02.12.2017 - Zonhoven

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Grand Canyon
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 23 okt 2009 10:17
Rijdt met: Specialized S-Works SJ

Re: 2.12.2017 - Zonhoven

Bericht door Grand Canyon »

Door de vroege donker (en respect voor de afpijlers :wink: ) heeft het bestuur beslist de 53 km af te sluiten om 14:00.
De rest kan tot 14:30 vertrekken.
CU 8)
diert
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: di 17 aug 2010 16:20
Rijdt met: specialized epic expert - trek costum paint beachbike

Re: 2.12.2017 - Zonhoven

Bericht door diert »

Hoi, dan kom ik wel tegen 8.30! Bedankt!
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: 2.12.2017 - Zonhoven

Bericht door kevx »

Ferme tocht! Veel offroad en knappe single tracks...

De kuil ook maar es doorgereden nu ik daar toch was:)
E-bikers
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 23 nov 2014 20:02
Rijdt met: Bulls E-Stream Evo 3 27.5+ en Cannondale RZ
Contacteer:

Re: 2.12.2017 - Zonhoven

Bericht door E-bikers »

Fijne 58km gereden, handige parkeerbegeleiding, perfecte bepijling, bij gevaarlijke oversteekplaatsen stond begeleiding, mooie single tracks en 'n uitzonderlijk berijdbare omloop.
Bedankt organisatie.
Gebruikersavatar
nero
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: do 13 jul 2006 22:03
Rijdt met: Een Niner Air 9 Rdo carbon

Re: 2.12.2017 - Zonhoven

Bericht door nero »

Pluspunten van de rit:
-Goed georganiseerde organisatie
-mooie tocht met veel bos en singletracks
-de verschillende afstanden waren zeer goed afgepijld
-Grote bevoorrading met soep
-Gezellig cafetaria
-Nieuw paadje ontdekt achter MK 21, terwijl ik er op 50 meter vanaf woon en niet kende.

Minpunten:
-Hengelhoef is kapotgereden door de bosbouw momenteel en is ene grote modderpoel. Langs de vijvers is ook alles kaalgekapt en kapotgereden door de tractors.
- WANDELAARS OP HET PARCOURS!
Grote wandeltocht over dezelfde singletracks als ons. Arme wandelaars dacht ik bij mezelf. Het valt me op dat ze zo vriendelijk blijven. Van wandelen kwam er niet veel van als er weer zo'n mtb trein langskwam

Maar een supertocht
Gebruikersavatar
flipp
Moderator
Berichten: 627
Lid geworden op: zo 27 apr 2008 21:19
Rijdt met: Kona Kahuna

Re: 2.12.2017 - Zonhoven

Bericht door flipp »

Leuke tocht en de paadjes lagen er eigenlijk zeer goed bij. De 53 en de 25km gereden :bounce:

Merci aan de organisatie en hopelijk tot volgend jaar (o)
bosko
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 09 dec 2015 22:25

Re: 2.12.2017 - Zonhoven

Bericht door bosko »

zeer mooie tocht en alles was in orde en heb de 53 gereden en als da slijk is dan weet ik het nie meer :-D :-D
janbiker
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 14 dec 2012 11:38
Rijdt met: Scott Spark RC World Cup

Re: 2.12.2017 - Zonhoven

Bericht door janbiker »

Alweer een heel mooie tocht, een echte klassieker. Twee grote minpunten, die ook nog eens met elkaar gelieerd zijn: de wandelaars die op een groot stuk van het 55km-traject (vooral kort voor en kort na bevoorrading) in dezelfde richting wandelden, op singletracks. Niet leuk, vooral voor die wandelaars. Het leidde op een bepaald ogenblik tot een nogal merkwaardige situatie: ik passeerde wandelaars waarbij één aan het recht krabbelen was en zijn bril opraapte terwijl één van zijn medewandelaars hem aan het berispen was "dat hij het zelf gezocht had" door met opzet in de weg van fietsers te wandelen. Dit was niet op singletrack, maar op een breder stuk. Maar het werd nog veel eigenaardiger toen een paar honderd meter verder vier bikers op een singletrack slaags geraakten met twee e(?)-bikers. En ik vermoed dat de aanleiding het raken van die eerdere wandelaar was. Ik ben doorgereden, maar beste heren: we zijn toch gewoon bezig met ons wat te amuseren met de fiets. Geen wedstrijd, geen stress. Genieten van de natuur dankzij een puike organisatie. Is het dan zo moeilijk om niet over de rooie te gaan? Is het dan zo moeilijk om als je iemand voorbij steekt even aan te geven aan welke kant je voorbijkomt en die persoon te bedanken als ie ruimte maakt? Is het zo moeilijk om even wat ruimte te maken voor een snellere biker? Is het zo moeilijk om wandelaars te bedanken die zorgen dat je kan doorrijden? Met dit soort overtrokken reacties en vechtpartijen maken jullie misschien wel de toertochten in de toekomst onmogelijk. Doe normaal.
Gebruikersavatar
jupke
Mountainbiker
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 17:05
Rijdt met: Scott Scale 900 RC Pro
Contacteer:

Re: 2.12.2017 - Zonhoven

Bericht door jupke »

Erg genoten van deze tocht. Merci aan de organisatie!
cdomi
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: za 06 jun 2015 15:32

Re: 02.12.2017 - Zonhoven

Bericht door cdomi »

Zoals vorig jaar prachtige organisatie, gaande van goed aangegeven parking tot een goede bevoorrading. Sectie van het traject werd samen met een wandeltocht gedaan wat niet helemaal ideaal was. Wandelaars waren supervriendelijk, ik kan alleen hopen dat wij als MTB community even vriendelijk terug waren.
Tot 2018 voor dan nogmaals een rondje 50 km en een rondje 33 km :)
d.
Plaats reactie