25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
toscana
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: do 29 jan 2009 13:06
Rijdt met: canyon nerve xc 7

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door toscana »

Zonet ook de 70 gedaan en daarna 30km naar huis. Ik geef bovenstaande gelijk. Dit zeker zo vermoeiend en pijnlijk voor de benen als een stevige ardennentocht.
Gebruikersavatar
_Pe_
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 19:28

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door _Pe_ »

Een dikke pluim voor de organisatie. Zelden dat een toertocht organisatorisch gezien zo "af" is. Ik heb deze rit vandaag voor de 2de keer gedaan en ben opnieuw onder de indruk. Als ik echt moet beginnen zoeken kan ik enkel zeggen dat ik, op 43 km, 1 pijltje heb gezien dat misschien wat te laat hing waardoor ik maar heel nipt de bocht kreeg en ik heb 2 keer een weg moeten oversteken waarvan ik dacht dat er best een seingever had mogen staan. Maar zoals ik al zei, dat is echt wel muggenziften. Chapeau =D> . Volgend jaar ben ik zeker opnieuw van de partij.

Wel heb ik het bordje "terug via de weg" gemist. Dat laatste stuk hoeft voor mij echt niet. Maar dat heeft meer met mijn mijn conditie dan met de toertocht te maken. Na amper 8 km dacht ik al dat ik nooit het einde zou halen :lol: . Gelukkig werd het na de eerste bevoorrading wat minder zwaar.
Gebruikersavatar
AlReDo
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 12 feb 2018 10:32

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door AlReDo »

Topper! Eerste keer, maar zeker niet de laatste. Die hellingen zijn waanzinnig... Hellingsgraad erbij was zeer nuttig, maar eigenlijk ook ontmoedigend soms. :) vooral eerste 15km kwamen de stijle stukken snel achtereen,dat was doorbijten.
zeer goede bepijling, enige opmerking is dat een streep kalk nuttig zou zijn op sommige plaatsen.

Gewoon top, echt. Ik kijk al uit naar een volgende editie!
Laatst gewijzigd door AlReDo op zo 25 mar 2018 16:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door TaurineR »

Ik vond het een prachttocht!..
Belgie kan toch ook heel mooi zijn.
En een dikke proficiat voor de afpijling, gewoon perfect!
tja, de volledige organisatie was perfect! Tot volgende keer!
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door frits motaar »

Kip schreef:
tandem schreef: 2.5km voor het einde van de toeren vanaf 43km, staat er een wegwijzer: "terug langs de weg". .
Heb hier de 69 (78)gedaan, maar heb dat ambetant stukje toch moeten rijden want ik heb geen wegwijzer zien staan.
Al viel het dit jaar best wel mee...
Z29
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 14 feb 2016 18:18
Rijdt met: Zannata Z29 EVO en Zannata Z29F

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door Z29 »

Knappe rit weeral van de Chiro. Ik heb het pijltje terug via de weg ook gemist op het einde dus 2,5 km afzien nog....Verder perfecte organisatie op een knap en goed berijdbaar parcours. Tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
Fitzy
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 13 dec 2009 19:27
Rijdt met: Cannondale Scalpel SE, Cannondale scalpel si, Giant Anthem Pro

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door Fitzy »

Twas leuk gasten bedankt !!!!!

Foto's waar ?
Stevestrong
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 11 aug 2010 14:47
Rijdt met: Merida Ninety-six, Cube Reaction GT Race

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door Stevestrong »

Zoals wellicht iedereen heb ik me fantastisch geamuseerd vandaag. Echt een knappe tocht. Om half 8 was het nog frisjes, maar nadien zalig weer ook.

3 km voor het einde had ik het gelukzalige gevoel met nog redelijk wat overschot rond te rijden, maar toen kwam dat laatste stuk :p geen gehobbel deze keer, maar stoempen. Die pijl om langs de baan te rijden is men toch mooi vergeten denk ik.

De parkeerinstructies aan het kerkplein waren nogal chaotisch, maar het was zelfs nog wel amusant om te zien :-)
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door Biestie1 »

Mooie tocht zeker en vast een echte topper =D>

Maar heb toch ook een paar opmerkingen.
Ik vond de afpijling lang niet zo perfect, paar keer verkeerd gereden omdat men "rechtdoor"pijlen niet omhoog laat wijzen maar dwars, dat geeft geheid problemen.
Ook helemaal geen parkeerwachters meer te zien na 10u ; de flikken waren toen alle nummerplaten aan het noteren van diegenen die langs (op) de weg geparkeerd stonden. Gelukkig zag ik ze afkomen en nog rap verplaatst.
Ik had 71 km en eigenlijk jammer van die laatste 2km, die verpesten de tocht toch wel een beetje.
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door Z. »

Biestie1 schreef:Mooie tocht zeker en vast een echte topper =D>

Maar heb toch ook een paar opmerkingen.
Ik vond de afpijling lang niet zo perfect, paar keer verkeerd gereden omdat men "rechtdoor"pijlen niet omhoog laat wijzen maar dwars, dat geeft geheid problemen.
Ook helemaal geen parkeerwachters meer te zien na 10u ; de flikken waren toen alle nummerplaten aan het noteren van diegenen die langs (op) de weg geparkeerd stonden. Gelukkig zag ik ze afkomen en nog rap verplaatst.
Ik had 71 km en eigenlijk jammer van die laatste 2km, die verpesten de tocht toch wel een beetje.
Allez, dat is straf. Voor mij was dit een van de best uitgepijlde tochten in maanden.
Plaats reactie