30.12.2017 - Leupegem - VTT Valerius de Saedeleer

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: 30.12.2017 - Leupegem - VTT Valerius de Saedeleer

Bericht door Dace93 »

filiep72 schreef:
Dace93 schreef: Vind 42km aan de lage kant om toch 45min in de wagen te zitten naar Oudenaarde.
Misschien vertrekken van op mijn werk in Waregem.

Met de auto naar oudenaarde vanuit Waregem ;-)
:-D
Gebruikersavatar
Andy_LA
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: do 13 jan 2005 11:51
Rijdt met: Specialized Chisel Expert

Re: 30.12.2017 - Leupegem - VTT Valerius de Saedeleer

Bericht door Andy_LA »

De gpx bestanden vind je terug op http://www.wikmaarkedal.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: 30.12.2017 - Leupegem - VTT Valerius de Saedeleer

Bericht door Dace93 »

Andy_LA schreef:De gpx bestanden vind je terug op http://www.wikmaarkedal.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Thx!

Denk van toch gewoon naar Leupegem af te zakken en mss nog een lusje doen richting Koppenberg om toch aan 50 km te geraken. :-)
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: 30.12.2017 - Leupegem - VTT Valerius de Saedeleer

Bericht door Dace93 »

Lastig ritje! Niet zo heel veel offroad, maar de offroadstukken waren wel lastig :-).
Tevreden dat ik op voorhand wist dat het klimwerk na een km of 36 er op zat.
Wat ik niet wist, is dat die laatste klim zo steil was. 25% was te zien op mijn Garmin :lol:

Parcours lag wel een stuk natter dan gedacht. Heel veel slieren van spoor naar spoor.
De wind zorgde ervoor dat je soms gewoon uit je spoor geblazen werd, waardoor je soms voet aan grond moest zetten.
Voor de rest eigenlijk perfect berijdbaar, al vrees ik dat velen zullen zeggen dat het ploeteren was...
Ik vond het alleszins plezant. Een keer zo en een keer anders...

Was een leuke condititraining + techniektraining door de glibberige modder.
Nog een extra lusje gedaan naar de koppenberg, om toch te eindigen met een goede 53 km en 668 hoogtemeters :-)
Al bij al nog met een redelijk tempo van 21 km/u, ondanks de zware omstandigheden.

Filmpje deze avond online!

Afbeelding
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 30.12.2017 - Leupegem - VTT Valerius de Saedeleer

Bericht door filiep72 »

Leupegem/Oudenaarde /Maarkedal, het was er niet neffens vandaag. Dit werd mijn 4e mountainbike rit in 8 dagen. Altijd leuk, die kerstperiode. Hier werd een schoon mountainbike gerecht geserveerd : als basis een schitterende streek geprepareerd met de nodige klimmetjes (600 hm), gekruid met sublieme glij - en andere bruine zeep toestanden en als afwerking een meer dan heftige wind. Voor de koukleumen onder ons : jullie hadden geluk: na 4 km en 2 beklimmingen mochten ulder handschoenen al over de haag en het truitje al een beetje open. Van recuperatie was er geen sprake. Was het niet het golvend parcours, dan was het wel de wind of alleszins het zwaar terrein die de hartslag de hoogte in joeg. Aan de bevoorrading nog Luc tegengekomen met de belofte om" me subiet in te halen ". Tja, al da beloven, Luc niet meer gezien :-). Na de bevoorrading alweer direct een serieuze molhoop die moest bedwongen worden. Het moest van een dikke overjaarse mol geweest zijn. Op het laatste nog een ferme beklimming. Twas niet voor salonpiloten, gasten die liever in de duinen rijden of voor fietsers die undern vélo niet durven vuil maken. Bedankt gasten voor deze keitoffe winterrit.
Gebruikersavatar
wotevajjjj
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: di 19 mei 2009 19:04
Rijdt met: Canyon Nerve / Canyon Exceed / GT Avalanche
Contacteer:

Re: 30.12.2017 - Leupegem - VTT Valerius de Saedeleer

Bericht door wotevajjjj »

Erg zwaar maar niet belonend.
Ik heb daarnet de 43km lus met 590hm gedaan. Het was gelukkig iets warmer dan de voorbije dagen, maar nog steeds erg nat. Bijna al het off-road werk was dus modderploeteren in de wind. Ik ken de streek zelf niet zo goed, maar ben er bijna zeker van dat de tocht leuker kan. Het was nu vooral in de modder omhoog en dat langs de weg naar beneden. Veel afzien voor weinig plezier dus. Het parcours gaat langs vele bekende beklimmingen maar neemt er geen enkele op, jammer aangezien er zoveel verhard in zit. De tocht zelf viel me dus wat tegen. De organisatie was wel perfect in orde. De zaal was makkelijk te vinden, er was voldoende parking en een grote afspuitstand. Warme douches en een cafetaria zijn ook zeker een plus. Misschien is het parcours leuker in de zomer, maar aangezien dit een wintertocht is zou ik de organisatie aanraden om wat meer door bosgebied te gaan dan door weides.
negenentwintig
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 24 sep 2017 19:28

Re: 30.12.2017 - Leupegem - VTT Valerius de Saedeleer

Bericht door negenentwintig »

wotevajjjj schreef:Erg zwaar maar niet belonend.
Ik heb daarnet de 43km lus met 590hm gedaan. Het was gelukkig iets warmer dan de voorbije dagen, maar nog steeds erg nat. Bijna al het off-road werk was dus modderploeteren in de wind. Ik ken de streek zelf niet zo goed, maar ben er bijna zeker van dat de tocht leuker kan. Het was nu vooral in de modder omhoog en dat langs de weg naar beneden. Veel afzien voor weinig plezier dus. Het parcours gaat langs vele bekende beklimmingen maar neemt er geen enkele op, jammer aangezien er zoveel verhard in zit. De tocht zelf viel me dus wat tegen. De organisatie was wel perfect in orde. De zaal was makkelijk te vinden, er was voldoende parking en een grote afspuitstand. Warme douches en een cafetaria zijn ook zeker een plus. Misschien is het parcours leuker in de zomer, maar aangezien dit een wintertocht is zou ik de organisatie aanraden om wat meer door bosgebied te gaan dan door weides.
Ik ben wel van de streek, en geloof me, nagenoeg alles wat offroad is is momenteel glibberen. Dat blijft zo tot het voorjaar.

Van mijn kant ook complimenten voor de tocht en de organisatie!
meyke1
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 16 aug 2015 16:16
Rijdt met: nen oldtimer en ne ktm scarp master

Re: 30.12.2017 - Leupegem - VTT Valerius de Saedeleer

Bericht door meyke1 »

wotevajjjj schreef:Erg zwaar maar niet belonend.
Ik heb daarnet de 43km lus met 590hm gedaan. Het was gelukkig iets warmer dan de voorbije dagen, maar nog steeds erg nat. Bijna al het off-road werk was dus modderploeteren in de wind. Ik ken de streek zelf niet zo goed, maar ben er bijna zeker van dat de tocht leuker kan. Het was nu vooral in de modder omhoog en dat langs de weg naar beneden. Veel afzien voor weinig plezier dus. Het parcours gaat langs vele bekende beklimmingen maar neemt er geen enkele op, jammer aangezien er zoveel verhard in zit. De tocht zelf viel me dus wat tegen. De organisatie was wel perfect in orde. De zaal was makkelijk te vinden, er was voldoende parking en een grote afspuitstand. Warme douches en een cafetaria zijn ook zeker een plus. Misschien is het parcours leuker in de zomer, maar aangezien dit een wintertocht is zou ik de organisatie aanraden om wat meer door bosgebied te gaan dan door weides.
Het lag er natuurlijk wat vettig bij en nu en dan ne keer schuiven,maar was zeker geen modderploeteren.Leuke tocht voor mij.
MTB van Vlaanderen
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: za 24 dec 2016 09:04

Re: 30.12.2017 - Leupegem - VTT Valerius de Saedeleer

Bericht door MTB van Vlaanderen »

Ook gestart bij onze collega's. In deze periode best dat er iets meer asfalt in zat, of we waren nog niet binnen 8) Pittig rondje in deze omstandigheden met veel wind en modder. We zouden er niet aan mogen denken op dit moment zelf een rondje van onze wedstrijd te moeten rijden :-D

Bos of weide: ligt allemaal sowieso redelijk verzopen hier op dit moment. Eigen aan de ondergrond in de Vlaamse Ardennen in deze weersomstandigheden na een natte herfst en winter, geen korrel zand te vinden hier.
slebbe
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 08:05
Rijdt met: optimo

Re: 30.12.2017 - Leupegem - VTT Valerius de Saedeleer

Bericht door slebbe »

Heerlijke rit.
Fantastische organisatie.
Prachtweer.
Bedankt aan de organisatoren en aan alle medewerkers.
Gelukkig jaareinde en een heerlijk 2018 gewenst.
Wij komen terug.
Succesvol 2018 aan MTB.be en aan alle forumleden.
:-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|=
Plaats reactie