03.02.2018 - Balen - WTC De Spoortrekkers

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: 03.02.2018 - Balen - WTC De Spoortrekkers

Bericht door Swannie »

Toptochtje!
Jammer dat we in de gietende regen heen moesten fietsen en op den terugweg ook weer een buike hadden. Alles bijeen toch 120km, leuke namiddag :-)
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 03.02.2018 - Balen - WTC De Spoortrekkers

Bericht door koppigaard »

Een pendelbusje inzetten van en naar de parking. Superidee! We komen afgezakt naar Balen om 52 km bossen en heide te ontdekken maar die km op en af tussen parking en vertrek is er net te veel aan. Laten we even serieus blijven en de grootste waardering opbrengen voor wat die lui van de Spoortrekkers ons hebben voorgeschoteld. Bedankt en zeker tot volgend jaar.
Simontheys
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: di 09 apr 2013 16:02
Rijdt met: Trek Superfly 6 2017

Re: 03.02.2018 - Balen - WTC De Spoortrekkers

Bericht door Simontheys »

frits motaar schreef:Zeer mooie tocht, rijkelijke bv en goede afpijling. Wel is er dezelfde fout gemaakt als vorig jaar, nl.er is veel twijfel waar je heen moet, als je de weg oversteekt 2km voor de bv.Daar staat maar 1 pijltje dat je moet oversteken en het volgende hangt 100m verder aan een boom op het Keihevel circuit.Velen hebben daar staan kijken waar het naartoe ging, net als vorig jaar. Hang hier volgend jaar eens een extra pijltje aan de oversteekplaats.Dank u.
inderdaad, ik reed daar ook effe naar links maar dan uiteindelijk maar teruggedraaid
kempeneer
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 29 okt 2014 15:37

Re: 03.02.2018 - Balen - WTC De Spoortrekkers

Bericht door kempeneer »

prima tocht!! alleen efkes getwijfeld de eerste splitsing na de bevoorrading: ik heb wel een bord gezien van splitsing, maar geen van welke afstanden welke kant opgingen (maar dat kan aan mij liggen ook zenne)
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 03.02.2018 - Balen - WTC De Spoortrekkers

Bericht door madskatingcow »

Wij zijn gestart om 13:30, net ná de regen en de laatste 45 min ín de regen. Aangekomen met 50km op de teller. Mooie rit, stak goed in elkaar met een goede flow waardoor de snelheid er nooit echt uit ging. Parcours was uitgezonderd 2km korter identiek aan dat van vorig jaar.
Helaas zijn wij ook 4x verkeerd gereden onderweg : 2x pijltje omgedraaid, éénmaal stond de afslag gewoonweg te vroeg ter hoogte van de spoorlijn, en dan zoals hierboven vermeld vlak voor de bevoorrading bij het oversteken van de weg. Daar leek het of je naar links moest, terwijl je rechts moest volgen.
Wel jammer van de modderige verbindingsstukken, zeker dat stuk langs het voetbalterrein dat elke organisatie in die streek er in steekt, dat zou ik liever geskipt zien. Of gebruik maken van de vele wandelpaadjes, want die stukken zijn prima te omzeilen. Maar dat is dan weer een kwestie van vergunningen vermoedelijk.
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 03.02.2018 - Balen - WTC De Spoortrekkers

Bericht door Donkey@base.be »

Ben zaterdag tot op de parking gereden maar , door de constante regen onderweg ernaartoe en de afstand tussen de parking en de douche voorziening , was mijn goesting om te vertrekken over. Het idee om bezweet , al of niet met de fiets, na de tocht nog de afstand heen en terug tussen parking en de douchegelegenheid te maken was op dat ogenblik niet echt aanlokkelijk. Om kort te gaan : bij dezelfde omstandigheden zal ik volgend jaar voor de verplaatsing wel 2 keer nadenken. Vorig jaar was het nog aanvaardbaar , al was de tent van de doucheplaats toen ook niet echt ideaal. Voor 2 jaar was alles aan taverne de Kei en dat zou zeker in de toekomst de beste optie, indien mogelijk, zijn. Qua parcours vind ik dit 1 van de toppers maar als je van ver de verplaatsing maakt mag ook de rest een beetje beter zijn dan vorige zaterdag.
Gebruikersavatar
Wald Herr
Mountainbiker
Berichten: 448
Lid geworden op: di 21 okt 2003 21:51
Rijdt met: EdNine
Contacteer:

Re: 03.02.2018 - Balen - WTC De Spoortrekkers

Bericht door Wald Herr »

Ik vond het een toptocht. Punt ! =D>
Modderstroken horen erbij en op elke TT hangt er af en toe wel es een pijltje te weinig of te laat. Ik ben ook verkeerd gereden aan de spoorlijn. So what ? Draai terug en ge hebt weeral extra km's gedaan voor't zelfde geld.. :wink:
Plaats reactie