28.07.2018 - Sint-Katelijne-Waver - Ronde van Mechelen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Opencycle
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 23 jul 2018 17:38

Re: 28.07.2018 - Sint-Katelijne-Waver - Ronde van Mechelen

Bericht door Opencycle »

Proficiat aan de elzebikers,mooie tocht en top organisatie!

Doe zelf al 35j aan mountainbike en woon in katelijne,toch hebben jullie mij verast met nog
enkele onbekende paadjes =D>

Hopelijk volgende keer meer deelnemers want dat verdienen jullie wel!
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: 28.07.2018 - Sint-Katelijne-Waver - Ronde van Mechelen

Bericht door PainSosis »

Voor het eerst langs deze kanten komen rijden en ik heb me heel hard geamuseerd. (o)
55km op net geen 3 uur.

Speelstukjes in een bos met draaien en keren, aangelegd door mensen met kennis van zaken, dat was er aan te zien.
Uitgebreide fotoshoot met drie fotografen en lenzen die duurder oogden dan mijn fiets :-D
Door naar de Nekkerhallen de vijver rond.
Weer speelstukjes langs het domein van Hofstade en door het bos waar een natuurlijk pumptrack ligt. Zalig!
Enkele verbindingsstukken langs het jaagpad naast het kanaal, tijd om te vlammen dus of genieten van de omgeving.
Aan het kanaal werd het helemaal leuk als ze je opeens de berm insturen om een aangelegd paadje te volgen waar je juist niet hard genoeg kon vlammen om de wielertoeristen bij te houden enkele meters hoger op het verharde jaagpad. :bounce:

Ik heb me enorm geamuseerd en genoten van elke meter.
De bepijling was perfect, met zoveel keren en draaien ben ik geen enkele keer verkeerd gereden.
Duidelijk gedaan door kenners! =D>
De ravito's waren door mijn laattijdigheid zo goed als leeg maar het nodige was om 13.00h nog steeds aanwezig.
Appelsienen, Bananen, Cake, suikerwafels en sportdrank.
Het enige dat daar voor mij nog bij mag zijn rozijnen 8)


Wegens verplichtingen geen apres gechecked maar het zag er daar plezant uit.
Ook de fietsbewaking bij het inschrijven was naadloos.

Tot volgend jaar!
NewbieBiker
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 14 aug 2017 10:35

Re: 28.07.2018 - Sint-Katelijne-Waver - Ronde van Mechelen

Bericht door NewbieBiker »

Vandaag ook deze TT gereden. Bepijling kon links en rechts nog iets beter. In de bosstroken misschien werken met kalk op de grond. Bevoorrading was basic. Voor de rest toch afgezien op de hobbelige paadjes, waardoor ik nooit goed in het ritme kwam. Geen goede benen vandaag, toch 55km afgehaspeld ruim binnen de 3u. Op dat stukje na de brug Zennegat onder den dijk serieus gevloekt tot aan die ijzeren platen.

Benieuwd naar de foto's. Volgend jaar hopelijk terug van de partij.
jari2057
Mountainbiker
Berichten: 225
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 08:31
Rijdt met: scott scale 730

Re: 28.07.2018 - Sint-Katelijne-Waver - Ronde van Mechelen

Bericht door jari2057 »

Mooie rit een dikke pluim voor hun eerste organisatie hoop dat er nog volgen dan kom ik zeker terug michien spijtig van de magere opkomst
first
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 28 okt 2009 22:55
Rijdt met: Scott Spark 29 - Scott E spark 27.5+
Contacteer:

Re: 28.07.2018 - Sint-Katelijne-Waver - Ronde van Mechelen

Bericht door first »

Toer best meegevallen zaten zeer mooie technische stukjes in. Voor herhaling vatbaar. Was werk op gemaakt. Wel wat lange verbinding stukken.
Gebruikersavatar
big lizard
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 01 feb 2012 22:49
Rijdt met: S.K.W.

Re: 28.07.2018 - Sint-Katelijne-Waver - Ronde van Mechelen

Bericht door big lizard »

Allen bedankt voor jullie deelname en de lovende commentaar.
Indien er een volgende editie zou komen, houden we zeker rekening met de paar minpuntjes.
Het is Inderdaad wat jammer dat er niet meer deelnemers waren, dat zal wel aan de vakantieperiode liggen zeker.

Maar ons opzet was om voor onze 10e verjaardag een prachtige toertocht aan te bieden en dat is blijkbaar zeer goed gelukt.

De eerste foto's van de toertocht kan je vinden op facebook:
https://www.facebook.com/SwinnenLynnFot ... 5xUb9XlY9g" onclick="window.open(this.href);return false;
robert40
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: wo 18 dec 2013 07:56
Rijdt met: GT, Sensa.

Re: 28.07.2018 - Sint-Katelijne-Waver - Ronde van Mechelen

Bericht door robert40 »

big lizard schreef:Allen bedankt voor jullie deelname en de lovende commentaar.
Indien er een volgende editie zou komen, houden we zeker rekening met de paar minpuntjes.
Het is Inderdaad wat jammer dat er niet meer deelnemers waren, dat zal wel aan de vakantieperiode liggen zeker.

Maar ons opzet was om voor onze 10e verjaardag een prachtige toertocht aan te bieden en dat is blijkbaar zeer goed gelukt.

De eerste foto's van de toertocht kan je vinden op facebook:
https://www.facebook.com/SwinnenLynnFot ... 5xUb9XlY9g" onclick="window.open(this.href);return false;
Fotograaf vlak na een spekgladde brug, belust op sensatie?
Gebruikersavatar
big lizard
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 01 feb 2012 22:49
Rijdt met: S.K.W.

Re: 28.07.2018 - Sint-Katelijne-Waver - Ronde van Mechelen

Bericht door big lizard »

robert40 schreef:
big lizard schreef:Allen bedankt voor jullie deelname en de lovende commentaar.
Indien er een volgende editie zou komen, houden we zeker rekening met de paar minpuntjes.
Het is Inderdaad wat jammer dat er niet meer deelnemers waren, dat zal wel aan de vakantieperiode liggen zeker.

Maar ons opzet was om voor onze 10e verjaardag een prachtige toertocht aan te bieden en dat is blijkbaar zeer goed gelukt.

De eerste foto's van de toertocht kan je vinden op facebook:
https://www.facebook.com/SwinnenLynnFot ... 5xUb9XlY9g" onclick="window.open(this.href);return false;
Fotograaf vlak na een spekgladde brug, belust op sensatie?
Dat was een jammerlijk toeval.
Bedoeling was om aan het brugje te fotograferen omdat elke deelnemer daar zeker passeerde.
We hadden er echter geen rekening mee gehouden dat het brugje spekglad ging zijn na de lange droogteperiode.
Na enkele meldingen van onze fotografe werd de overgang veiliger gemaakt.
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: 28.07.2018 - Sint-Katelijne-Waver - Ronde van Mechelen

Bericht door Svenny007 »

spekgladde brugjes horen er bij vind ik... hoe meer hoe liever ....je komt bij het mountainbiken toch ook spekgladde wortels en stenen tegen... als je dat allemaal moet vermijden kun je beter een koersfiets kopen en op de baan blijven.
robert40
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: wo 18 dec 2013 07:56
Rijdt met: GT, Sensa.

Re: 28.07.2018 - Sint-Katelijne-Waver - Ronde van Mechelen

Bericht door robert40 »

Svenny007 schreef:spekgladde brugjes horen er bij vind ik... hoe meer hoe liever ....je komt bij het mountainbiken toch ook spekgladde wortels en stenen tegen... als je dat allemaal moet vermijden kun je beter een koersfiets kopen en op de baan blijven.
Ik zeg niet dat die bruggetjes er niet bij horen, ik zeg enkel dat dit niet de meest ideale plaats was om een fotograaf te plaatsen.
Plaats reactie