25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
_Pe_
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 19:28

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door _Pe_ »

Biestie1 schreef:Mooie tocht zeker en vast een echte topper =D>

Maar heb toch ook een paar opmerkingen.
Ik vond de afpijling lang niet zo perfect, paar keer verkeerd gereden omdat men "rechtdoor"pijlen niet omhoog laat wijzen maar dwars, dat geeft geheid problemen.
Ook helemaal geen parkeerwachters meer te zien na 10u ; de flikken waren toen alle nummerplaten aan het noteren van diegenen die langs (op) de weg geparkeerd stonden. Gelukkig zag ik ze afkomen en nog rap verplaatst.
Ik had 71 km en eigenlijk jammer van die laatste 2km, die verpesten de tocht toch wel een beetje.
De bepijling ondermaats vind ik ook straf. Ik heb op 1 keer na geen enkel probleem gehad. En die ene keer had ik de pijl ook gezien, maar ik was eigenlijk net te laat en moest daardoor serieus in de ankers.

En dat de politie de nummerplaten aan het noteren was van diegenen die op de weg stonden vind ik niet meer dan normaal. Tegen mij zei de seingever dat ik de weg moest volgen totdat iemand me vertelde waar ik moest parkeren. Ik ben heel die rij geparkeerde auto's dan voorbij gereden en heb me bewust niet op de weg geparkeerd. Een kilometer verderop stond er inderdaad een volgende seingever die me een parkeerplaats op een weide aanwees. Fiets gepakt en terug gereden maar ondertussen stond er inderdaad al een auto of 3 bij geparkeerd. (Misschien vonden ze het ver om te fietsen anders :-k ). Weinig medelijden mee. Eigen schuld, dikke bult. Een weg dient om op te rijden, niet om een auto op te parkeren.
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door phille »

Biestie1 schreef:Mooie tocht zeker en vast een echte topper =D>

Maar heb toch ook een paar opmerkingen.
Ik vond de afpijling lang niet zo perfect, paar keer verkeerd gereden omdat men "rechtdoor"pijlen niet omhoog laat wijzen maar dwars, dat geeft geheid problemen.
Ook helemaal geen parkeerwachters meer te zien na 10u ; de flikken waren toen alle nummerplaten aan het noteren van diegenen die langs (op) de weg geparkeerd stonden. Gelukkig zag ik ze afkomen en nog rap verplaatst.
Ik had 71 km en eigenlijk jammer van die laatste 2km, die verpesten de tocht toch wel een beetje.
ik heb ook gevloekt dat ik toch nog op dat klote stuk ben terecht gekomen :-(

bepijling slecht ? Is er eigenlijk nog een tocht die bepijld is zoals het hoort ? Voor-In-en-Na doet bijna niemand meer :-(
Z29
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 14 feb 2016 18:18
Rijdt met: Zannata Z29 EVO en Zannata Z29F

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door Z29 »

Z. schreef:
Biestie1 schreef:Mooie tocht zeker en vast een echte topper =D>

Maar heb toch ook een paar opmerkingen.
Ik vond de afpijling lang niet zo perfect, paar keer verkeerd gereden omdat men "rechtdoor"pijlen niet omhoog laat wijzen maar dwars, dat geeft geheid problemen.
Ook helemaal geen parkeerwachters meer te zien na 10u ; de flikken waren toen alle nummerplaten aan het noteren van diegenen die langs (op) de weg geparkeerd stonden. Gelukkig zag ik ze afkomen en nog rap verplaatst.
Ik had 71 km en eigenlijk jammer van die laatste 2km, die verpesten de tocht toch wel een beetje.
Allez, dat is straf. Voor mij was dit een van de best uitgepijlde tochten in maanden.

+1
G-Stoel
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: do 08 dec 2005 20:51
Rijdt met: Merida

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door G-Stoel »

Bangelijke toertocht ....
Gebruikersavatar
Fret Raket
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 10:20
Rijdt met: Canyon - Look

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door Fret Raket »

Was mooie tocht, soms zwaar door de zompige ondergrond en de steile hellingen.
Vond de informatie op de borden voor de klimmen een goed initiatief.
Organisatie was heel goed, vrolijke medewerkers en een lekkere pannenkoek !
Braeckie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: do 10 dec 2009 12:45
Rijdt met: Scott Scale 950 / Canyon Yellowstone race

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door Braeckie »

Vandaag de 50km gereden en enorm genoten op deze toertocht!

Pluspunten:
- Mooie streek (Kasteel van Horst, Chartreuze, de wijngaarden,...)
- uitdagend parcours (aanduiding van lengte en hellingsgraad bij hellingen zoals de Zounk, de mogelijkheid om enkele verschillende downhilletjes te nemen voor de liefhebbers). Die laatste strook vond ik zelfs helemaal niet zo'n probleem. Dat hoort er toch gewoon bij!
- Apres bike met pannenkoekje erbij

Wat zou eventueel beter kunnen naar volgende keer toe:
- het leek mij dat de toiletten zeer beperkt waren. Misschien heb ik ernaast gekeken, maar er leek mij maar 1 urinoir voor de mannen, geen "grote toilet".
- slechts 4 hogedrukspuiten voor de afspuitstand zorgde ook voor nogal lange wachttijden

Beschouw dit aub als een positief opbouwende kritiek om de tocht nog beter te maken. Ik heb me alleszins een voormiddag zeer goed geamuseerd. Merci!
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door frits motaar »

_Pe_ schreef:
En dat de politie de nummerplaten aan het noteren was van diegenen die op de weg stonden vind ik niet meer dan normaal.
Weinig medelijden mee. Eigen schuld, dikke bult. Een weg dient om op te rijden, niet om een auto op te parkeren.
Vorig jaar was dit wel zo, toen moesten we op de weg parkeren, zonder dat de baan eigenlijk afgezet was , vandaar dat sommigen dat dit jaar ook deden.
Maar nu met een prijskaartje eraan.
Mathi87
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 28 aug 2017 12:47

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door Mathi87 »

Eén van de mooiste toertochten die ik tot nu toe al gedaan heb, prachtige streek & goeie organisatie.
frits motaar schreef:
_Pe_ schreef:
En dat de politie de nummerplaten aan het noteren was van diegenen die op de weg stonden vind ik niet meer dan normaal.
Weinig medelijden mee. Eigen schuld, dikke bult. Een weg dient om op te rijden, niet om een auto op te parkeren.
Vorig jaar was dit wel zo, toen moesten we op de weg parkeren, zonder dat de baan eigenlijk afgezet was , vandaar dat sommigen dat dit jaar ook deden.
Maar nu met een prijskaartje eraan.
Een seingever van de chiro gaf gisteren wel aan alle auto's voor en achter mij aan om op die straat (Bruul?) parkeren..

Edit: had wel niet gelet op verbodsborden, was blind de massa aan het volgen ](*,)
Laatst gewijzigd door Mathi87 op ma 26 mar 2018 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
zwolm
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: do 21 apr 2005 00:03
Rijdt met: cannondale scalpel 29 er

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door zwolm »

Over de tocht was dik in orde. =D> =D> =D> Over het parkeren er stonden verbodsborden met vermelding verboden te parkeren vanaf 7 u tot ??? 17 u.
Jobo
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 29 jul 2013 12:20

Re: 25.03.2018 - Kortrijk-Dutsel (Holsbeek - Vlaams Brabant)

Bericht door Jobo »

Zoals steeds prachtige, pittige tocht, met gemotiveerde organisatie, en volgens mij uitstekende bepijling!
Eindstuk langs die beek toch elke keer afzien, maar waarom zou je asfalt willen nu je eens door zo'n domein mag?
Alles naar boven kunnen fietsen, Zounk lag er beter bij dan verwacht, hoewel er daar toch weer velen het moeilijk hadden precies..

bedankt en tot volgend jaar!
Plaats reactie