28.01.2018 - Wechelderzande - 24e VTT MTB Club Liever Bergaf

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
verry slowwww
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 04 jan 2013 21:20
Rijdt met: granville mahone(oud),canyon yellowstone, fat rat ktm

Re: 28.01.2018 - Wechelderzande - 24e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door verry slowwww »

spiermassa schreef:
Loser Killer schreef:Ik vond het ne klote toer 1ste klas. Veel teveel singletracks, waardoor er teveel file ontstond. Ik heb echt geen zin om rond elke boom een keer rond te draaien. Aan de Gebr. De Winterstraat zag ik jonge kinderen alleen oversteken, goed bezig organisatie! Gebeuren er dan niet genoeg ongevallen op deze drukke weg, organisatie???

tijd voor ne koerseveloo te kopen
Zijn gemiddelde gaat te laag zijn geweest peis ik ....
Loser Killer
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 04 okt 2009 13:34
Rijdt met: Colnago

Re: 28.01.2018 - Wechelderzande - 24e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door Loser Killer »

verry slowwww schreef:
spiermassa schreef:
Loser Killer schreef:Ik vond het ne klote toer 1ste klas. Veel teveel singletracks, waardoor er teveel file ontstond. Ik heb echt geen zin om rond elke boom een keer rond te draaien. Aan de Gebr. De Winterstraat zag ik jonge kinderen alleen oversteken, goed bezig organisatie! Gebeuren er dan niet genoeg ongevallen op deze drukke weg, organisatie???

tijd voor ne koerseveloo te kopen
Zijn gemiddelde gaat te laag zijn geweest peis ik ....
Ga jij maar naar de Fabeltjeskrant kijken!
verry slowwww
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 04 jan 2013 21:20
Rijdt met: granville mahone(oud),canyon yellowstone, fat rat ktm

Re: 28.01.2018 - Wechelderzande - 24e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door verry slowwww »

Ok loser !!
Lolbroek gij
Gebruikersavatar
Petter
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 20:36
Rijdt met: Trek Farley 5/Canyon Spectral 29 CF7 ASX

Re: 28.01.2018 - Wechelderzande - 24e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door Petter »

Mooi ritje vanmorgen. Genoten met de fatty, beentjes moesten even wakker worden, maar daarna lekker kunnen rijden. Mooi stukje speeltuin rondom het vliegveld, maar ook de rest van het parcours was dik in orde. En die paar plassen, ach, het is mountainbiken toch, als je niet wil dat je fiets vuil wordt moet je niet door het bos fietsen.

Tja, het inhalen, bij sommige lijkt het inderdaad net of er een beker bij aankomst staat te wachten, we rijden allemaal voor ons plezier. De ene wat harder (of langzamer) als de ander, indien mogelijk maak ik plaats, en anders zul je even moeten wachten...
Ik probeer meestal aan te geven waar ik andere deelnemers inhaal, en ook alleen op stukken waar het kan. Indien het niet kan is dat een mooi moment om even te recupereren, en vervolgens er voorbij te gaan waar het wel kan.
jari2057
Mountainbiker
Berichten: 225
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 08:31
Rijdt met: scott scale 730

Re: 28.01.2018 - Wechelderzande - 24e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door jari2057 »

Petter schreef:Mooi ritje vanmorgen. Genoten met de fatty, beentjes moesten even wakker worden, maar daarna lekker kunnen rijden. Mooi stukje speeltuin rondom het vliegveld, maar ook de rest van het parcours was dik in orde. En die paar plassen, ach, het is mountainbiken toch, als je niet wil dat je fiets vuil wordt moet je niet door het bos fietsen.

Tja, het inhalen, bij sommige lijkt het inderdaad net of er een beker bij aankomst staat te wachten, we rijden allemaal voor ons plezier. De ene wat harder (of langzamer) als de ander, indien mogelijk maak ik plaats, en anders zul je even moeten wachten...
Ik probeer meestal aan te geven waar ik andere deelnemers inhaal, en ook alleen op stukken waar het kan. Indien het niet kan is dat een mooi moment om even te recupereren, en vervolgens er voorbij te gaan waar het wel kan.
+1
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 28.01.2018 - Wechelderzande - 24e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door Donkey@base.be »

Dit was een prima toertocht. Voor diegenen die hier opmerkingen over maken : de nadruk ligt op "toer". Indien er aan de oversteken niemand van de organisatie staat moet je je gewoon daarnaar gedragen en geen risicos nemen. Dit geldt zowel voor de jongsten als diegenen die denken dat er een koers gereden moet worden. Zelfs als er mensen van de organisatie staan is het nog altijd aan de fietsers om de nodige voorzichtigheid in te bouwen. Niemand zou moeten verwachten dat er aan zijn snelheid moet gereden kunnen worden want dat is heel dikwijls niet mogelijk. De meesten beseffen blijkbaar niet dat ze ook een gevaar voor zichzelf betekenen als ze niet een beetje opletten. Het kan heel belerend klinken allemaal maar als je dit niet begrijpt zou je beter aan koersorganisaties deelnemen ipv toertochten.
Gebruikersavatar
Santos80
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 30 jan 2012 23:43
Rijdt met: Specialized Epic comp 29'er

Re: 28.01.2018 - Wechelderzande - 24e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door Santos80 »

Toptour! Het beste dat de streek te bieden heeft.
Uitdagend parcours, weinig asfalt, overvloed aan singletracks. Het cyclocross parcours aan het vliegveld blijft de kers op de taart, ik verschiet er telkens van hoe lang dit stuk wel is :-)

Pluim vr de organisatie en tot vlgnde jaar!
code-242
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: za 04 okt 2014 18:40
Rijdt met: scott scale

Re: 28.01.2018 - Wechelderzande - 24e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door code-242 »

Als je zaagt over tegen toertocht, kan je beter iets anders gaan doen :bounce: . Schitterend mtb'en langs het vliegveld =D> . Goed georganiseerd, lange rij aan inschrijvingen maar ging erg vlot. :-D
Lekkere drank aan de bevoorrading en geen geld voor een trappistje op het einde. Uitdagende toertocht en erg gevarieerd.
Zou de zogenaamde race-konijnen eens willen bezig zien in la roche op een parcours van 70 km met 2000 hm binnen enkele maanden :-k
Zit momenteel ook niet in topvorm en heb er geen moeite mee dat ze me voorbijrijden, wil zelfs plaats maken :wink:
Tot de volgende in ieder geval. O:)
filmpje aan het uploaden. :-" :-"
harley
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 14 dec 2009 21:53
Rijdt met: driewieler

Re: 28.01.2018 - Wechelderzande - 24e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door harley »

Trekkie 800 schreef:Hoeveel deelnemers waren er eigenlijk ?
1482 zijn er vertrokken
harley
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 14 dec 2009 21:53
Rijdt met: driewieler

Re: 28.01.2018 - Wechelderzande - 24e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door harley »

1) Wij van "Liever Bergaf" willen alle 1482 deelnemers bedanken voor hun deelname en ook voor hun mooie reactie 's zowel hier, als gisteren na de toertocht .

2)Seingevers doen we niet, is niet wettelijk, en dit zelfs op aanraden van de politie. Voor iedere mountainbiker geldt net als voor de autobestuurders het verkeersreglement . Wij hebben onze flikkertonnen ,borden staan met opgepast fietsers om de auto's te waarschuwen.

3)We hopen jullie volgend jaar op zondag 27/01/2019 allemaal terug te zien op onze 25st Vtt van "Liever Bergaf"

PS Moesten er zijn die filmpjes hebben gemaakt gelieve ze dan hier te posten .
Plaats reactie