14.01.2018 - Wortel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
petruske
Mountainbiker
Berichten: 720
Lid geworden op: za 16 apr 2005 11:49
Rijdt met: trek /specialized

14.01.2018 - Wortel

Bericht door petruske »

wordt er met lussen gewerkt zodat we een afstand tussen25 en 45km kunnen rijden en hoe ligt het parkoer er monenteel bij
groetjes petruske
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: wortel 14/1/2018

Bericht door Swannie »

wat voor parcours mag men hier verwachten?
Gebruikersavatar
KWBiker
Mountainbiker
Berichten: 461
Lid geworden op: di 20 sep 2005 12:11
Rijdt met: Orbea Alma 29 / Lynskey M230

Re: wortel 14/1/2018

Bericht door KWBiker »

Voorgaande jaren ging het richting Nederland, met wat draaien en keren in de bossen. Hoogtemeters zijn op 2 handen te tellen. Tocht gaat door de Kolonie van Wortel, een beschermd landschap. Niet al te technisch.
spetser
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 10:36
Rijdt met: Granville Evo

Re: wortel 14/1/2018

Bericht door spetser »

de tocht gaat door Wortel Kolonie, langs Minderhout, Meerle, terug Minderhout, Castelre terug richting Wortel. Hoogtemeters moet je hier inderdaad ni verwachten, al zitten er wel de heuvels van de blauwbossen in welke toch wel pittig kunnen zijn. De staat van het parcours valt momenteel nog goed mee al zijn er natuurlijk wel vettige stukken bij. zaterdagavond na het afpijlen zal ik nog even een update van de staat van het parcours geven. Aan het weer zal het ni liggen want ze spreken van droog en zonnig weer bij een 7 graden. tot zondag iedereen
spetser
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 10:36
Rijdt met: Granville Evo

Re: wortel 14/1/2018

Bericht door spetser »

zoals belooft hier nog een update van het parcours. Zelf heb ik het eerste en laatste deel van het parcours mee afgepijld. Ik moet zeggen dat het hier helemaal niet vettig is. Er zijn natuurlijk hier en daar wel plassen maar die kunnen gemakkelijk omzeild worden. Na de middag heb ik heel de toer eens gereden en het ligt er zeer goed bij. Enkel aan de Blauwbossen in Minderhout ligt het iets zwaarder. Ik had 46 km op de teller. De kleine toer is normaal gezien 29 km als ik me niet vergis. Er zal ook een plannetje van het parcours in de zaal gehangen worden. Op de bordjes onderweg zal wel 48 km staan maar we hebben het parcours een beetje moeten aanpassen op het einde omdat we bepaalde dreven niet meer in mogen per fiets van Bos en Groen.
Tot morgen iedereen
Scale960
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 19 mei 2017 13:45
Rijdt met: Scott Scale 960

Re: wortel 14/1/2018

Bericht door Scale960 »

Merci voor de update, tot morgen.
stresskip
Mountainbiker
Berichten: 373
Lid geworden op: do 04 nov 2004 00:06
Rijdt met: naamloos knalgeel met xt zonder vering dus keihard

Re: wortel 14/1/2018

Bericht door stresskip »

En weeral heb ik genoten van deze tocht . Afwisselend rechte stukken ( met wind ) om dan weer het bos in te duiken.
Perfecte organisatie met de nodige seingevers. 1 minpuntje : maak de bewaakte fietsenstalling wat groter dan kunnen de meesten hun fiets nog stallen op de drukke momenten.
Scale960
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 19 mei 2017 13:45
Rijdt met: Scott Scale 960

Re: wortel 14/1/2018

Bericht door Scale960 »

Leuke tocht, afwisselend parcours, goede bevoorrading, perfecte afpijling, zalig winterzonneke.
Ik hoop dat de kerel met het net in zijn versnellingsapparaat zonder brokken zijn tocht heeft kunnen verder zetten.


Laatst omhoog gehaald door petruske op ma 22 jan 2018 18:28.
Plaats reactie