07.01.2018 - Sinaai

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
dirk Thompson
Mountainbiker
Berichten: 375
Lid geworden op: zo 30 okt 2011 16:08
Rijdt met: Thompson Curve

07.01.2018 - Sinaai

Bericht door dirk Thompson »

Inschrijven in de caféteria van FC Herleving (Sportzone Ter Beke) , Vleeshouwerstraat 4 te Sinaai tussen 8 en 10u30.
Zeer gevariëerde tocht van 32, 38 of 50 km :
- de 32 km gaat door de Sinaaise Meersen en Fondatie, het Dijkpad Vaart van Stekene, de Daknamse bossen, de Ruiter, de Waasmunsterse Heide en de Puiveldse bedevaartsbossen Boskapel ;
- de 38 km doet er de bedevaartspaden van de Eksaardse Kruiskapel bij ;
- de 50 km gaat de Waasmunsterse bossen wat beter verkennen.
Door de zanderige ondergrond is het een goed berijdbare omloop.
dirk Thompson
Mountainbiker
Berichten: 375
Lid geworden op: zo 30 okt 2011 16:08
Rijdt met: Thompson Curve

Re: 07.01.2018 SINAAI

Bericht door dirk Thompson »

Beste Bikers,

EEN VOORSPOEDIG EN GEZOND 2018 !

Donderdag beslissen we of er stukken moeten omgelegd worden zodat het een mooie tocht wordt zonder ploeterwerk.
De zand- en heidegrond kunnen veel water aan en vanaf donderdag zou het droog worden !
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 07.01.2018 SINAAI

Bericht door BerggeitCasualFietser »

laat maar weten. Voor jou ook de beste wensen Dirk!
dirk Thompson
Mountainbiker
Berichten: 375
Lid geworden op: zo 30 okt 2011 16:08
Rijdt met: Thompson Curve

Re: 07.01.2018 - Sinaai

Bericht door dirk Thompson »

Vandaag de basislus van 32 km gedaan en het valt goed mee.
Er zullen 3 lussen van 6 km bijkomen met eveneens een harde ondergrond zodat het geen ploeter of baggerwerk wordt (dus 32, 38 of 50 km).
De doorrit van de Durmedijk aan het bemalingsstation van Waasmunster verdwijnt en wordt vervangen door kilometers in de Puiveldse en Goudenleeuwse bossen die reletief droog liggen.
dirk Thompson
Mountainbiker
Berichten: 375
Lid geworden op: zo 30 okt 2011 16:08
Rijdt met: Thompson Curve

Re: 07.01.2018 - Sinaai

Bericht door dirk Thompson »

Op de omloop was vandaag al duidelijk minder water.
Sommige paden zijn reeds volledig droog.
Door sporen te kiezen naast de plassen lijkt het één singeltrack.
Het soms glibberig bovenlaagje maakt het biken plezant !
Ze voorspellen nu droog weer tot zondag, straks nog last van stuifzand.

De hoofdstraat naar de sportzone is afgesloten door rioleringswerken. Ofwel parkeren aan de Dries (gemeentehuis) of via de Katerinastraat naar de sportzone rijden.
dirk Thompson
Mountainbiker
Berichten: 375
Lid geworden op: zo 30 okt 2011 16:08
Rijdt met: Thompson Curve

Re: 07.01.2018 - Sinaai

Bericht door dirk Thompson »

Het was vandaag aangenaam biken op de omloop.
Ligt er verrassend goed bij.
Vele paden zijn al droog en voor de rest kan er rond de plassen gereden worden.
Op de 44 en 50 km zit er soms modderstukje in maar dat beperkt zich tot enkele 10 tallen meters.
Dus ervoor effekens gas geven !
MrBojangles
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: do 14 mei 2015 21:39

Re: 07.01.2018 - Sinaai

Bericht door MrBojangles »

Leuke tocht, af en toe wat vettig maar vooral veel wind. Bepijling was ok voor mij, maar ik heb er veel zien zoeken in Waasmunster. Een beetje verwarrend met 2 tourritten die allebei gele peilen gebruikte.
yamahatdm
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 06 mar 2017 21:52

Re: 07.01.2018 - Sinaai

Bericht door yamahatdm »

er waren geen 2 toerritten ,het ene was een vrije jogging maar het waren inderdaad gele pijlen ;er was ook nog een muschin (iets met honden) wedstrijd deze morgen op hetzelfde ogenblik.
organisatorisch is er wel iets misgelopen met de vergunningen voor deze 3 activiteiten.
wat me wel verwonderd is dat een mtb toerrit van Sinaai over de E17 mag ,ik dacht dat daar een akkoord over gesloten was.
francesco II
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 13 jul 2012 23:14
Rijdt met: ne zwarte

Re: 07.01.2018 - Sinaai

Bericht door francesco II »

ben hier voor de 50 gestart en buiten 2 vettigere stroken was alles goed berijdbaar. Wind was een nadeel maar ik vond dat dit nog relatief goed meeviel

was leuk biken!
cannondude
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: di 28 jan 2014 16:49

Re: 07.01.2018 - Sinaai

Bericht door cannondude »

yamahatdm schreef:er waren geen 2 toerritten ,het ene was een vrije jogging maar het waren inderdaad gele pijlen ;er was ook nog een muschin (iets met honden) wedstrijd deze morgen op hetzelfde ogenblik.
organisatorisch is er wel iets misgelopen met de vergunningen voor deze 3 activiteiten.
wat me wel verwonderd is dat een mtb toerrit van Sinaai over de E17 mag ,ik dacht dat daar een akkoord over gesloten was.
Bij mijn weten ben ik niet over de E17 geweest heb de 50km gedaan, dan zal je wel verkeerd gereden zijn, van die muschin en die vrije jogging heb ik ook niets gemerkt, heb enkel een geel pijltje zien hangen dat me even deed twijfelen bij het afrijden van het vliegplein boven, maar als je even nadacht wist je dat het daar naar rechts was, anders kwam je terug daar waar je even ervoor was gepasseerd.
Plaats reactie