13.01.2018 - Torhout - 12e VTT WTC Flandria Sportief

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
mrdepo
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 18:43

Re: 13.01.2018 - Torhout - 12e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door mrdepo »

Hallo,

Tof te zien dat dit een andere rit is dan andere in de streek. Veel moeite voor gedaan. Zeker een rit waar verder zal op gebouwd kunnen worden.Enkel jammer dat de kalender redelijk vol staat dit weekend hier in de streek.


Mvg Jürgen
Gebruikersavatar
Lichterveldenaere
Mountainbiker
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 12 feb 2005 20:49
Rijdt met: xtme

Re: 13.01.2018 - Torhout - 12e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door Lichterveldenaere »

Als organisator van een andere TT in Torhout ben ik al blij dat jullie nog steeds op de kalender staan in onze regio na het drama dat jullie club recent overkwam. Aan de aankondiging zagen we ook dat jullie de oude Flandriatocht nieuw leven ingeblazen hebben. =D> Er zijn heel wat klassieke stukken die ook bij ons te vinden zijn, logisch ook :wink: , maar jullie hebben voor een eigen karakter gezorgd aan 't filmpje te zien. Alvast benieuwd naar de rest zaterdag, al zat 't er best vettig bij liggen op plaatsen. Ook benieuwd naar de Flandria Ranchzone. We hebben daar in een ver verleden nog gereden, maar zelf nooit gereden gezien ik bepijl ;-) Jullie gaan daar ook meteen voor de extended edition. Heel benieuwd naar dit stukje :bounce: 't slijk zal me alvast niet tegenhouden.

Succes zaterdag, jammer dat jullie door de verschuiving op de kalender samenvallen met de tweedaagsen in Varsenare en Kemmel, maar we komen dus zeker af.

Juist een vraagske, is de start in de sporthal zelf of terug in de kantine bij 't atletiekveld zoals vorige keer?

PS 2 : mooie beelden, topcamera zo te zien, zelden zo'n klare beelden op een mtb gezien
Gebruikersavatar
boca
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 04 sep 2011 20:57
Rijdt met: Cannondale Scalpel

Re: 13.01.2018 - Torhout - 12e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door boca »

Ik denk er aan om hier te starten maar nog niet zo lang geleden heb ik op 19 november de TOF VTT gereden,
ik vrees dat ik hier een déjà vu ga krijgen of gaan jullie de andere richting uit.
uiteraard onvermijdelijk dat er soms dezelfde stroken aangedaan worden.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: 13.01.2018 - Torhout - 12e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door Muntanya »

Ik ben benieuwd rond de Flandria ranch. Daar zijn een aantal mooie voetpaden van het Moereveldpad o.a. aan de kapel v/d Bakvoordestraat en langs de Koebeek. Ik hoop dat die er in zitten, normaal zijn die enkel voor voetgangers...
bikertje 500
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 12 jan 2009 12:53
Rijdt met: TREK

Re: 13.01.2018 - Torhout - 12e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door bikertje 500 »

Lichterveldenaere schreef:Als organisator van een andere TT in Torhout ben ik al blij dat jullie nog steeds op de kalender staan in onze regio na het drama dat jullie club recent overkwam. Aan de aankondiging zagen we ook dat jullie de oude Flandriatocht nieuw leven ingeblazen hebben. =D> Er zijn heel wat klassieke stukken die ook bij ons te vinden zijn, logisch ook :wink: , maar jullie hebben voor een eigen karakter gezorgd aan 't filmpje te zien. Alvast benieuwd naar de rest zaterdag, al zat 't er best vettig bij liggen op plaatsen. Ook benieuwd naar de Flandria Ranchzone. We hebben daar in een ver verleden nog gereden, maar zelf nooit gereden gezien ik bepijl ;-) Jullie gaan daar ook meteen voor de extended edition. Heel benieuwd naar dit stukje :bounce: 't slijk zal me alvast niet tegenhouden.

Succes zaterdag, jammer dat jullie door de verschuiving op de kalender samenvallen met de tweedaagsen in Varsenare en Kemmel, maar we komen dus zeker af.

Juist een vraagske, is de start in de sporthal zelf of terug in de kantine bij 't atletiekveld zoals vorige keer?

PS 2 : mooie beelden, topcamera zo te zien, zelden zo'n klare beelden op een mtb gezien
Beste

de start is terug aan de kantine bij de atletiekpiste zoals vorig jaar,

bedankt en tot zaterdag
bikertje 500
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 12 jan 2009 12:53
Rijdt met: TREK

Re: 13.01.2018 - Torhout - 12e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door bikertje 500 »

boca schreef:Ik denk er aan om hier te starten maar nog niet zo lang geleden heb ik op 19 november de TOF VTT gereden,
ik vrees dat ik hier een déjà vu ga krijgen of gaan jullie de andere richting uit.
uiteraard onvermijdelijk dat er soms dezelfde stroken aangedaan worden.
Beste
ik denk niet dat je hier een deja-vu zal krijgen,de TOF-rit ging richting Aartrijke maar wij blijven vooral in Torhout, met veel andere en nieuwe stroken, en Ichtegem,

mvg
Mario
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 13.01.2018 - Torhout - 12e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door Single Tracker »

Muntanya schreef:Ik ben benieuwd rond de Flandria ranch. Daar zijn een aantal mooie voetpaden van het Moereveldpad o.a. aan de kapel v/d Bakvoordestraat en langs de Koebeek. Ik hoop dat die er in zitten, normaal zijn die enkel voor voetgangers...

Die wandelpaden gaan er niet inzitten. Voor onze MDF-Ride in Handzame hadden we een aanvraag ingediend bij de provincie om dit pad (Moereveldpad) te gebruiken. Na een maandenlange rompslomp kregen we uiteindelijk als antwoord dat dit pad enkel voor wandelaars is en strikt verboden voor fietsers. Ik ga er soms zelf wandelen en zie wel hoe bepaalde stukken door tractors worden kapot gereden. ](*,)
bikertje 500
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 12 jan 2009 12:53
Rijdt met: TREK

Re: 13.01.2018 - Torhout - 12e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door bikertje 500 »

Single Tracker schreef:
Muntanya schreef:Ik ben benieuwd rond de Flandria ranch. Daar zijn een aantal mooie voetpaden van het Moereveldpad o.a. aan de kapel v/d Bakvoordestraat en langs de Koebeek. Ik hoop dat die er in zitten, normaal zijn die enkel voor voetgangers...

Die wandelpaden gaan er niet inzitten. Voor onze MDF-Ride in Handzame hadden we een aanvraag ingediend bij de provincie om dit pad (Moereveldpad) te gebruiken. Na een maandenlange rompslomp kregen we uiteindelijk als antwoord dat dit pad enkel voor wandelaars is en strikt verboden voor fietsers. Ik ga er soms zelf wandelen en zie wel hoe bepaalde stukken door tractors worden kapot gereden. ](*,)
We hebben mooie stukken bij op en rond de Flandria Ranche maar inderdaad de voetpaden van het moerenveldpad zitten er niet in,
grtz
Gebruikersavatar
Lichterveldenaere
Mountainbiker
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 12 feb 2005 20:49
Rijdt met: xtme

Re: 13.01.2018 - Torhout - 12e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door Lichterveldenaere »

Muntanya schreef:Ik ben benieuwd rond de Flandria ranch. Daar zijn een aantal mooie voetpaden van het Moereveldpad o.a. aan de kapel v/d Bakvoordestraat en langs de Koebeek. Ik hoop dat die er in zitten, normaal zijn die enkel voor voetgangers...
Hebben die jaren geleden ook aangevraagd aan de provincie, maar een categoriek nee was het antwoord. Moereveldpad is exclusief domein voor wandelaars. Spijtig natuurlijk, maar niets aan te doen. Dit is in de regio Torhout overigens normaal, Groenhovebos, Domein de Maere en Wijnendalebos zijn beperkt tot de klassieke stukken (andere paden zijn sowieso verboden) en de andere private bossen zoals aan de Maerestraat, ook al heb je toestemming van de eigenaar, zijn ook verboden door ANB. Gelukkig schiet er nog wel wat over. :bounce:
Gebruikersavatar
Lichterveldenaere
Mountainbiker
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 12 feb 2005 20:49
Rijdt met: xtme

Re: 13.01.2018 - Torhout - 12e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door Lichterveldenaere »

boca schreef:Ik denk er aan om hier te starten maar nog niet zo lang geleden heb ik op 19 november de TOF VTT gereden,
ik vrees dat ik hier een déjà vu ga krijgen of gaan jullie de andere richting uit.
uiteraard onvermijdelijk dat er soms dezelfde stroken aangedaan worden.
Op basis van het filmpje hier eerder gepost, zal er heel wat verschil inzitten. De klassieke Torhoutse stukken zitten er uiteraard in. 't Zou onnozel zijn ze niet te doen hé :lol: maar Flandria blijft meer in Torhout-Ichtegem, waar wij met de TOF richting Aartrijke en Lichtervelde-Veld trokken.
Plaats reactie