18.03.2018 - Thuin - Les 7 péchés Capitaux

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Ninja
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 16 dec 2007 19:05
Rijdt met: BSB

Re: 18.03.2018 - Thuin - Les 7 péchés Capitaux

Bericht door Ninja »

Super rit !!!
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: 18.03.2018 - Thuin - Les 7 péchés Capitaux

Bericht door EG6 »

Vanochtend besloten om het bij de 50 te houden ipv de 65.
Het eerste uur was ik aangenaam verrast (met vorig jaar in het achterhoofd), ondergrond lag echt goed. "Zou het dan echt?". Daarna begon het wel stelselmatig erger te worden met als dieptepunt het stuk na de splitsing van de 45 en de 50 (ongeveer voorbij 3 kwart). Daar zaten echt bagger en stoemp stukken in, van het goede te veel. "Thuin being Thuin" dus. Maar of het beter lag dan vorig jaar? Ja.

Ik vind dit ook een technische omloop, zeker in combinatie met de mulle ondergrond op de afdalingen. Soms versta ik wel hun "danger" aanduidingen niet, ik zou er wat meer plaatsen op sommige plaatsen. Maar dat zal voornamelijk met mijn niveau te maken hebben.
Ik vind dit persoonlijk een heel goede graadmeter naar de vorm zo net voor de lente, dat was vandaag niet anders.

Organisatie is top, zelden zo sympathieke mensen meegemaakt, zowel op als naast het parcours. Bevoorradingen top. Bepijlingen en splitsingen, geen enkele twijfel mogelijk.

Volledig los van de tocht: Ik ben toch heel blij dat ik terug naar 't mooie (Oost-)Vlaanderen kan terug keren na zo'n rit. Ik vind dat deze omgeving, los van de bossen, echt "Waalse tristesse" ten top uitstraalt.
Gebruikersavatar
MrSwiss
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 07 mar 2014 00:00
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2008 Specialized Fatboy 2014

Re: 18.03.2018 - Thuin - Les 7 péchés Capitaux

Bericht door MrSwiss »

Terug topritje om het seizoen weer in te zetten :bounce: Jammer dat het niet bleef door sneeuwen :lol: Mijne fat vroeg nie liever. Hier en daar een nieuw strookje en voor de rest top (o) Op naar de toertocht van Lobbes :drunk:
Krisken
Mountainbiker
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:44
Rijdt met: Spec Fatboy Sworks & Spec Fatboy Expert

Re: 18.03.2018 - Thuin - Les 7 péchés Capitaux

Bericht door Krisken »

Tof je nog eens gezien te hebben MrSwiss!
20 graden warmer en we konden wat bijbabbelen over onze fattie :-)
Jacqué
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:37

Re: 18.03.2018 - Thuin - Les 7 péchés Capitaux

Bericht door Jacqué »

Voor mij eerste x thuin,in de voormiddag ging alles goed door de bevroren ondergrond en in mijn enthousiasme dankzij het prachtige parcours toch vr de 83 km ipv 68 geopteerd, dat heb ik me in het 2e deel wel af en toe beklaagd! Modder vroor vast ad fiets mr tegelijk lag het op sommige stroken echt wel vettig.de péchés waren indrukwekkend en de meeste helaas te voet mogen omhoogklauteren.. Na meer dan 6u rijden toch binnengeraaakt en ng ff gezellig in de apres vertoeft, top, mr niet te onderschatten ritje!
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 18.03.2018 - Thuin - Les 7 péchés Capitaux

Bericht door madskatingcow »

Gekozen voor de 80km. Aan de 1e bevoorrading lag een laag ijs op de drinkbekers, 't was een keer iets anders :lol: Wel vond ik de afstand tussen bevoorrading 1 (20km),en bevoorrading 2 (46km) té lang. De zwaarte van het parcours resulteerde in een laag gemiddelde, waardoor je toch lang onderweg bent en een hongerklop op de loer lag.
Tussen 25 en 42km vond ik het zwaar bollen, een zuigende, klevende bovenlaag gecombineerd met vele losse bladeren waardoor het toch vaak stoppen was om met een takje de modderophoping te verwijderen. Als dit nog kon, want alles vroor meteen vast. Bij thuiskomst anderhalve kilo modder van de fiets gevallen in de auto O:)
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: 18.03.2018 - Thuin - Les 7 péchés Capitaux

Bericht door uncle sam »

Toffe vm gehad daar in Thuin, 82km met 1600hm bij vriestemperaturen.
Het parcours was opnieuw zeer goed, en toch serieus wennen na de vele baankm's deze winter.
Jammergenoeg was de drank na 1h omgetoverd tot ysco lolly, en moesten we uit noodzaak meerdere drankstops inlassen aan de bev'n.
De 7PC blijven een verschrikking, denk zelfs dat #6 niet moet onderdoen voor Borzée wall, heavy shit daar zeg.
Ook hier paar kg extra diepvries modder aan de bike, maar van de koude totaal geen last gehad.
De lente mag nu stillaan echt beginnen.
Gebruikersavatar
d1981
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 14 feb 2011 14:28
Rijdt met: Niner Air9

Re: 18.03.2018 - Thuin - Les 7 péchés Capitaux

Bericht door d1981 »

Heb het daar gisterochtend ook wel enorm naar men zin gehad. Vertrokken voor de 68 en verstandig me daar ook aangehouden. Organisatie was goed, parcours top. Enkel die ene vettige modderstrook hoefde nu net niet, maar dat zal er wel bij horen. Ik kan me wel inbeelden dat als de ondergrond niet bevroren was deze veeeeel harder kan aankomen. Volgend jaar kom ik terug, maar hou dat dan toch wel in men achterhoofd.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 18.03.2018 - Thuin - Les 7 péchés Capitaux

Bericht door spaghetti_2 »

Denk dat de editie dit jaar toch wat zwaarder was dan die van vorig jaar. Voorlopige uitslag staat op hun facebook (de winnaar van de 80 klopt wss wel niet) en ik heb er, net zoals verschillende anderen, langer over gedaan dan vorig jaar.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 18.03.2018 - Thuin - Les 7 péchés Capitaux

Bericht door madskatingcow »

spaghetti_2 schreef:Denk dat de editie dit jaar toch wat zwaarder was dan die van vorig jaar.
Dat was ook onze indruk :-k
Plaats reactie