16&17.12.2017 - Koekelare - Dwars doorheen het Houtland

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
plummecrosser
Mountainbiker
Berichten: 231
Lid geworden op: zo 19 apr 2009 17:24
Rijdt met: giant

Re: 16&17.12.2017 - Koekelare - Dwars doorheen het Houtland

Bericht door plummecrosser »

Pijltjes gangen op hun plaats, de on doenbare stukken zijn er uit , stuk VOOR Moere kasteel was van morgen overstroomd dus dat stuk is er VOORLOPIG uitgehaald, VIJVER Ichtegem overstroomd stuk is er VOORLOPIG uit en stuk GEDIMAT is korter, wat in plaats tov vorig jaar, het PLUMMEBOS 1.5 km singelttrek daar zijn er nog 3 stukjes beek met water in, ik zal daar aanwezig zijn voor indien nodig dit aan te passen, prive bosje in VLADSLO vandaag nog toelating gekregen, SUPER EIGENAARS,
Nog bruggen bouwen, nog een stukje parkoer uitpijlen, parkoer controleren, zaal klaarzetten en nog hier en daar wat bladeren ruimen en we zijn klaar
ALLES IS NU BERIJDBAAR,morgen nog de afstanden doorgeven en de plaats van de bevoorradingen,
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: 16&17.12.2017 - Koekelare - Dwars doorheen het Houtland

Bericht door Muntanya »

plummecrosser schreef:VIJVER Ichtegem overstroomd
:-D :-D :-D
Nog bruggen bouwen, nog een stukje parkoer uitpijlen, parkoer controleren, zaal klaarzetten en nog hier en daar wat bladeren ruimen en we zijn klaar
ALLES IS NU BERIJDBAAR,morgen nog de afstanden doorgeven en de plaats van de bevoorradingen,
Allez, 't zal de moeite zijn. Voor de mensen die niet direct parking vinden: aan Magnificat (serviceflats) is zowel aan de kant van de Belhuttebaan een grote en aan de kant van de Ichtegemstraat (achter het OCMW) een kleine parking te vinden, die soms wel vergeten worden heb ik de indruk. En op het St.-Maartensplein natuurlijk alsook Pieter Lansensstraat en aan de Balluchon (als er héél veel volk afkomt dan ;-) )
bikertje 500
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 12 jan 2009 12:53
Rijdt met: TREK

Re: 16&17.12.2017 - Koekelare - Dwars doorheen het Houtland

Bericht door bikertje 500 »

Wij van Flandria Sportief morgen ook met een man of 5 aanwezig
mistercash
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 05 nov 2016 19:46

Re: 16&17.12.2017 - Koekelare - Dwars doorheen het Houtland

Bericht door mistercash »

Ik zou morgen de rit rijden maar vertrek vanuit Diksmuide. Waar zou ik het beste kunnen inpikken op het parcours?
plummecrosser
Mountainbiker
Berichten: 231
Lid geworden op: zo 19 apr 2009 17:24
Rijdt met: giant

Re: 16&17.12.2017 - Koekelare - Dwars doorheen het Houtland

Bericht door plummecrosser »

net thuis ,wat betreft de tocht aan fun gehalte denk ik voor Koekelare de beste ooit, natuurlijk moeten we rekening houden met de neerslag van de laatste weken, alles is ZEKER TE DOEN, wie de tocht deed vorig jaar zijn er drie stukken minder, het Vijvertje in Ichtegem, net voor het Kasteel Moere,(weideland), en het Wortelland( enkel voor afstand 55km) wat krijgen jullie in plaats, uitgebreid parkoer domein KASTEEL MOERE, HET PLUMMEBOS en BOS VERMEERSCH (enkel voor de 45 en 55) en volledig nieuw wat geprobeert parkoer in de MOTE als afsluiter , met passage door de Ourthe, geen schrik je kunt er niet in verdrinken.
De bev 1 op ong 12 km, iets vroeg , maar dan ieder afstand genieten kan van een bev ,volgende op ong 32 km
KLeinste afstand ongeveer 35 km , 1 bevoorrading, de ongeveer 45 en 55 km 2 bevoorradingen, SORRY als de afstanden niet correct zijn te veel bezig geweest met een berijdbaar parkoer, ik denk dat de 45 iets meer zal zijn
HOPELIJK tot in het weekend, nog de prive stukken openstellen morgen en FOTO's nemen van de deelnemers, zeker kijken naar de FB pagina van WTC 't HOUTLAND
plummecrosser
Mountainbiker
Berichten: 231
Lid geworden op: zo 19 apr 2009 17:24
Rijdt met: giant

Re: 16&17.12.2017 - Koekelare - Dwars doorheen het Houtland

Bericht door plummecrosser »

mistercash schreef:Ik zou morgen de rit rijden maar vertrek vanuit Diksmuide. Waar zou ik het beste kunnen inpikken op het parcours?
Je kunt kiezen PRAETBOS , BLAFFERSTRAATJE in Vladslo, aan de Wikkelaar of als eerst het plummebos verkennen
Romboutsstraat niet ver van Marreel pas open vanaf 7.30
aprèslover
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 03 okt 2011 18:21
Rijdt met: Bianchi

Re: 16&17.12.2017 - Koekelare - Dwars doorheen het Houtland

Bericht door aprèslover »

Koekelare,
Vanuit Lo vandaag en morgen aanwezig. Het weer zit jullie in ieder geval mee voorlopig. We kijken ernaar uit.
grts veLOclub
Witten79
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 14 jan 2013 10:07
Rijdt met: Merida Matts 40 / Cube reaction pro 29

Re: 16&17.12.2017 - Koekelare - Dwars doorheen het Houtland

Bericht door Witten79 »

Vandaag de 55kms gedaan. Twas in orde. Af en toe wat stampen.
Maar dat doen we graag.
Tot de volgende
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: 16&17.12.2017 - Koekelare - Dwars doorheen het Houtland

Bericht door Muntanya »

Ik vraag me nu nog altijd af wat het Plummebos is.

Ik ben er wel in geslaagd de splitsing te missen. Twee keer zelfs, in dat bosje aan het kasteel van Moere had ik niet door dat dit dé splitsing was en ook aan de Corduaweg heb ik gemist. Boos op mezelf. Vraag me nog altijd af hoe dit kan.

Vijver zat blijkbaar toch in het parcours. Heb even afgeweken in dat bosje daar vlak voor de Vijver, maar dat was echt verzopen. Zat dit normaal ook in het parcours?
mrdepo
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 18:43

Re: 16&17.12.2017 - Koekelare - Dwars doorheen het Houtland

Bericht door mrdepo »

Hallo,

Zaterdag deze gereden en me enorm geamusseerd. Zeer vroeg vertrokken voor de 55km (57), laatste lus vond ik niet echt een surplus, wss doordat al het mooie reeds achter de rug was. Kasteel moere was top, samen met nog enkele bosjes die weinig in andere ritten zitten.
Samengevat door het weer deze week kon de rit mij zeker bekoren en was het fungehalte net ietsje hoger.

Mvg Jürgen
Plaats reactie