11.03.2018 - Bertem - 18e 3-Valleien Mountainbike Tocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 11.03.2018 - Bertem - 18e 3-Valleien Mountainbike Tocht

Bericht door DDT-STAS »

Het was inderdaad ploeteren van begin tot eind....
De meeste klimmen te voet gestaan en ook de vlakke stukken waren niet te doen qua modder...
De organisatie kan niets doen aan de weersomstandigheden maar kon volgens mij met weinig moeite toch het parcoer wat aanpassen.
Neem nu de lus zo'n 1,5km voor de bevoorrading...1 pijltje verzetten en we konden via de baan een stukje rijden om te recupereren...en dat was er nu niet; nergens de mogelijkheid om te recupereren waardoor we na de bevoorrading (in ons geval na 27km) zijn binnen gereden..
Jammer, in drogere omstandigheden is dit een fantastische TT.
Dit belooft voor volgende week #-o
Z29
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 14 feb 2016 18:18
Rijdt met: Zannata Z29 EVO en Zannata Z29F

Re: 11.03.2018 - Bertem - 18e 3-Valleien Mountainbike Tocht

Bericht door Z29 »

DDT-STAS schreef:Het was inderdaad ploeteren van begin tot eind....
De meeste klimmen te voet gestaan en ook de vlakke stukken waren niet te doen qua modder...
De organisatie kan niets doen aan de weersomstandigheden maar kon volgens mij met weinig moeite toch het parcoer wat aanpassen.
Neem nu de lus zo'n 1,5km voor de bevoorrading...1 pijltje verzetten en we konden via de baan een stukje rijden om te recupereren...en dat was er nu niet; nergens de mogelijkheid om te recupereren waardoor we na de bevoorrading (in ons geval na 27km) zijn binnen gereden..
Jammer, in drogere omstandigheden is dit een fantastische TT.
Dit belooft voor volgende week #-o

Als het deze week niet uitdroogt zien ze me volgende week niet in Oud Heverlee :-D
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 11.03.2018 - Bertem - 18e 3-Valleien Mountainbike Tocht

Bericht door DDT-STAS »

Z29 schreef:
DDT-STAS schreef:Het was inderdaad ploeteren van begin tot eind....
De meeste klimmen te voet gestaan en ook de vlakke stukken waren niet te doen qua modder...
De organisatie kan niets doen aan de weersomstandigheden maar kon volgens mij met weinig moeite toch het parcoer wat aanpassen.
Neem nu de lus zo'n 1,5km voor de bevoorrading...1 pijltje verzetten en we konden via de baan een stukje rijden om te recupereren...en dat was er nu niet; nergens de mogelijkheid om te recupereren waardoor we na de bevoorrading (in ons geval na 27km) zijn binnen gereden..
Jammer, in drogere omstandigheden is dit een fantastische TT.
Dit belooft voor volgende week #-o

Als het deze week niet uitdroogt zien ze me volgende week niet in Oud Heverlee :-D

+1
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 11.03.2018 - Bertem - 18e 3-Valleien Mountainbike Tocht

Bericht door Free_ltd »

Ze geven deze week niet veel goeds qua droogte. Maar dat geeft de organisator dan een week de tijd om aanpassingen te doen aan de route. Dus zou Oud-Heverlee er niet door opgeven.

De Wringers hebben minder luxe gehad, want sommige weer apps gaven pas regen vanaf 11u.
Laatst gewijzigd door Free_ltd op zo 11 mar 2018 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: 11.03.2018 - Bertem - 18e 3-Valleien Mountainbike Tocht

Bericht door el gordo »

Tocht in mineur :-? :-D

Maar dan wel voor mezelf.
Voor mezelf is deze tocht een vaste traditie op de kalender waarbij ik steevast heen en terug ook rij (enkel +-25km). Vol goede moed vertrokken en na een uur de technisch-vaardige clubleden ontmoet aan de start om gezamenlijk te vertrekken.
Al snel werd duidelijk dat het dit jaar een dagje werken zou worden, de hoge gemiddeldes van de voorbije jaren zouden we dit jaar zeker niet halen. Dat werd al duidelijk op de 1ste helling waar die grijze VW Golf - euhm - geparkeerd stond...
Heel veel glijden, evenwicht zoeken, regen onderweg, hier en daar een voet aan de grond, ... Allemaal goed en wel, tot mijn shifter besloot om in staking te gaan en kon ik niet meer schakelen. Ik gok dat ik een 10tal km heb gereden op 38*32 en het genieten was soms ver te zoeken.
Bergop ging over het algemeen nog ook al was het harder stampen op de pedalen, maar eens bergaf/vlak reed ik amper 12-13 km/u waardoor ik iedereen op hield.
Bewust blijven rijden tot aan de 1ste bevoorrading in de hoop een mecanicien te vinden maar jammer genoeg was er geen aanwezig (--> geen verwachting naar de organisatie hé, het was meer ijdele hoop :-) )

Dan maar rechtsomkeer gemaakt. Via de steenweg terug naar de start om de terugweg naar huis in te zetten.
De overige leden hebben uiteraard de TT verder gezet om te genieten van de streek.

Uiteindelijk +-77km gereden, waarvan amper +-26km op het parcours...
Ik had toch gehoopt om 40km extra op mijn teller te zien staan...

Volgend jaar herkansing,
tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: 11.03.2018 - Bertem - 18e 3-Valleien Mountainbike Tocht

Bericht door phille »

amai wat een logica hier ...

Ken uw tochten en kijk naar de kaart, ook vandaag weer !
Ten noorden van de E40 was het moeilijk eenmaal je onder de e40 door had gereden was het stukken beter, ik vraag me wel af hoe de mannen op de 70 het hebben gehad rond Pecrot enzo ...

Wie vandaag heeft gereden weet/wist dat het wel eens amai-ni ging worden, ik maakte me de bedenking op 4 plaatsen, had de organisatie daar alternatieven voorzien dan had men veel minder negatief gereageerd. Het allereerste stuk bv, als men gewoon de dreefstraat had genomen, of als alternatief had aangeboden ...
Pansjken
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 23 okt 2017 09:06
Rijdt met: Trek 8000

Re: 11.03.2018 - Bertem - 18e 3-Valleien Mountainbike Tocht

Bericht door Pansjken »

Deze morgen om 8u vertrokken, begon net te regenen (zoals de weerapps aangegeven hadden...). De regen deerde me eigenlijk niet zo, daar kan men zich normaal toch op voorzien. Had sowieso een tweede paar handschoenen mee. Ging de 47 km. rijden maar nadat ik 2 keer de grond van dichtbij gezien had (geen grip en gewoon onderuit geschoven, zonder erg want de snelheid lag toch erg laag...) na 20 km. toch maar parcours van 25 km. beginnen te volgen. Onderweg verschillende mensen tegengekomen die het zich ook beklaagden dat ze voor de 47 km. hadden gekozen en ook stukken aan het afsnijden waren. Na 25 km. lek vooraan, reserveband was echter een leegloper en had geen zin om beginnen te "plakken", daarvoor wat het weer niet zo "plezant".... :P Dan maar beslist om via de weg en zo snel mogelijk naar Bertem te rijden. Aan de afspuitstand nog een goeie "douche" gekregen van iemand anders maar er zijn ergere dingen dan dat.... Ik had de indruk dat er op sommige tuinslagen wel weinig druk stond. Fietske toch proper gekregen en tegen dat ik aan de auto was was de voorband quasi helemaal plat, dus juiste beslissing genomen om rechtstreeks naar Bertem te rijden. Spijtig voor de organisatie dat er geen beter weer op de afspraak was want is wel een mooie tocht. Volgend jaar kom ik terug (tenzij het er mss. weer zo nat bijligt...). Bedankt aan de organisatie, medewerkers, seingevers,.... Voor hen moeten deze omstandigheden ook niet erg plezant zijn (maar ze kiezen er ook niet voor...).
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 11.03.2018 - Bertem - 18e 3-Valleien Mountainbike Tocht

Bericht door TaurineR »

Ik heb deze tocht verleden jaar gereden, en hij was inderdaad echt de moeite.
(Heb hem zelfs 's maandags nog eens nagereden!)..
WK Wringers Bertem
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 16:15
Contacteer:

Re: 11.03.2018 - Bertem - 18e 3-Valleien Mountainbike Tocht

Bericht door WK Wringers Bertem »

mic9787 schreef:Ben ook gestopt na ong 15km. Merci voor de organisatie en hopelijk volgende keer dezelfde toertocht in de zomer :-). Is het mogelijk om deze rit een andere keer te rijden of zitten er prive stukken bij?
Het is mogelijk om de tocht te rijden, er zit 1-prive stuk bij waar je als individu altijd mag passeren doch voor een toertocht dien je daar toestemming voor te krijgen.
veel plezier alvast.
WK Wringers Bertem
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 16:15
Contacteer:

Re: 11.03.2018 - Bertem - 18e 3-Valleien Mountainbike Tocht

Bericht door WK Wringers Bertem »

Bedankt en respect aan iedereen om in moeilijke omstandigheden deel te nemen aan onze toertocht.

Zoals steeds nemen we jullie opmerkingen mee in onze voorbereidingen naar volgend jaar.

WK de Wringers Bertem.
Plaats reactie