14.01.2018 TT Kiewit ( Hasselt )

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 14.01.2018 TT Kiewit ( Hasselt )

Bericht door koppigaard »

Mocht men mij een definitie vragen van 'puur genieten' dan heb ik sinds vandaag onmiddellijk een antwoord klaar. Tussendoor met ons beiden ook even de zandput in Zonhoven meegepikt wat het totale fungehalte nog meer doet aandikken.
Gebruikersavatar
MC Johan
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 13:15
Rijdt met: Specialized Epic Comp 29" (2014)

Re: 14.01.2018 TT Kiewit ( Hasselt )

Bericht door MC Johan »

Proficiat aan de organisatie ! Prachtig parcours en organisatorisch was alles dik in orde.
Bedankt en tot volgend jaar.
scan
Mountainbiker
Berichten: 261
Lid geworden op: za 12 apr 2014 11:02

Re: 14.01.2018 TT Kiewit ( Hasselt )

Bericht door scan »

Mooie tocht gereden met een paar heel mooie singletracks. Op verschillende plaatsen langs het parcours liggen er wel nog leuke stukken die ze er beter hadden ingezet ipv gewoon rechtdoor op de bredere paden. Ook nog eens de terril opgereden, die lag toch langs de rit ☺️
Bevoorrading en de pijlen waren ook ok.
Dora
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: di 30 dec 2008 15:42
Rijdt met: Scott

Re: 14.01.2018 TT Kiewit ( Hasselt )

Bericht door Dora »

Vandaag mijn voorwiel op de parking laten staan.
Iemand van de organisatie is rond 16 uur nog gaan kijken maar heeft niets meer gevonden.
Ik hoop dat de vinder van mijn wiel dit bericht leest en mij iets laat weten.

Zo'n mooie tocht en zo fijn gefietst.
Een serieuze afknapper als je bij thuiskomst vaststelt dat het wiel op de parking is achter gebleven.
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 14.01.2018 TT Kiewit ( Hasselt )

Bericht door koppigaard »

@Scan Bij het passeren van de terril aan elkaar onze ontgoocheling gedeeld. Het alternatief was een kilometer pakken op het fietspad. Ik zag trouwens een verbodsplaat gericht aan fietsers, hoe ben je daar dan opgeraakt? Toch wel jammer dat hier geen mtb-pad wordt gecreëerd, plaats zat lijkt me toch.
macaronienkaassaus
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: za 12 mei 2007 21:05
Rijdt met: Production Privée OKA, Orbea Rallon

Re: 14.01.2018 TT Kiewit ( Hasselt )

Bericht door macaronienkaassaus »

Beste organisatoren,

volgens de info hier op de site was de inschrijving tot 11h vanochtend, om 5 vr 11 werd dan ook mijn inschrijving ontvangen door de vriendelijke medewerkers aan het onthaal.
Echter gelieve dan ook ervoor te zorgen dat er ergens een bevoorrading staat indien jullie inschrijving open is tot 11h, 51 km gereden en niet 1x fout gereden, echter ook niet 1x een bevoorrading tegen gekomen (en dan spreek ik niet van een bevoorrading die ze zopas waren begonnen af te breken, er was helemaal niets meer).


Zonde.
dago
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: za 21 aug 2010 22:36
Rijdt met: scoppio 201.1/ ronanda 29er/ beone crd comp

Re: 14.01.2018 TT Kiewit ( Hasselt )

Bericht door dago »

Ja vooral doen zou ik zeggen! Dienen terril op rijden terwijl ge er niet op moogt. Daarna verbaast zijn dat organisaties geen vergunning meer krijgen. Doet da dan als er geen toertocht is. Die blijft daar liggen hoor zijt maar gerust!!
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 671
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Re: 14.01.2018 TT Kiewit ( Hasselt )

Bericht door Den jjag »

Filmke van deze toertocht:

" onclick="window.open(this.href);return false;
scan
Mountainbiker
Berichten: 261
Lid geworden op: za 12 apr 2014 11:02

Re: 14.01.2018 TT Kiewit ( Hasselt )

Bericht door scan »

Ik ben er aan de achterzijde opgereden. Aan het begin van de singletrack die langs de terril loopt. Ik ben daar omhoog gereden en heb daar wat gefietst en ben op dezelfde plaats terug richting tocht gegaan. "Officieel" mag je daar niet rijden maar er wordt daar zoveel gefietst en er liggen heel mooie paadjes daar. Er is volgens mij een soort van gedoogbeleid. Het is ook geen afgesloten terrein.
Heb er nog verschillende zien fietsen daar deze morgen.
Veel paden moeten ze er niet meer aanleggen. Er liggen er al heel veel.

@Dago: De terril wordt heel vaak gebruikt om te fietsen, ook al omdat ie vlak langs de vaste route van Genk ligt. En als ze het helemaal correct willen doen mogen er in principe ook geen wandelaars op. Maar dan moet je maar eens kijken op zonnige dagen hoeveel volk daar rondloopt, en fietst.
dago
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: za 21 aug 2010 22:36
Rijdt met: scoppio 201.1/ ronanda 29er/ beone crd comp

Re: 14.01.2018 TT Kiewit ( Hasselt )

Bericht door dago »

Ik wil maar gewoon zeggen. Er moet maar weeral ne groene rondlopen die het niet op bikers heeft, dan vinden ze wel iets om een volgende passage op een tocht te dwarsbomen. Dan heb ik het nog niet over een ongeval dat kan gebeuren en ge hebt net een polsbandje aan van de organisatie. En nee u was zeer zeker niet de enige die dit traject volgde. De organisatie hangt pijltjes en die dienen gevolgd te worden door iedereen. Zij hadden bij dit weer waarschijnlijk ook liever dat er een of andere terril in lag, maar het is wat het is en door de regels te volgen gaan we hopelijk nog lang van deze tt mogen genieten. Voilà het is van mij af
Plaats reactie