipoog naar de mooie natuur waar wij wekelijks kunnen van genieten...voor het eerst kennis gemaakt met het werk van de noeste bever langs de oever van de Ijsse en in de Doode Beemden. Deze knagers kennen er wel wat van.
Ik keek ook vol verwondering naar die afgeknaagde of gekapte boom en vroeg me af of dat het werk van bevers was, of van kwajongens.
Echt indrukwekkend!

Heb de 43 km gereden en genoten in deze prachtige streek. Zeer mooie tocht, met voldoende hoogtemeters en leuke tracks. Dikke merci aan de organisatie!
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Re: 18.03.2018 - Oud-Heverlee - 33e SVK vriendentocht

Bericht door Biestie1 »

Zeer mooie tocht. Toch na de eerste 15kms, die waren nogal saai.
1100 hms op 62 km da's netjes.

Vond wel dat de afpijling ondermaats was op vele plaatsen. Paar keer verkeerde afslag genomen en heel dikwijls moeten zoeken naar een pijl.

Er was opmerkelijk weinig volk, nooit gezien eigenlijk voor heverlee.
Plaats reactie