10.03.2018 - Barrierse MTB toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
flikkie
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 03 mei 2009 20:28
Rijdt met: Cannondale F29

Re: Barrierse MTB toertocht 10/03/2018

Bericht door flikkie »

Kregen op onze vragen weinig of geen antwoorden vanuit de organisatie. Dat belooft (meestal) niet veel goeds...
Bij de inschrijving werd er geen onderscheid gemaakt tussen leden v sportverenigingen (type VWB) of anderen. Met of zonder verzekering, iedereen gelijk 4Euro.
Kregen polsbandje, kaartje met noodnummer en bonnetje voor gratis friet bij aankomst. Op dat vlak goed geregeld.
200 meter na ons vertrek dook het eerste probleem al op. Rechtdoor of naar links... wij rechtdoor, het bleek links... slecht begin :-?
Na een plezierig begin al snel de vaste route van Lommel op terwijl Lommel en zijn buurgemeentes zoveel te bieden hebben.... tip: af en toe een pijl meer plaatsen wanneer je plots van een vast parcours afgaat. Een ouderling die net enkele (vele) meters langs het kanaal teveel gereden had kon zijn vergissing door één pijl te weinig niet echt smaken! Iedereen moest het weten :-" De redelijk karige bevoorrading volgde al snel na +/- 18km waarna het al vlug bergop/af ging langs het kanaal. Het tweede deel had voor ons een groter fun-gehalte dan het eerste deel. Jammer dat gedurende de TT vele single tracks ongebruikt voorbij schoven... zal te maken hebben met vergunningen en aanvragen waarover men niet beschikte. Spijtig. Na 42km waren we terug aan de start. Gemengde gevoelens. Een autorit van 45 minuten voor de boeg... Volgend jaar misschien toch één en ander finetunen....
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Re: Barrierse MTB toertocht 10/03/2018

Bericht door joske77 »

uitpijling was niet perfect, maar das niet zo erg, beetje zoeken en genieten van de omgeving.
bevoorrading was inderdaad pover, maar voldoende voor mij.

Zeer weinig verharde wegen wat ook al heel positief is, volgend jaar hier en daar een pijltje meer en t komt goed.

Ik vond het een leuke tocht
Gebruikersavatar
MichelSpec
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: za 27 apr 2013 21:42
Rijdt met: Cube LTD

Re: Barrierse MTB toertocht 10/03/2018

Bericht door MichelSpec »

Muggenzifters heb je overal, voor een eerste keer dit te organiseren vond ik het een toptoertocht.
Waar kan je voor 4 euro nog bevoorrading krijgen die voor mij voldoende was en achteraf nog een friet ook.
Dan mag er al eens een pijl onduidelijk hangen, heeft ook zo zijn charmes en zullen ze volgende keer wel
extra aandacht aan schenken.
En de vriendelijke organisatie verdient een dikke pluim, vond het een heel toffe dag in een gemoedelijke sfeer zonder
massa's wielerterroristen.
Gebruikersavatar
petruske
Mountainbiker
Berichten: 720
Lid geworden op: za 16 apr 2005 11:49
Rijdt met: trek /specialized

Re: Barrierse MTB toertocht 10/03/2018

Bericht door petruske »

heb er ook van genoten van deze singeltraxk rijke tocht ,was toch redelijk vettig op sommige plaatsen maar bijna nergens ploeteren in het slijk . mij zien ze volgend jaar terug alles dik in orde ,organitatie parkoer vriendelijke mensen ,genoeg parkeerplaatsen en dicht tegen inschtrijving, lekkere fritten enzo
BarrierseMTB
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 28 feb 2018 16:44

Re: Barrierse MTB toertocht 10/03/2018

Bericht door BarrierseMTB »

Wij als organisatie, kunnen zeker.terugblikken op een geslaagde activiteit. Alle positieve reacties die we hebben mogen ontvangen hebben ons doen besluiten dat er een vervolg komt hierop.
radioboy
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 10 mar 2018 19:02

Re: 10.03.2018 - Barrierse MTB toertocht

Bericht door radioboy »

De uren voor inschrijving waren (helaas) niet degelijk vermeld op mountainbike.be
... en dat is op slag ook de enige (detail-)kritiek die ik op deze tocht kan geven :wink:

Heb begrepen dat dit een eerste organisatie was, de tocht op zich was meer dan dik in orde, wat mij betreft een '5 sterren-tocht'; bij een nieuwe editie zéker opnieuw van de partij! 8)
BarrierseMTB
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 28 feb 2018 16:44

Re: 10.03.2018 - Barrierse MTB toertocht

Bericht door BarrierseMTB »

Van onze MTB toertocht hebben wij ook een aantal sfeerbeelden en deze kunnen jullie bekijken op de volgende facebook pagina:

https://www.facebook.com/pg/kwblommelba ... 6915758774" onclick="window.open(this.href);return false;

Bedankt voor jullie aanwezigheid op naar volgend jaar.

Grtz,

Barrierse MTB toertocht
Plaats reactie