28.01.2018 - Kalmthout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
EDB1
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: di 25 okt 2016 20:38

28.01.2018 - Kalmthout

Bericht door EDB1 »

Terug een toertocht in Kalmthout =D> . Op deze startlocatie ben ik nog niet geweest. Weet iemand of dit dezelfde organisatie is als vorig jaar maar dan met start bij Van Gool te Achterbroek. Dit was namelijk een prachtige tocht. Zou het parcours ook grotendeels gelijkaardig zijn met de Van Trier Classic volgende maand?
GVM
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 31 dec 2017 17:24

Re: 28.01.2018 - Kalmthout

Bericht door GVM »

Nee, dit is een andere organisatie. De organisatie met start bij Van Gool van vorig jaar vindt dit jaar op 18 februari plaats, wel op een nieuwe startlocatie : Briton in de Molenbaan. De tocht van morgen wordt georganiseerd door de Bosduiners. Het parcours is wel grotendeels hetzelfde, want beide tochten gaan door het militair domein, net als de tocht van Van Trier.
anho
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 18:33
Rijdt met: Merida Big nine 3000d Carbon, Giant Anthem

Re: 28.01.2018 - Kalmthout

Bericht door anho »

Present!
Gebruikersavatar
Moventoch
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 16 feb 2011 18:58
Rijdt met: Cube

Re: 28.01.2018 - Kalmthout

Bericht door Moventoch »

Supermooie rit =D>, enkel de bevoorrading was een beetje laat.
leffe kopman
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 19:49
Rijdt met: Canyon Nerve XC

Re: 28.01.2018 - Kalmthout

Bericht door leffe kopman »

Ja. Dat was een moeilijke keuze.
De lus naar de E10 plas voor of na de soep?
Er voor, dan zou de soep op 19 km al zijn. En dan nog 26 km te gaan, wat ook lang is.
Er na was hij dus op 31 km. En dan nog 14 pittige kilometers.

Niet altijd even gemakkelijk.
Gebruikersavatar
reteip76
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 14:54
Rijdt met: Scott Scale Pro 29r 2012, Scott scale 35 2010, Kuota Kharma 2011

Re: 28.01.2018 - Kalmthout

Bericht door reteip76 »

Was een redelijk toffe rit. Het tweede stuk E10 plas, vanaf dat je achter de waterskischool in draait was een beetje onnozel en 'gevaarlijk'. Eén iemand op het smalste stuk in de e10 plas zien sukkelen, er uit geholpen en even gerust gesteld. Hij was redelijk verschoten. Vandaag gehoord dat mijn nonkel er op het zelfde stuk ook in gevallen is. Was ook een stuk waar de bolen zo dicht op elkaar staan dat je amper kan rijden. Overbodig dus.
surfy
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 17 jan 2016 15:47

Re: 28.01.2018 - Kalmthout

Bericht door surfy »

mooie tocht, de pijlen waren duidelijk aanwezig
1 advies, wij zijn om 10.45u vertrokken, zijn onderweg nergens gestopt en hadden een "gewoon" gemiddelde. Toen we aan de bevoorrading kwamen was alles al bijna weg. Maar, alles was nog wel beschikbaar, cake, drank en soep dus geen klagen hierover. Maar als ik hoor van iemand vd organisatie, dat men rekende, na sluiting, dus 11u op 1,5u om aan de bevoorrading te komen, dat lijkt me wel zeeeeeer optimistisch, er zullen er wel zijn die een gemiddelde kunnen halen van 20km/u, maar 90% zal dit zeker niet halen. Dus mijn advies, geef ook de laatste de kans om zich niet opgejaagd te voelen. Ik neem best aan dat iedereen naar huis wil, maar stop de inschrijvngen dan om 10.30u.
In het industrieterrein waren reeds alle pijlen weg, dus dat was even terug zoeken naar de wasplaats.

Ben het ook wel eens met reteip76 dat stukje moest niet echt.

Buiten deze 2 kleinere puntjes, goed bezig, doe zo voort.
specialized 58
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 06 feb 2017 19:26

Re: 28.01.2018 - Kalmthout

Bericht door specialized 58 »

ben er ook geweest.
ook op dat gevaarlijke stuk tegen een tak gereden met mijn schouder. dan naar de waterkant uitgeweken, waar net op die plaats een stuk dijk ingekalverd was.
ter hoogte van de waterlijn lagen dan nog enkele betonblokken. resultaat : op mijn rug het water in. net niet kopje onder. een zwaar verstuikte duim, een zere schouder en een schaafwonde aan mijn rechter bil. maandag platen laten nemen van mijn hand en 14 dagen thuis. er ,mocht wel een bordje geplaatst worden met " gevaar " omdat ik hier lees dat er nog 2 anderen in het water gesukkeld zijn.

marc
Gebruikersavatar
Cuberider'55
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 02 feb 2018 09:07

Re: 28.01.2018 - Kalmthout

Bericht door Cuberider'55 »

reteip76 schreef:Was een redelijk toffe rit. Het tweede stuk E10 plas, vanaf dat je achter de waterskischool in draait was een beetje onnozel en 'gevaarlijk'. Eén iemand op het smalste stuk in de e10 plas zien sukkelen, er uit geholpen en even gerust gesteld. Hij was redelijk verschoten. Vandaag gehoord dat mijn nonkel er op het zelfde stuk ook in gevallen is. Was ook een stuk waar de bolen zo dicht op elkaar staan dat je amper kan rijden. Overbodig dus.
Inderdaad heftig verschoten , na het kopje onder, serieus pijn gedaan, en koud man. Ik heb veel geluk gehad. Mijn helm heeft weer zijn nut bewezen! toch nog de 45km uitgereden. Aan iedereen bedankt voor de hulp en de steun. Top!
Plaats reactie