02.12.2017 - Zonhoven

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
BGT
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 jun 2004 21:04
Rijdt met: GT Zaskar 9r Carbon & GT Zaskar Team Carbon

Re: 2.12.2017 - Zonhoven

Bericht door BGT »

janbiker schreef:... ik passeerde wandelaars waarbij één aan het recht krabbelen was en zijn bril opraapte terwijl één van zijn medewandelaars hem aan het berispen was "dat hij het zelf gezocht had" door met opzet in de weg van fietsers te wandelen. Dit was niet op singletrack, maar op een breder stuk. Maar het werd nog veel eigenaardiger toen een paar honderd meter verder vier bikers op een singletrack slaags geraakten met twee e(?)-bikers...
Dit heb ik ook gehoord. Wist eigenlijk niet waarover het ging. Ik dacht eerst dat het fietsers met wandelaars waren, blijkbaar dus niet.

Ik zag ook fietsers de wandelaars voorbij vliegen(!) zonder een woord te zeggen of roepen. Stel je eventjes voor dat jij die wandelaar bent. Ik denk niet dat je dat evenzeer zou apprecieren!
Die mensen proberen ook om hun zaterdagvoormiddag op een aangename manier in te vullen, net als wij. Een beetje meer respect is toch wel op z'n plaats. Ik was beschaamd in de andere MTB'er z'n plaats! En dan maar klagen dat MTB'ers een slechte naam krijgen!

Aan de organizatie: als je weet dat er een wandeling gelijk loopt met de tocht is het misschien aangewezen bij de inschrijving een kleine melding te hangen dat we zoiets gaan tegenkomen.

Voor de rest prima geamuseerd, leuke tocht, goede bepijling. Niks op aan te merken.
Gebruikersavatar
faf
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 07 okt 2012 16:58
Rijdt met: Scott Spark 910
Contacteer:

Re: 02.12.2017 - Zonhoven

Bericht door faf »

" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier is mijn video :-D
Gebruikersavatar
Grand Canyon
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 23 okt 2009 10:17
Rijdt met: Specialized S-Works SJ

Re: 02.12.2017 - Zonhoven

Bericht door Grand Canyon »

Ons bestuur wist niets van een wandeltocht die dag. Zij vragen een vergunning aan bij de het Provinciebestuur en lokale gemeentebesturen als ik me niet vergis. Als die hun toestemming geven is het voor ons in orde!

Toen ik zelf mijn gedeelte ging uitpijlen vrijdag was ik zelf stomverbaasd dat zij veel dezelfde routes volgden en een pijl gebruikten die even groot is en ja natuurlijk dikwijls op dezelfde paaltjes of bomen hangt. #-o
Ik was zelfs blij dat wij enkele singletracks niet namen en zij wel. Dit zijn trouwens tracks gemaakt door lokale MTB'rs en niet door wandelaars. Ik twijfel er trouwens ook sterk aan of zij daar wel mochten komen :-k ! Ma bon, verder geen probleem mee, fijn voor de wandelaars.

Zaterdag ochtend heb ik ook enkele wandelaars gesproken die het net als alle MTB'rs heel jammer vonden.
Gelukkig zijn beiden groepen natuurgezinde sporters en hebben ze veel respect voor elkaar =D> . In al de jaren dat ik mountainbike heb ik dit helaas al dikwijls meegemaakt op vele toertochten.

Het probleem is wel wie ga je weigeren die dag een tocht te organiseren? Want het is om diverse redenen echt niet simpel een geschikte dag te vinden. Zo zijn wij al van het qua weer betere oktober en op zondag voormiddag moeten verhuizen naar een zaterdag op een slechtere december zaterdag door de cyclocross rond De Kuil. Gelukkig geen regen en een schitterende opkomst, waarvoor dank aan iedereen! =D>
Beter zou zijn dat de besturen niet zo streng zijn qua paden en bossen er gevolgd moeten worden zodat we (nog) mooiere parcours kunnen aanbieden. En dat ze kijken dat we bv elkaar enkel kruisen en niet gelijk lopen, toch niet op single tracks.

Wat betreft de modder in de bossen van Hengelhoef en sommige andere tracks: vrijdag en zaterdag ochtend waren deze soms redelijk vettig, maar zaterdag namiddag totaal niet meer. Dit komt in hoofdzaak doordat er honderden bikers die stroken open en droger gereden hebben. Dat was wel plezant afpijlen (behalve het laatste gedeelte in het donker)!
Dus goeie tip voor vettige tochten: vertrek niet bij de eersten! Tenzij je bij de Modderfuckers of zo fietst :lol:
Simontheys
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: di 09 apr 2013 16:02
Rijdt met: Trek Superfly 6 2017

Re: 2.12.2017 - Zonhoven

Bericht door Simontheys »

nero schreef:Pluspunten van de rit:
-Goed georganiseerde organisatie
-mooie tocht met veel bos en singletracks
-de verschillende afstanden waren zeer goed afgepijld
-Grote bevoorrading met soep
-Gezellig cafetaria
-Nieuw paadje ontdekt achter MK 21, terwijl ik er op 50 meter vanaf woon en niet kende.

Minpunten:
-Hengelhoef is kapotgereden door de bosbouw momenteel en is ene grote modderpoel. Langs de vijvers is ook alles kaalgekapt en kapotgereden door de tractors.
- WANDELAARS OP HET PARCOURS!
Grote wandeltocht over dezelfde singletracks als ons. Arme wandelaars dacht ik bij mezelf. Het valt me op dat ze zo vriendelijk blijven. Van wandelen kwam er niet veel van als er weer zo'n mtb trein langskwam

Maar een supertocht
Ik heb toch geen soep gezien precies
Gebruikersavatar
Grand Canyon
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 23 okt 2009 10:17
Rijdt met: Specialized S-Works SJ

Re: 02.12.2017 - Zonhoven

Bericht door Grand Canyon »

faf schreef:

Hier is mijn video :-D
Schitterend. Thanks! =D>
Gebruikersavatar
Grand Canyon
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 23 okt 2009 10:17
Rijdt met: Specialized S-Works SJ

Re: 2.12.2017 - Zonhoven

Bericht door Grand Canyon »

Simontheys schreef:
nero schreef:Pluspunten van de rit:
-Grote bevoorrading met soep
Ik heb toch geen soep gezien precies
De opkomst was groter dan verwacht met het weer van de dagen voordien en inderdaad er is veel soep gegeten omdat het zo fris was. Dit laatste zijn we niet gewoon van toen de tocht nog in oktober plaats vond en als de zon dikwijls nog van de partij was. Maar dit was ons al duidelijk en is genoteerd voor volgende jaar!
Simontheys
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: di 09 apr 2013 16:02
Rijdt met: Trek Superfly 6 2017

Re: 2.12.2017 - Zonhoven

Bericht door Simontheys »

Grand Canyon schreef:
Simontheys schreef:
nero schreef:Pluspunten van de rit:
-Grote bevoorrading met soep
Ik heb toch geen soep gezien precies
De opkomst was groter dan verwacht met het weer van de dagen voordien en inderdaad er is veel soep gegeten omdat het zo fris was. Dit laatste zijn we niet gewoon van toen de tocht nog in oktober plaats vond en als de zon dikwijls nog van de partij was. Maar dit was ons al duidelijk en is genoteerd voor volgende jaar!
Ok geen probleem hoor, voor de rest een zeer goede tocht!
Plaats reactie