24.12.2017 - Boekhoute

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

24.12.2017 - Boekhoute

Bericht door Dickie »

In deze streek ben ik nog niet komen biken.
Deze ochtend ietsje vroeger opgestaan, singlespeed en sporttas in de auto en een dik halfuur later stond ik al aan de inschrijving.
De rubber van mijn lamp scheurde kapot, dus wat moeten wachten tot het begon te schemeren.
Rond 8.15h onderweg.
De toer startte via een veldpad dat parallel liep aan de Graafjansstraat en Meuleken.
In de pannenkoekplatte polder werden er een paar hm aan een afgelint stuk dijk gehaald door de track op en van de dijk te laten slingeren.
Verder nog een klein klimmetje naar het kerkpleintje in Biervliet.
Veel lange rechte wegen door de polders, over beton of halfverhard, ook een paar kms langs enkele afwateringskanalen rond de Braakman.
Ook een paar bospassages langs ook weeral rechte dreven.
Waarschijnlijk zal er uit deze streek niet meer gehaald kunnen worden.
Trouwens de bepijling was in orde.
In de open vlakte stond er een stijve bries die, als ze in het nadeel blies, de batterijen deed leeglopen. Op andere stukken was het spinnen.
Het jeneverkraam maar voorbij gereden, er zal dezer dagen nog genoeg alcohol volgen.

Door de paar wegels met wat plassen, nergens lag het smerig, mocht het fietsje toch aan de afspuitstand.
Druk genoeg op de leidingen.

Na de douche wel ineens naar huis gekard en nog ruim voor de middag al weer thuis.
Ik onthou de toer wel om er misschien eens een gezinsuitstap van te maken.
Toch een welkom ritje om de benen eens los te gooien.
Witten79
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 14 jan 2013 10:07
Rijdt met: Merida Matts 40 / Cube reaction pro 29

Re: 24.12.2017 - Boekhoute

Bericht door Witten79 »

Deze morgen de 45kms gedaan. Ik kwam uit op 50kms maar dat heeft niet.
Twas de 1ste keer in deze streek.
Het beviel me. De wind maakte het toch af en toe zwaar.
Jenever smaakte.
Tot de volgende.
Gr witten
MrBojangles
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: do 14 mei 2015 21:39

Re: 24.12.2017 - Boekhoute

Bericht door MrBojangles »

De lange rechte stukken maakten het saai, en de wind er nog bovenop ook. Maar toch blij dat ik deze gereden heb, het was de eerste keer voor mij in deze streek.
Een jeneverstand ben ik niet tegengekomen en de pannekoeken waren ook op toen ik aankwam. Op de bevoorrading waren ze ook al ongeduldig om af te breken. Ik vind dat altijd een beetje jammer dat men niet goed kan inschatten wie de rode lantaarn draagt...
Jacoba A.
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: za 24 jun 2017 14:01

Re: 24.12.2017 - Boekhoute

Bericht door Jacoba A. »

Gisteren eond half tien gestart. De eerste keer in deze streek. De streek zelf is heel mooi en rustig. Ook de route vond ik zeer zeker geslaagd. Volgens mij hebben ze alles uit de regio gehaald. Het stukje op en af de dijk was top. Ook het lange stuk door het bos was een goede afwisseling. Goed georganiseerd!
cube 38
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: do 19 jan 2012 13:22
Rijdt met: tis de man erop da telt

Re: 24.12.2017 - Boekhoute

Bericht door cube 38 »

Waar kunnen we de foto's terugvinden die werden gemaakt?
Djamtani
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 04 dec 2017 20:57

Re: 24.12.2017 - Boekhoute

Bericht door Djamtani »

Ruim 70km was de afstand met de wagen naar Boekhoute. Om 10h30 gestart. Op naar een uitdaging in een voor mij niet gekende streek. Volgens mij heeft de organisatie alles uit de kast gehaald qua parcour. Er zaten idd veel lange stukken in en het was meermaals een gevecht tegen de wind in maar ook dit hoort er nu eenmaal bij. Wat me wel opviel was de enorme rust tijdens deze toertocht en ik denk zelfs met veel regen nooit geen overdreven slijkerige boel. Rond de middag was ik aan de bevoorrading met kort na mij nog een 15-tal moedige MTB'ers. Idd waren ze precies verrast aan de BV dat er nog op komst waren want zoveel lag er niet te rapen en prompt begonnen ze terug wat aan te vullen. Na de BV vond ik het parcour mooier worden, zeker de stukken door het bos. De jeneverstand vond ik een mooie afsluiter van de tocht want de tank was redelijk leeg op dat moment. Afspuitstand en douches perfect in orde!
Proficiat en goede eindejaarsfeesten!
Gebruikersavatar
Fitzy
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 13 dec 2009 19:27
Rijdt met: Cannondale Scalpel SE, Cannondale scalpel si, Giant Anthem Pro

Re: 24.12.2017 - Boekhoute

Bericht door Fitzy »

Leuke rit, en heel goede service =D>
Ellenvl
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: za 25 nov 2017 20:02
Rijdt met: Cube

Re: 24.12.2017 - Boekhoute

Bericht door Ellenvl »

Gefietst naar boekhoute en uiteindelijk als een van de laatste MTB'ers de tocht uit gereden. Bevoorrading dik in orde. 'tt was zwaar door de harde tegenwind. Het bosje op het einde uit de wind deed deugd.
Heel hard genoten van de rust en de stilte ginds. Nieuwe streek leren kennen en appreciëren. Hier kom ik zeker nog terug. En grappig: gemeente watervliet in België en biervliet in Nederland :-D
yvesrammeloo
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 31 dec 2017 14:54

Re: 24.12.2017 - Boekhoute

Bericht door yvesrammeloo »

cube 38 schreef:Waar kunnen we de foto's terugvinden die werden gemaakt?
Alvast bedankt voor de mooie commentaren.
De foto's zijn terug te vinden op onze website: http://www.nellytrappers.be" onclick="window.open(this.href);return false; of op volgende link.

http://trappervtt.nellytrappers.be/#!home" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groeten
yvesrammeloo
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 31 dec 2017 14:54

Re: 24.12.2017 - Boekhoute

Bericht door yvesrammeloo »

Alvast bedankt voor de mooie commentaren.

Met ruim 860 deelnemers mogen we terugkijken op een geslaagde editie.

Als kleine club willen we ons best doen.

We proberen een zoveel mogelijk gevarieerd parcours voor te schotelen, maar met de nieuwe regels zijn de mogelijkheden in Nederland beperkt.

Op naar een volgende editie.

Foto's zijn terug te vinden op onze website: http://www.nellytrappers.be" onclick="window.open(this.href);return false;

of op volgende link: http://trappervtt.nellytrappers.be/#!home" onclick="window.open(this.href);return false;.

Iedereen een gezond en sportief 2018 gewenst.

Yves rammeloo
sekretaris wtc nellytrappers boekhoute
Plaats reactie