06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Chemical Pete
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 20 dec 2009 08:56
Contacteer:

06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door Chemical Pete »

Afbeelding

Op zaterdag 6 januari 2018 wil mtb-club WACKY RACERS iedere mountainbiker opnieuw laten genieten van de onverharde wegen en de adembenemende panorama’s die onze kust-en polderstreek rijk zijn. Er wordt opnieuw gewerkt met lussen om zo verschillende afstanden te kunnen aanbieden.

Naast de kidstoer van 25 km (start om 10u00) is er een basislus van 30 km die kan worden aangevuld met twee extra lussen. Op die manier proberen we optimaal gebruik te maken van de prachtige grindpaden (met zicht op zee), de mooie polderpaden en de pittige maar goed berijdbare Knokse off-roadwegen.

Voor de kidstoer en de korte afstand wordt er één bevoorrading voorzien, voor de langere afstanden twee. Aan de eerste bevoorrading wordt er, voornamelijk voor onze bikesters, een toilet geplaatst terwijl er aan de tweede bevoorrading een extra afspuitstand wordt voorzien. In geval van nood zal er steeds een pechdienst beschikbaar zijn.

Na de verkwikkende tocht wordt elke deelnemer getrakteerd op een warm bord soep. Ook nu kan er gebruik gemaakt worden van een indoor (bewaakt) bikepark tijdens het douchen maar vooral tijdens de après :drunk: .

Afspraak tussen 8u30 en 13u30 aan Sporthal De Molenhoek, Herenweg 11A, 8300 Knokke-Heist (Westkapelle).


Hopelijk tot dan!!!!


De Wacky’s
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fitzy
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 13 dec 2009 19:27
Rijdt met: Cannondale Scalpel SE, Cannondale scalpel si, Giant Anthem Pro

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8ste Wacky Toertocht

Bericht door Fitzy »

See you at the bar ! :-D
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8ste Wacky Toertocht

Bericht door i-Mac »

Ik probeer een collega te overtuigen om me iets vroeger af te lossen (normaal werken tot 13u30). Maar het Koningsbos, dat is gewoonweg te mooi om te missen.
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door Dace93 »

06.01.2018 - Knokke-Heist | 8e Wacky Toertocht

Afbeelding

STARTLOCATIE
Sporthal Molenhoek
Herenweg 11
8300 Knokke-Heist
België

ORGANISATIE
Wackyracers

DEELNAMEPRIJS
3,00-5,00 €
Kids -16 jaar: gratis - 2,00 €

TOELICHTING
De tocht loopt eerst langs het mooie blinckaert- en koningsbos. Er wordt vervolgens een ommetje gemaakt aan de werken langs Het Zwin vooraleer de mooie streek van Cadzand en Sluis te doorkruisen. Zoals ieder jaar stellen een paar landbouwers hun weides en veldwegen open om de biker optimaal te laten genieten van een sterk offroad - en fungehalte. Kidstocht start om 10u.


Iemand ervaringen met deze organisatie?
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist | 8e Wacky Toertocht

Bericht door i-Mac »

Ik probeer het voor elkaar te krijgen dat ik om 13u00 kan stoppen met werken. Dan kan ik 13u30 nog net halen als startuur. Ik mis jullie toertocht niet graag, als was het maar voor het Koningsbos.
FrBoy
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: do 14 jul 2011 22:20
Rijdt met: Specialized EPIC FSR 29'er

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door FrBoy »

@DACE93 svp

viewtopic.php?f=2&t=140909" onclick="window.open(this.href);return false;

's Morgens lag het hier en daar nog glad, na de middag niet meer.
Gebruikersavatar
BOB DE STOEMPER
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 21:34
Rijdt met: CUBE REACTION HPA 2016

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door BOB DE STOEMPER »

Hoi Wacky's,

Heb je een update van de staat van het parcour? Is alles nog een beetje berijdbaar of wordt het 60km stoempen?
om te weten als ik mijn reservefiets hoef te nemen, nieuwe nog maar 4w oud, zou zonde zijn
Krierimartin
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: di 26 jul 2016 20:25

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door Krierimartin »

Na een tijdje van niets doen aanwezig op deze rit.
Ik kijk er naar uit.
:bounce:
stampertjes
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 29 apr 2009 22:25
Rijdt met: stumpjumper

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door stampertjes »

Ook benieuwd naar de staat van het parcoer! Mvg
Gebruikersavatar
Chemical Pete
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 20 dec 2009 08:56
Contacteer:

Re: 06.01.2018 - Knokke-Heist - 8e Wacky Toertocht

Bericht door Chemical Pete »

Gisteravond werd het parcours met een pak Wacky’s uitgepijld. De strook die ik heb uitgepijld lag er deftig bij maar dit zegt natuurlijk niets over de rest van het parcours.
De stroken die niet te doen zijn worden er vandaag (in het daglicht) uitgehaald =; . De stroken die doenbaar zijn maar nogal in de benen kruipen worden aangeduid met “Wacky way” (lees: the only way :lol: ). Daarnaast is er steeds de mogelijkheid om de “easy way” te nemen. Modder vermijden is sowieso onmogelijk in dit weer… #-o
Ik kan je ook al verklappen dat het uitgepijlde parcours door het bos terug MEGA is! =D>

Alvast tot morgen, we zijn er klaar voor!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Chemical Pete op vr 05 jan 2018 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie