21.01.2018 - Puurs - MTB TT PuurCycling

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 21.01.2018 - Puurs - MTB TT PuurCycling

Bericht door dirty »

Toestand van onze buurtwegen : veel water na wat er vandaag is uitgevallen maar hopelijk geen moddertoestanden , ik vrees er wel wat voor.
Alhoewel sommige stukken inderdaad wel goed zullen liggen omdat ze een stuk nieuwe route nemen .

Wij zien morgenvroeg wel en kiezen baan of offroad langs of op het parcours en vermijden de zware stukken
(we kennen de weg hier goed :-D )
Gebruikersavatar
TLa
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: za 05 dec 2015 20:23
Rijdt met: Scott Metrix (->Scott Addict gravel)

Re: 21.01.2018 - Puurs - MTB TT PuurCycling

Bericht door TLa »

Vanmorgen de 62km gedaan (eigenlijk waren het er 65), toch serieus zwaar geweest. Gelukkig overal kunnen rijden.

Met heen en terug op de fiets, uitgekomen op dik 110km en serieus moe.
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 21.01.2018 - Puurs - MTB TT PuurCycling

Bericht door DDT-STAS »

Wij zijn binnengekomen met 66km op de teller. Moe maar hélemaal voldaan.
Er was water & modder, maar nergens in de problemen gekomen.
Zekers tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 21.01.2018 - Puurs - MTB TT PuurCycling

Bericht door dirty »

Organisatie was top veel werk ingestoken en prima bevoorradingen , zeer goed gedaan puurcycling =D> =D> =D>

Met momenten heel wat water en modder op het parcours en ik kan me best inbeelden dat er veel bikers stuk zaten bij binnenkomst.

Een tip : Het weer daar kunnen jullie niets aan doen maar het parcours aanpassen wel , met keuze mogelijkheid offroad of weg ,
dit kan met weinig extra werk (alleen op de slechtste stroken ) :wink:

Voor de rest niks dan lof voor jullie prima organisatie !
Laatst gewijzigd door dirty op zo 21 jan 2018 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kezzemil
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 07 jul 2008 10:39
Rijdt met: TREK 6700 met 48T Crankstel

Re: 21.01.2018 - Puurs - MTB TT PuurCycling

Bericht door Kezzemil »

Top organisatie
Het parkoer was beter dan verwacht.
Toch een paar kleine opmerkingen.
De 2e bevoorrading voor de 62 km komt vrij laat. Op 12 km van de finish volgens mijn gps.
Het laatste bos met de vele korte draaien en bochtjes vind ik wat overkill. Zulke stukken mogen er zeker bij zitten maar, hier had ik na een tijdje een gevoel van "waar is de uitgang aub. In dergelijke stukken kan men ook geen snelheid maken.
Ook van het doolhofje op het grasveld snapte ik niet echt de bedoeling.
Verder, zoals reeds gezegd, een top organisatie die het beste uit de streek weet te halen.
Toekan
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 16 jan 2011 23:06
Rijdt met: Gothic Soul

Re: 21.01.2018 - Puurs - MTB TT PuurCycling

Bericht door Toekan »

Vanmorgen om 10u50 aan de langste afstand begonnen. Over 8 weken begint voor mij het marathonseizoen dus het wordt stilaan tijd om de afstanden terug wat op te drijven.
Er waren best wel zware stukken met veel modder bij maar dat hoort nu eenmaal bij deze tijd van het jaar. Ik vind dit echt niet erg want in de modder trainen kan best technisch zijn dus elke keer leer je weer wat bij. Ook goed voor de conditie :-D .
Het is duidelijk dat de organisatie veel tijd stak in de organisatie want voor mij was de uitpijling perfect! Ook de "zijsprongetjes" hier en daar waar van een klein stukje bos of veld gebruik werd gemaakt om een leuke lus in de maken, heb ik erg gesmaakt.
De grote "doolhof" enkele kilometers voor het einde vond ik fantastisch. Hier moet heel wat werk in gekropen zijn! Heel goed om je bochtentechniek en behendigheid te testen :-) .
Aan de tweede bevoorrading was alles al weg. Ik vrees dat ik onderweg teveel tijd ben verloren met foto's nemen want de landschappen waren dikwijls heel mooi.
Aan de gevaarlijke oversteken stonden geen seingevers maar bijna elke oversteek werd duidelijk aangekondigd.
In de tweede helft van de tocht zat naar mijn persoonlijke goesting iets te veel beton. Maar ja, je kan niet alles hebben he.
Voor mij was dit een leuke tocht met een goede organisatie.
En de hamburger op het einde (het was de allerlaatste :P ) heeft goed gesmaakt !
Dawud
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 10:43

Re: 21.01.2018 - Puurs - MTB TT PuurCycling

Bericht door Dawud »

Applausje voor de organisatoren. Weer enorm genoten van de goede bepijling, bevoorrading en afspuitstand! Het parcour had weer enkele leuke "zelf gefabriceerde" stukjes. Heerlijk. Volgend jaar traditioneel terug van de partij.
Sammy_ahs
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: di 25 mar 2014 15:09

Re: 21.01.2018 - Puurs - MTB TT PuurCycling

Bericht door Sammy_ahs »

Genoten van de toer, met H/T naar Mechelen een 90km.
Vond dat de omloop er verrassend goed bijlag.
Wel vermoeiende stukken.... maar daar doen we het voor natuurlijk.
Het draaien en keren in het bos mag er gerust inblijven.
Over dat grasveldje draaien vond ik dan wat minder geslaagd.

Super bepijling en bevoorrading.

Nu nog een bewaakte fietsstalling en het is perfect!
de_fret
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: za 14 okt 2006 13:56
Rijdt met: Specialized Epic

Re: 21.01.2018 - Puurs - MTB TT PuurCycling

Bericht door de_fret »

Aan iedereen die er was: een welgemeende merci!!

Deze editie mochten we er ongeveer 550 ontvangen. Gezien de ijzel zeer vroeg op de dag valt dit nog mee.
De late starters hebben de hele tijd zelfs in een zonneke kunnen rijden.

Bedankt voor de positieve commentaren! Zowel op de afspuitstand en tijdens den apres hoorden we hetzelfde en dat doet uiteraard deugd, gezien de tijd en inspanningen om dit te organiseren.
Voor iedereen goed doen, zal nooit lukken, dus we proberen "de gulden middenweg" te zoeken.
Sammy_ahs schreef: Nu nog een bewaakte fietsstalling en het is perfect!
Héél jammer dat je dit niet gezien hebt, want we hebben er sinds de start van onze organisatie 1 (vinden we zelf ook belangrijk). Deze bevond zich rechts naast de ingang (op zo'n 25m van de hamburgers :-D )

Hopelijk tot volgend jaar! (o) (o)
Gebruikersavatar
siemenmoens
Mountainbiker
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 13 mei 2009 18:03
Rijdt met: Scott Spark 900RC Team AXS

Re: 21.01.2018 - Puurs - MTB TT PuurCycling

Bericht door siemenmoens »

dirty schreef: Wij zien morgenvroeg wel en kiezen baan of offroad langs of op het parcours en vermijden de zware stukken
(we kennen de weg hier goed :-D )
:-k :-k MudDevils :-k :-k
dirty schreef:
Een tip : Het weer daar kunnen jullie niets aan doen maar het parcours aanpassen wel , met keuze mogelijkheid offroad of weg ,
dit kan met weinig extra werk (alleen op de slechtste stroken ) :wink:
#-o #-o

Sammy_ahs schreef: Wel vermoeiende stukken.... maar daar doen we het voor natuurlijk.
Het draaien en keren in het bos mag er gerust inblijven.
Over dat grasveldje draaien vond ik dan wat minder geslaagd.
=D> =D>
Plaats reactie