11.03.2018 - Bertem - 18e 3-Valleien Mountainbike Tocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Mr. Stitchen
Mountainbiker
Berichten: 495
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 18:05
Rijdt met: kzien 'm zoe geire

Re: 11.03.2018 - Bertem - 18e 3-Valleien Mountainbike Tocht

Bericht door Mr. Stitchen »

Misschien kwam het door de epische omstandigheden, maar mij leek het dat we veel nieuwe stukken aandeden, en ook een aantal in de omgekeerde richting.
Alleszins, een zeer leuke voormiddag gehad, en met veel voldoening de 65km afgewerkt!

El Gordo, volgende week herkansing!
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 11.03.2018 - Bertem - 18e 3-Valleien Mountainbike Tocht

Bericht door DDT-STAS »

Mr. Stitchen schreef: , en met veel voldoening de 65km afgewerkt!
!
In de gegeven omstandigheden 65km afgewerkt.. respect ! =D> =D>
Gebruikersavatar
Mr. Stitchen
Mountainbiker
Berichten: 495
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 18:05
Rijdt met: kzien 'm zoe geire

Re: 11.03.2018 - Bertem - 18e 3-Valleien Mountainbike Tocht

Bericht door Mr. Stitchen »

DDT-STAS schreef:
Mr. Stitchen schreef: , en met veel voldoening de 65km afgewerkt!
!
In de gegeven omstandigheden 65km afgewerkt.. respect ! =D> =D>
bandendruk op 0,7bar hielp enorm. We waren bij de eerste vertrokken smorgens, zodat het slijk nog "vers" was.
Bergop ben ik slechts 1x moeten afstappen, dan nog omdat er een tak in mn ketting gesukkeld was :-k
Ibiets
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: do 12 jan 2017 15:09
Rijdt met: spark RC team 2018

Re: 11.03.2018 - Bertem - 18e 3-Valleien Mountainbike Tocht

Bericht door Ibiets »

Die grijze golf!! geweldig, hoe haal je het in je hoofd om die veldbaan op te rijden in die omstandigheden. Had hij nog geprobeerd om met een zak (stak nog onder zn wiel) eruit te geraken ... ](*,) ](*,) ](*,)
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2002
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: 11.03.2018 - Bertem - 18e 3-Valleien Mountainbike Tocht

Bericht door phille »

Ibiets schreef:Die grijze golf!! geweldig, hoe haal je het in je hoofd om die veldbaan op te rijden in die omstandigheden. Had hij nog geprobeerd om met een zak (stak nog onder zn wiel) eruit te geraken ... ](*,) ](*,) ](*,)
ik heb er te laat aan gedacht, maar waarom hebben we ons allemaal niet effe gemoboliseerd en die auto gewoon met z'n allen opgepakt en gedraaid ...
WK Wringers Bertem
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 16:15
Contacteer:

Re: 11.03.2018 - Bertem - 18e 3-Valleien Mountainbike Tocht

Bericht door WK Wringers Bertem »

phille schreef:
Ibiets schreef:Die grijze golf!! geweldig, hoe haal je het in je hoofd om die veldbaan op te rijden in die omstandigheden. Had hij nog geprobeerd om met een zak (stak nog onder zn wiel) eruit te geraken ... ](*,) ](*,) ](*,)
ik heb er te laat aan gedacht, maar waarom hebben we ons allemaal niet effe gemoboliseerd en die auto gewoon met z'n allen opgepakt en gedraaid ...
De wagen is ondertussen weggetrokken. Hij stond er inderdaad redelijk ongelukkig [-o<
bart3071
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: di 25 apr 2006 17:49
Rijdt met: Grand Canyon 29 (Alu & Carbon) - Ridley X-Night Cyclocross

Re: 11.03.2018 - Bertem - 18e 3-Valleien Mountainbike Tocht

Bericht door bart3071 »

Respect voor de organisatie (en voor den après :lol: )
veteraan
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 13 mar 2018 00:15

Re: 11.03.2018 - Bertem - 18e 3-Valleien Mountainbike Tocht

Bericht door veteraan »

hallo,
als jonge 60-tiger heb ik me wèl goe geamuseerd...Ik was wel gewapend met een E-mountainbike (van de eerste generatie).
Bleek zeer goed te werken : reeds na enige honderden meters moest iedereen reeds tevoet, behalve ik... :-D
op de gladde helling kon ik blijven rijden : power op Turbo en in kleinste versnelling...erg weinig druk in banden en veel gewicht in het zadel ...en nieuwe banden, op koppel kon ik vaak patineerend aan 8/u iedereen voorbij..
dat ging goed tot km 17 : derailleur afgebroken, einde verhaal! :( :-?
ben tijdens de rit enkel voorbijgestoken door een ander E-bike...
met zo'n fiets kan je blijven duwen, zonder uitgeput te geraken, zalige uitvinding! :wink:
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: 11.03.2018 - Bertem - 18e 3-Valleien Mountainbike Tocht

Bericht door kevx »

veteraan schreef:hallo,
als jonge 60-tiger heb ik me wèl goe geamuseerd...Ik was wel gewapend met een E-mountainbike (van de eerste generatie).
Bleek zeer goed te werken : reeds na enige honderden meters moest iedereen reeds tevoet, behalve ik... :-D
op de gladde helling kon ik blijven rijden : power op Turbo en in kleinste versnelling...erg weinig druk in banden en veel gewicht in het zadel ...en nieuwe banden, op koppel kon ik vaak patineerend aan 8/u iedereen voorbij..
dat ging goed tot km 17 : derailleur afgebroken, einde verhaal! :( :-?
ben tijdens de rit enkel voorbijgestoken door een ander E-bike...
met zo'n fiets kan je blijven duwen, zonder uitgeput te geraken, zalige uitvinding! :wink:
Uitvinding? Brommers bestaan toch al lang?
Gebruikersavatar
JuMa
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: za 07 aug 2010 21:27
Rijdt met: Scott Spark RC 900 Team / Sensa Fiori TNT Pro

Re: 11.03.2018 - Bertem - 18e 3-Valleien Mountainbike Tocht

Bericht door JuMa »

phille schreef: Ken uw tochten en kijk naar de kaart, ook vandaag weer !
Ten noorden van de E40 was het moeilijk eenmaal je onder de e40 door had gereden was het stukken beter, ik vraag me wel af hoe de mannen op de 70 het hebben gehad rond Pecrot enzo ...
Idd, ik ken de omgeving en heb gekregen wat ik verwacht had!
Baggeren tot aan de eerste bevoorrading, daar het plannetje eens goed bekeken voor de 69Km en gezien dat de extra lus vooral in en rond het Meerdalbos zou zijn.
Na de bevoorrading bolde het opmerkelijk beter en bij de splitsing aangekomen toch maar koppig de 69Km blijven volgen. De laatste kleine 10Km was opnieuw baggeren (zoals verwacht).
Al bij al mij nog goe geammuseerd, zelfs nog vrij mooi weer gehad. (rond 8u30 vertrokken en iets van een 30min in de regen gereden denk ik, na 15km regenjasje uitgezwierd).
Had wel maar 65Km op den teller ipv 69, maar deze keer vond ik dat iets minder erg! :lol:

De extra lus was effectief het best berijdbare stuk van het parcours (nee we zijn niet tot in Pecrot geweest, Nethen was het uiterste punt).

Aangezien de rit van komende zondag (Oud-Heverlee) vermoedelijk ook meer deze richting uit gaat, zou ik deze tocht toch nog niet direct helemaal afschrijven. Ik zal er in ieder geval zijn! :-)
En neen, ik heb niets met de organisatie te maken! :wink:

PS: op de lus van de 69Km stond een fotograaf, iemand een idee waar ik de foto kan vinden?
Plaats reactie