17.12.2017 - Hoogerheide

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

17.12.2017 - Hoogerheide

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Nog geen topic over?

Heb dit op de site kunnen terugvinden:

MTB toertocht WTC woensdrecht
De 26e MTB toertocht wordt zondag 17 december 2017 georganiseerd.
Sportpark Jac van Hoek
​Huijbergseweg 76
4631 GH Hoogerheide

i.v.m. de positieve reacties van afgelopen toertocht 2016, organiseren we ook dit jaar een kidstour.
​De kidsroute gaat voor 90% over andere paden dan de 25/35 en 45km route.

Inschrijving: 8.00 - 10.30 uur
​Inschrijfgeld € 4,-
Kinderen t/m 14 jaar gratis


Afstanden:
Kidstour 14 km
25, 35 en 45 km

Douches aanwezig.
Afspuitplaats aanwezig.
Gebruikersavatar
MC Johan
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 13:15
Rijdt met: Specialized Epic Comp 29" (2014)

Re: 17/12/2017 Hoogerheide

Bericht door MC Johan »

Heeft het daar ook gesneeuwd de voorbije dagen of is die regio ontsnapt aan de sneeuwbuien ?
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: 17/12/2017 Hoogerheide

Bericht door sam2300 »

Volgens mij ook sneeuw... Zal een zeer zware rit worden, maar dat zal nu overal wel het geval zijn...
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 17/12/2017 Hoogerheide

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Ik wacht even op nieuws van de local bikers ;)
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 17/12/2017 Hoogerheide

Bericht door spiermassa »

vorig jaar

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Petter
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 20:36
Rijdt met: Trek Farley 5/Canyon Spectral 29 CF7 ASX

Re: 17/12/2017 Hoogerheide

Bericht door Petter »

Ook hier zijn we niet ontsnapt aan de sneeuw, maar dat zorgde er voor dat het bos er schitterend uitzag.
De regen die daarna viel heeft de sneeuw doen smelten, maar ook voor extra water gezorgd. De grond kan hier echter wel wat water verdragen, al blijven sommige stukken, helaas, wat langer nat.

Op de site van WTC Woensdrecht staat inmiddels een overzicht van de route, zie onderstaande link;
http://www.wtcwoensdrecht.nl/wtc-mtb-to ... -2017.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ziet er voor zover uit als een mooie rit, her en der gekende stukjes voor diegene die hier vaker toertochten in de omgeving rijden. Afwisselde singletracks, bospaden met hier en daar wat boerenweggetjes en verhard, links en rechts wat klimmetjes en afdelinkjes.
Schoon zul je niet blijven, maar ik verwacht dat jullie niet ontevreden naar huis zullen gaan.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: 17/12/2017 Hoogerheide

Bericht door dennisVO »

BerggeitCasualFietser schreef: i.v.m. de positieve reacties van afgelopen toertocht 2016, organiseren we ook dit jaar een kidstour.
​De kidsroute gaat voor 90% over andere paden dan de 25/35 en 45km route.
zou dat toegankelijk zijn voor iemand van 5 jaar?
ik zou graag m'n zoon z'n eerste mtb TT laten doen, maar vind de klassieke 20-25km kidstochten te lang.
is deze 14km zwaar (veel zandstroken bv), of saai (voornamelijk weg)?
Gebruikersavatar
Petter
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 20:36
Rijdt met: Trek Farley 5/Canyon Spectral 29 CF7 ASX

Re: 17/12/2017 Hoogerheide

Bericht door Petter »

De kidstoer gaat over wat bredere paden, maar pakt ook wel wat singletracks mee. Hier en daar wat kleine klimmetjes en tegen het einde een korte klim op een zandstrook gevolgd door enkele singletracks uitkomende op verharde weg.
Beetje lastig om in te schatten of het te zwaar is voor een 5 jarige. Aan de andere kant blijft de kidsroute redelijk in de buurt van het startpunt en kun je altijd terug rijden.

Vanaf de tussenstop is het bijvoorbeeld een kwestie van het brede pad volgen tot je op de verharde weg uitkomt, daar ga je rechts af, en einde weg op de t-kruising wederom rechtsaf en dan kun je de route weer oppakken naar de finish.
Misschien verstandig om het kaartje van de kidstour uit te printen, dit is te vinden in de link die ik hierboven heb gepost zodat je kunt kijken of je een kortere route terug kan vinden.

Alvast veel plezier toegewenst met de kleine man, en als wij, volwassenen er ook rekening mee houden kan het voor hem een hele leuke, en mooie kennismaking zijn met het mountainbiken.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: 17/12/2017 Hoogerheide

Bericht door dennisVO »

Petter schreef:De kidstoer gaat over wat bredere paden, maar pakt ook wel wat singletracks mee. Hier en daar wat kleine klimmetjes en tegen het einde een korte klim op een zandstrook gevolgd door enkele singletracks uitkomende op verharde weg.
Beetje lastig om in te schatten of het te zwaar is voor een 5 jarige. Aan de andere kant blijft de kidsroute redelijk in de buurt van het startpunt en kun je altijd terug rijden.

Vanaf de tussenstop is het bijvoorbeeld een kwestie van het brede pad volgen tot je op de verharde weg uitkomt, daar ga je rechts af, en einde weg op de t-kruising wederom rechtsaf en dan kun je de route weer oppakken naar de finish.
Misschien verstandig om het kaartje van de kidstour uit te printen, dit is te vinden in de link die ik hierboven heb gepost zodat je kunt kijken of je een kortere route terug kan vinden.

Alvast veel plezier toegewenst met de kleine man, en als wij, volwassenen er ook rekening mee houden kan het voor hem een hele leuke, en mooie kennismaking zijn met het mountainbiken.
thx!
fotograaf
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 17:47
Rijdt met: koga

Re: 17/12/2017 Hoogerheide

Bericht door fotograaf »

Ik ben er na een lange periode van afwezigheid ook weer eens bij. Ik zal me verschuilen onder een paraplu desnoods. Maar, men verwacht een droge met af en toe zonnige opklaringen in de ochtend morgen. Smile als je me ziet staan ergens onderweg :-D
Plaats reactie