13.01.2018 - Torhout - 12e VTT WTC Flandria Sportief

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: 13.01.2018 - Torhout - 12e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door Muntanya »

Ik heb toch zwaar afgezien aan de tweede bevoorrading. En ook aan de Fontainewegel singletrack heb ik moeten afstappen, die is trouwens al enkele weken verzopen...

Prachtige rit, zelfs enkele stukjes nieuw ontdekt. Als toerist was kasteel van Wijnendale uiteraard de top, Warande is sportief altijd een mooie afsluiter. Bravo.

Grappig vond ik dat privéstuk naast de Groene 62, je zag duidelijk nog de sporen rechts van de TOF rit. Nog één of twee tochten en die mens kan gelijk patatten beginnen planten zonder te moeten ploegen :)
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: 13.01.2018 - Torhout - 12e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door kenny »

flowtrack schreef:is toch waar van het glibberig zijn, heb iemand voor mij op die brug heel lelijk zien vallen...fiets in de gracht en hij met zijn schouder op boord van brug gevallen...
mooie tocht anders, enkel verwarrend met parcours, op plattegronden bij start en op affiche stond 42 km, bij splitsing was dat 38 km en bij aankomst maar 35...had dan toch beter de grote toer gedaan...heb wel indruk dat ik stuk parcours miste, kwamen er aantal uit dreef aan de rechterzijde maar zelf daar nooit gepasseerd
bevoorradingen in orde ,maar veel te kort na elkaar
Ikzelf had net geen 41km dus je hebt waarschijnlijk idd ergens gemist. Wat die brugjes betreft heb ik er geen last van gehad maar ik weet ook wel dat ik op zo'n dingen van de remmen moet blijven ;-) knappe tocht, proficiat aan de organisatie.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: 13.01.2018 - Torhout - 12e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door Muntanya »

flowtrack schreef: mooie tocht anders, enkel verwarrend met parcours, op plattegronden bij start en op affiche stond 42 km, bij splitsing was dat 38 km en bij aankomst maar 35...had dan toch beter de grote toer gedaan...heb wel indruk dat ik stuk parcours miste, kwamen er aantal uit dreef aan de rechterzijde maar zelf daar nooit gepasseerd
bevoorradingen in orde ,maar veel te kort na elkaar
Ik klokte ook af op net geen 50km en dan was ik nog verkeerd gereden ook (Wegel Oost gemist). Zou het kunnen dat ik op de Groene 62 ik iets gemist heb? Vlak voor de Warande als je de Groene 62 verlaat om de kerkhofweg te nemen, zag ik er afkomen uit de omgekeerde richting en voor mij rechts afdraaien. Ik heb toen even getwijfeld, stonden ook pijlen, maar deze waren in mijn richting niet duidelijk te zien en toen ik even verderop heel duidelijk naar links gestuurd werd, heb ik maar door gegaan. Dat was een erg verwarrend situatie.
flowtrack
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 13 jan 2018 18:13

Re: 13.01.2018 - Torhout - 12e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door flowtrack »

ja het is inderdaad dat punt die ik ook wil zeggen, er stonden er daar verschillende te twijfelen
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: 13.01.2018 - Torhout - 12e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door Muntanya »

flowtrack schreef:ja het is inderdaad dat punt die ik ook wil zeggen, er stonden er daar verschillende te twijfelen
Even naar de Flybys gekeken en blijkt dat ik precies een stuk overgeslagen heb...

Afbeelding

Dat was precies een probleempunt aan Wijnendalestation, ik zie dat er hier véél mensen gemist hebben.
Gebruikersavatar
sierens
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: ma 16 jul 2007 12:46
Rijdt met: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)

Re: 13.01.2018 - Torhout - 12e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door sierens »

Mooie rit met enkel baggerstroken. Bepijling was goed al had ik hier en daar wel mijn twijfels. Soms mocht er gerust een pijltje meer hangen.
Ik vond persoonlijk ook dat de opdeling van de 2 bevoorradingen beter kon, misschien later in de rit.

Soit algemeen goede rit, met soms een keer torhout in de andere richting gereden (moet niet altijd zelfde zijn)
Ook in de warande kennis gemaakt met het laatste brugje ](*,) ik had nochtans niet zot gedaan :-?
Toen ik nog maar net weer recht stond en vertrok, was er al weer een ander die uitglijde. Misschien toch beter een deken op leggen.
Gebruikersavatar
Fitzy
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 13 dec 2009 19:27
Rijdt met: Cannondale Scalpel SE, Cannondale scalpel si, Giant Anthem Pro

Re: 13.01.2018 - Torhout - 12e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door Fitzy »

Vele Wackys aanwezig, Vele leute gehad !. Bedankt voor jullie inzet !
bikertje 500
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 12 jan 2009 12:53
Rijdt met: TREK

Re: 13.01.2018 - Torhout - 12e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door bikertje 500 »

Muntanya schreef:
flowtrack schreef: mooie tocht anders, enkel verwarrend met parcours, op plattegronden bij start en op affiche stond 42 km, bij splitsing was dat 38 km en bij aankomst maar 35...had dan toch beter de grote toer gedaan...heb wel indruk dat ik stuk parcours miste, kwamen er aantal uit dreef aan de rechterzijde maar zelf daar nooit gepasseerd
bevoorradingen in orde ,maar veel te kort na elkaar
Ik klokte ook af op net geen 50km en dan was ik nog verkeerd gereden ook (Wegel Oost gemist). Zou het kunnen dat ik op de Groene 62 ik iets gemist heb? Vlak voor de Warande als je de Groene 62 verlaat om de kerkhofweg te nemen, zag ik er afkomen uit de omgekeerde richting en voor mij rechts afdraaien. Ik heb toen even getwijfeld, stonden ook pijlen, maar deze waren in mijn richting niet duidelijk te zien en toen ik even verderop heel duidelijk naar links gestuurd werd, heb ik maar door gegaan. Dat was een erg verwarrend situatie.
Beste
ipv de oude spoorwegbedding aan wijnendalestation moest je juist ervoor ingelagen zijn aan die boerderij.
Er stonden verschillende pijltjes maar andere jaren was het langs de spoorwegbedding en ik begrijp de verwarring, we zullen het volgend jaar nog beter moeten aangeven.Jammer dat je daar een mooi stukje bos hebt gemist,
mvg
Mario
bezembiker
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 09:58
Rijdt met: specialized stumpjumperen + epic

Re: 13.01.2018 - Torhout - 12e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door bezembiker »

was een mooie rit,paar stoemp stroken,maar door de weersomstandigheden zitten die nu overal!

niet misreden maar aanduiding welke richting misschien iets groter maken!

bevoorradingen vielen wat vroeg maar alles was wel voorzien en is niet altijd gemakkelijk met de verschillende afstanden om voor iedereen goed te doen!
wij vonden het een tof ritje!!

bedankt voor het organiseren!!!
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: 13.01.2018 - Torhout - 12e VTT WTC Flandria Sportief

Bericht door Muntanya »

bikertje 500 schreef: Beste
ipv de oude spoorwegbedding aan wijnendalestation moest je juist ervoor ingelagen zijn aan die boerderij.
Er stonden verschillende pijltjes maar andere jaren was het langs de spoorwegbedding en ik begrijp de verwarring, we zullen het volgend jaar nog beter moeten aangeven.Jammer dat je daar een mooi stukje bos hebt gemist,
mvg
Mario
Geeft niet hoor, ik doe het wel eens op m'n eentje. Ik neem aan dat het stukje dat ik gemist heb geen privéstroken bevat?
Plaats reactie