Beste Marathons in Vlaamse Ardennen en Ardennen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
steven meirlaen
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 19 jan 2014 13:47

Re: Beste Marathons in Vlaamse Ardennen en Ardennen

Bericht door steven meirlaen »

http://www.grandraidgodefroy.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: beste Toertochten in Vlaamse Ardennen

Bericht door EG6 »

Jacqué schreef:
BerggeitCasualFietser schreef:
Jacqué schreef:Begin juni is er in Ellezelles wel een toertocht. dezelfde streek, maar niet echt "vlaamse" ardennenn :roll:
Doet toch ook allerlei Vlaamse hellingen aan?

klopt, maar was voor de NVA'ers onder ons niet te schofferen :lol:

Kan MBT flobecq geweest zijn, maar vertrek was meen ik toch in Ellezelles, in een feesttent. was een bloedhete dag in juni vorig jaar. toptocht in alle geval

iemand al die boetelingenraid gereden in de ardennen? lijkt me wel interessant! (maar voor mij niet de 100+ tochten ](*,) )
Eén week voor de RDHF in Juni vorig jaar was er inderdaad de "Ducasse de l'Arbre St-Pierre", startende vanuit een feesttent in Elezelles waar het dat weekend "wijkkermis" is, en waar je schoenen blijven plakken aan de planken van het bier van de avond ervoor. Je parkeert je auto tussen de paardentrailers. Heb m'n wenkbrauwen gefronst bij aankomst maar het is inderdaad een prachtige rit, zeker voor mensen die op zoek zijn naar alternatieven voor de Herdermarathon? Was broeierig weer die dag. " onclick="window.open(this.href);return false;

Niet te verwarren met de "Transcollines" die een week of 2 eerder start in Flobecq. Ik heb deze laatste nog niet gereden maar versta de verwarring. Verwacht hier ook wel een leuk parcours.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Beste Marathons in Vlaamse Ardennen en Ardennen

Bericht door Jemp »

Ge moet nu ook weer nie overdrijven met die tocht in Ellezelles. Ze hebben zeker nog 2 stukken laten liggen tijdens die tocht... Pfff :-" sebiet loopt er daar veel te veel volk dit jaar...
code-242
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: za 04 okt 2014 18:40
Rijdt met: scott scale

Re: Beste Marathons in Vlaamse Ardennen en Ardennen

Bericht door code-242 »

Al vele jaren plezier beleefd tijdens volgende tochten;
http://www.gghf.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stany-smol-challenge.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
O:) :-" O:) :-" O:) :-" O:)
jeanke855
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 11 nov 2013 20:01
Rijdt met: bmc teamelite te01 xtr ; bmc teamelite te02 xt/slx

Re: Beste Marathons in Vlaamse Ardennen en Ardennen

Bericht door jeanke855 »

the mauve crew schreef:Hallo, ik weet niet of ik mijn vraag hier mag plaatsen.

Ben op zoek naar een uitdaging in de Vlaamse Ardennen en de Ardennen in de maand mei of juni.

Mits de herdersmarathon gestopt is zit ik wat verveeld hiermee. :(

Wat zijn de grote vervangers voor dit gewezen big event.

Ik bedoel hiermee, met +1000 deelnemers waar er veel sfeer is. 8)

Indien je een 1dags uitdaging zoekt in de vlaamse ardennen kan ik jou de geurillaride "vlaamse ardennen" van http://www.transactief.be" onclick="window.open(this.href);return false; (zijn de 1dags en kennismakingsritten met de fietsorganisatie transactief mountainbike adventures) aanbieden. Bij transactief worden de parcours op gps gereden (indien je geen hebt kun je die altijd huren aan een democratische prijs) waardoor ieder op zijn eigen tempo kan rijden want doseren zal een must zijn. Onderweg komen jullie 2 heel uitgebreide bevoorradingen tegen in onze unieke transactief stijl en er is ook technische assistentie aanwezig indien nodig. Het langste parcours is ong 106km lang met 2000hm dus best wel pittig en uitdagend te noemen, maar er worden ook afstanden van 90km en 60km voorzien. We houden het wel strikt beperkt tot een groep van 25 bikers dus geen mega event maar juist de charme van een kleinschalige organisatie met oog op puur bikegenot en kameraadschap. De inschrijving bedraagt 10euro en een zak snoep maar alles valt te lezen op de website. Oja de geurillaride staat gepland op zondag 29 april. Er wordt geprobeerd om iedere maand zo'n rit te organiseren in telkens een andere regio. Maar als je openstaat voor een bikeweekend of meerdaagse check dan zeker ook eens de website

gr jeanke
Gebruikersavatar
jol
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 24 okt 2007 17:45
Rijdt met: Canyon Lux, Trek superfly 9.8xt

Re: beste Toertochten in Vlaamse Ardennen

Bericht door jol »

Jacqué schreef:
BerggeitCasualFietser schreef:
Jacqué schreef:Begin juni is er in Ellezelles wel een toertocht. dezelfde streek, maar niet echt "vlaamse" ardennenn :roll:



Doet toch ook allerlei Vlaamse hellingen aan?

klopt, maar was voor de NVA'ers onder ons niet te schofferen :lol:

Kan MBT flobecq geweest zijn, maar vertrek was meen ik toch in Ellezelles, in een feesttent. was een bloedhete dag in juni vorig jaar. toptocht in alle geval

iemand al die boetelingenraid gereden in de ardennen? lijkt me wel interessant! (maar voor mij niet de 100+ tochten ](*,) )
Boetelingenraid vonden wij de beste tt die we in 2017 gereden hadden. Veel singletrack en sjiek afdalingen en...
Plaats reactie