27.01.2018 - Ingooigem - 22e Omloop Vlaamse Ardennen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
hans darmstrong
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 nov 2008 19:40
Rijdt met: trek

Re: 27.01.2018 - Ingooigem - 22e Omloop Vlaamse Ardennen

Bericht door hans darmstrong »

Mooie tocht. De 55 gedaan. Vond het een lastige toer. Natte ondergrond maakt alles nog een beetje lastiger, wind erbij... Blij dat ik aan de auto was, maar wel genoten!
bossi
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: do 04 aug 2011 19:49
Rijdt met: specialized epic

Re: 27.01.2018 - Ingooigem - 22e Omloop Vlaamse Ardennen

Bericht door bossi »

Het was hier terug een toffe tocht ! Hopelijk tot de volgende !
TomP
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 27 dec 2015 17:41

Re: 27.01.2018 - Ingooigem - 22e Omloop Vlaamse Ardennen

Bericht door TomP »

Ik deed de 48km, middelste gedeelte was idd lastigste met paterberg en kwaremont, gelukkig waren laatste km vlak en wind mee. Ook in late namiddag nog voldoende bevoorrading. Afspuitstand was 1 grote modderpoel, mss paletten oid leggen volgend jaar? Zeer goede bepijling trouwens, geen enkele keer getwijfeld of mis gereden! Ondanks vele splitsingen en wegen die in beide richtingen gebruikt werden... Top!
gamekeeper1001
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 21:44
Rijdt met: Nog één waar je ZELF moet trappen. :-)

Re: 27.01.2018 - Ingooigem - 22e Omloop Vlaamse Ardennen

Bericht door gamekeeper1001 »

Wie is er een achter spatbord verloren?
Ik heb deze gevonden in het kluisbos 70km 1ste maal, in de afdaling.
Ik heb deze afgegeven aan de bevoorrading kluisbos.

ter info
slebbe
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 08:05
Rijdt met: optimo

Re: 27.01.2018 - Ingooigem - 22e Omloop Vlaamse Ardennen

Bericht door slebbe »

Met volle teugen genoten van het land van Streuvels en van Van Wijndale.
Alle ingrediënten voor een goede VTT waren aanwezig.
Proficiat en bedankt voor jullie prachtige organisatie.
:-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|=
Dirk-de-moozeduvel
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 31 dec 2017 14:51

Re: 27.01.2018 - Ingooigem - 22e Omloop Vlaamse Ardennen

Bericht door Dirk-de-moozeduvel »

ZOWEL FOEI ALS PROFICIAT.
Proficiat aan de parcoursbouwers, maar wat is me dat voor een organisatie die al jaren na elkaar ijskoud water voorziet in de DOUCHES en jaren na elkaar een 6-tal dranghekkens in een zompige weide zet en dit een AFSPUITINSTALLATIE noemt.... Iedereen stond daar tot over de enkels in het water en strompelde dan met ijskoude voeten naar de ijskoude douche. Mijn waterslang had niet eens een spuitkop. een beetje van een harde straal maken met mijn ijskoude vingers viel echt niet makkelijk.
HOOG TIJD DAT DEZE ORGANISATIE ZIJN VERMELDING VERLIEST OP DIT PUBLICITAIRE FORUM; en wat denken de sponsors van dit soort toestanden? Dit kan toch niet blijven duren. Actie alstublieft van mountainbike.be.
Is dat nu niet doodjammer voor die parcoursbouwers en vrijwilligers aan de bevoorradingen?

P.S. suggestie aan de parcoursbouwers: na 5km was er een zware modderpassage gevolgd door een zone bedekt met verhakseld hout, echt dodelijk voor de mechaniek, iedereen stond daar maar de modderschellen van tussen de wielen en voorvork te halen; dit stukje kon er gemakkelijk uitgelaten worden. Voor de rest: echt mooi parcours en goed in elkaar gevlochten.
StevenD92
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 29 jul 2015 11:56
Rijdt met: cannondale scalpel, bianchi jab

Re: 27.01.2018 - Ingooigem - 22e Omloop Vlaamse Ardennen

Bericht door StevenD92 »

Dirk-de-moozeduvel schreef:ZOWEL FOEI ALS PROFICIAT.
Proficiat aan de parcoursbouwers, maar wat is me dat voor een organisatie die al jaren na elkaar ijskoud water voorziet in de DOUCHES en jaren na elkaar een 6-tal dranghekkens in een zompige weide zet en dit een AFSPUITINSTALLATIE noemt.... Iedereen stond daar tot over de enkels in het water en strompelde dan met ijskoude voeten naar de ijskoude douche. Mijn waterslang had niet eens een spuitkop. een beetje van een harde straal maken met mijn ijskoude vingers viel echt niet makkelijk.
HOOG TIJD DAT DEZE ORGANISATIE ZIJN VERMELDING VERLIEST OP DIT PUBLICITAIRE FORUM; en wat denken de sponsors van dit soort toestanden? Dit kan toch niet blijven duren. Actie alstublieft van mountainbike.be.
Is dat nu niet doodjammer voor die parcoursbouwers en vrijwilligers aan de bevoorradingen?

P.S. suggestie aan de parcoursbouwers: na 5km was er een zware modderpassage gevolgd door een zone bedekt met verhakseld hout, echt dodelijk voor de mechaniek, iedereen stond daar maar de modderschellen van tussen de wielen en voorvork te halen; dit stukje kon er gemakkelijk uitgelaten worden. Voor de rest: echt mooi parcours en goed in elkaar gevlochten.
voor ne moozeduvel zijde precies ny te zot van wa modder ?? : :lol: :lol:
Dirk-de-moozeduvel
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 31 dec 2017 14:51

Re: 27.01.2018 - Ingooigem - 22e Omloop Vlaamse Ardennen

Bericht door Dirk-de-moozeduvel »

...als moozeduvel vind ik modder prima, zoals vorige week in Velofollies, maar als je met zwaar bemodderde banden door hopen verhakseld hout en halve steenslag rijdt kan er wel eens wat breken in de mechaniek; dan is het plezier rap gedaan.
En inderdaad, zelfs een mozeduvel vind het niet leuk stil te staan en koud te krijgen, met de enkels in 20cm blubber. Mijn prima MTB-schoenen met botjes erover voldeden geenszins op die fameuze "afspuitplaats".
slebbe
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 08:05
Rijdt met: optimo

Re: 27.01.2018 - Ingooigem - 22e Omloop Vlaamse Ardennen

Bericht door slebbe »

Thuis afspuiten met de tuinslang.
Erna een warm sopje met bruine zeep.
Alles is dan ook meteen gesmeerd en klaar voor de volgende rit.
Bedankt Overmere voor de gezellige na-rit , goed om te bekomen en het andere soort modder was ideaal om de laatste sporen van gisteren te wissen.
Voor Ingooigem alle respect, toffe rit, goede (rest)bevoorrading en goede organisatie.
Nogmaals proficiat en wij komen terug en thuis soigneren we de fiets zodat de restjes van de Vlaamse Ardennen zich vermengen met onze arme droge zandgrond.
En paletten gebruiken wij als brandstof voor het houtvuur.
:-({|= :-({|= :-({|=
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: 27.01.2018 - Ingooigem - 22e Omloop Vlaamse Ardennen

Bericht door chrisper »

slebbe schreef:Thuis afspuiten met de tuinslang.
Erna een warm sopje met bruine zeep.
Alles is dan ook meteen gesmeerd en klaar voor de volgende rit.
Bedankt Overmere voor de gezellige na-rit , goed om te bekomen en het andere soort modder was ideaal om de laatste sporen van gisteren te wissen.
Voor Ingooigem alle respect, toffe rit, goede (rest)bevoorrading en goede organisatie.
Nogmaals proficiat en wij komen terug en thuis soigneren we de fiets zodat de restjes van de Vlaamse Ardennen zich vermengen met onze arme droge zandgrond.
En paletten gebruiken wij als brandstof voor het houtvuur.
:-({|= :-({|= :-({|=
+1
Plaats reactie