06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
BOB DE STOEMPER
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 21:34
Rijdt met: CUBE REACTION HPA 2016

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door BOB DE STOEMPER »

Chemical Pete schreef:Gisteravond werd het parcours met een pak Wacky’s uitgepijld. De strook die ik heb uitgepijld lag er deftig bij maar dit zegt natuurlijk niets over de rest van het parcours.
De stroken die niet te doen zijn worden er vandaag (in het daglicht) uitgehaald =; . De stroken die doenbaar zijn maar nogal in de benen kruipen worden aangeduid met “Wacky way” (lees: the only way :lol: ). Daarnaast is er steeds de mogelijkheid zijn om de “easy way” te nemen. Modder vermijden is sowieso onmogelijk in dit weer… #-o
Ik kan je ook al verklappen dat het uitgepijlde parcours door het bos terug MEGA is! =D>

Alvast tot morgen, we zijn er klaar voor!

Afbeelding

Thx, ik zal mijn 26"er nog eens van stal halen dan
mrdepo
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 18:43

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door mrdepo »

Hallo,

Deze nog nooit gereden, geen idee hoe dat komt???? Dus mss een domme vraag, zitten er hier zandstroken in of kan ik mijn oxia's laten liggen?

Mvg Jürgen
G-love
Mountainbiker
Berichten: 1166
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 14:39

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door G-love »

geen zandstroken. we rijden langs het strand nr het zwin maar dat is op de dijk.
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door Dace93 »

Aanwezig voor de 60!
Mijn vader de 50.

Zo te zien gaat de wind goed zitten richting binnenland.
Zou ik durven om nog naar huis te rijden achteraf?
Zal te zien zijn hoe zwaar de tocht was :-)
myerman
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 08 aug 2011 16:55
Rijdt met: Thompson

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door myerman »

Is er toevallig een GPX beschikbaar van de 60km.
Wij komen van Oosteeklo, met de fiets en zouden eventueel ergens eerder willen afslaan richting Oosteeklo, om de km's een beetje in het gareel te houden :)
Zo kunnen we eens kijken wat er mogelijk is.
mor or less
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 26 jan 2014 17:54

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door mor or less »

Dace93

Gij kunt dat zeker :-) daarvoor moet ge geen wind van achter hebben .succes

Voorlopig (vanuit mijn luie zetel ) zit ik nog met de 60km in mijn hoofd


:lol:
Gebruikersavatar
Chemical Pete
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 20 dec 2009 08:56
Contacteer:

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door Chemical Pete »

myerman schreef:Is er toevallig een GPX beschikbaar van de 60km.
Wij komen van Oosteeklo, met de fiets en zouden eventueel ergens eerder willen afslaan richting Oosteeklo, om de km's een beetje in het gareel te houden :)
Zo kunnen we eens kijken wat er mogelijk is.
Er is geen gpx beschikbaar. Afslaan kan eenvoudig nabij de tweede bevoorrading. Is namelijk dicht bij Sluis. Tot straks
hans darmstrong
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 nov 2008 19:40
Rijdt met: trek

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door hans darmstrong »

Net terug van Knokke. Prima georganiseerd, met seingevers hier en daar, er wordt werk van gemaakt. Het weer van de laatste tijd, daar kan niemand iets aan doen, en dan weet je dat je niet spik en span thuis gaat komen. Toch een grote MAAR: de hazegrasdijk, dat ging echt niet. Twee keer moeten stoppen om echt hompen klei van mn velo te halen, niets draaide nog. Eerste stuk beneden gebleven, maar daar stond veel volk tevoet. Dan boven op de dijk gereden, dat was ietske beter. De rest van de toer was dan opnieuw gletsen en vuil worden, maar dat kon er nog door.
XT-trail
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 06 jan 2018 16:41

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door XT-trail »

Deze morgen tijdens de Wacky Toertocht onderstaande bril gevonden.

De eigenaar(es) kan zich via PM melden

Adidas evil eye half rim pro

(met geïntegreerde bril )

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door Dace93 »

hans darmstrong schreef:Net terug van Knokke. Prima georganiseerd, met seingevers hier en daar, er wordt werk van gemaakt. Het weer van de laatste tijd, daar kan niemand iets aan doen, en dan weet je dat je niet spik en span thuis gaat komen. Toch een grote MAAR: de hazegrasdijk, dat ging echt niet. Twee keer moeten stoppen om echt hompen klei van mn velo te halen, niets draaide nog. Eerste stuk beneden gebleven, maar daar stond veel volk tevoet. Dan boven op de dijk gereden, dat was ietske beter. De rest van de toer was dan opnieuw gletsen en vuil worden, maar dat kon er nog door.
Akkoord.
Ik heb graag wat modder, en klaag niet rap dat er te veel was, maar daar was het echt te veel.
Zo lang je nog kan rijden, mag er modder zijn, maar als je na x-aantal meter rijden moet stoppen omdat niets nog draait, dan is de fun er echt af. :-k
De rest was inderdaad doenbaar, maar door die eene strook was de fiets zo vuil voor de rest van de rit dat het pijn deed om je materiaal zo te horen afzien.
Anders ging ik nog naar huis rijden, maar was te druk aan de afspuitstand en dan maar beslist om thuis alles te kuisen.
Kheb er werk aan gehad O:)

Voor de rest wel een leuke rit. In een mooie streek, maar wel niet echt uitdagend.
Bosje was wel tof, maar dat was de enige technische passage die er was (het slieren door de poldermodder niet meegerekend)
Ook tof dat de offroadstroken aangeduid waren à la Paris Roubaix.
Bevoorrading ok, maar heb al uitgebreider geweten. Lagen wel op goede posities in het parcours.

Als het volgend jaar terug zo nat is denk ik niet dat ik de verplaatsing naar Knokke nog maak.
Mocht het wat droger zijn dan zeker wel! Organiseren jullie trouwens een zomertocht?
Streek zou nog veel mooier zijn met een zonnetje op de achtergrond :-)
Plaats reactie