02.12.2017 - St-Joris-Beernem - 25e VTT De Latteklievers

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: 02.12.2017 - St-Joris-Beernem - 25e VTT De Latteklievers

Bericht door Dace93 »

Aanwezig!
Marcus3
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: za 05 jan 2013 22:00

Re: 02.12.2017 - St-Joris-Beernem - 25e VTT De Latteklievers

Bericht door Marcus3 »

BOB DE STOEMPER schreef:
Marcus3 schreef:In de regio is tussen maandag en nu tussen de 70 à 80 mm gevallen, ik moet er geen tekeningetje bij maken zeker, 't wordt ploeteren.
Slechtse zal die startstrook zijn naar de baan langs de vaart... hoop dat de organanisatie deze eruit laat.
Hoi bikers,

Ik woon te St - Joris en heb een pluviometer staan en de laatste 5 dagen heeft het 39mm geregend, en vandaag al gans de dag droog, dus
het zal wel wat modder zijn maar zeker geen geploeter
Ik kom af morgen maar ge moet niet zeveren.

Afbeelding
Gebruikersavatar
lattespletter
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: zo 11 nov 2007 12:43
Rijdt met: Martelly Zenith

Re: 02.12.2017 - St-Joris-Beernem - 25e VTT De Latteklievers

Bericht door lattespletter »

Hoi bikers,

Hier een reactie van de organisatie: inderdaad er is hier de laatste dagen nogal wat regen naar beneden gekomen zodat we de laatste 2 dagen nogal wat aanpassingen gedaan hebben aan het parcours.
Voor degenen die de streek kennen, planterij Schepens hebben we vandaag moeten schrappen omdat een hele veldweg weggespoeld was door een verstopte rioolbuis, in het bos van Natuurpunt hebben we
enkele aanpassingen gedaan zodat het zeker berijdbaar blijft.
Veel verschil met de vorige jaren zal er niet zijn. Stof vreten zit er niet in, maar het is een winter-tt hé.
Er zitten stukken in waar er een beetje extra power zal nodig zijn, maar we kunnen onze privé bossen en kasteeldomeinen toch niet links laten liggen en vervangen door asfalt.
Nog een tip: het bosje van de scouts van Aalter hebben we wat uitgebreid en jullie kunnen nu driemaal op het bergje klauteren maar is enkel toegankelijk tot 13h. Na de middag gaat het hek dicht i.v.m. het sinterklaasfeest van de scouts.
Wij hebben ons best gedaan, de rest is aan jullie.

Salu and see you on saterday 2 december
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: 02.12.2017 - St-Joris-Beernem - 25e VTT De Latteklievers

Bericht door Dace93 »

Mooi ritje gereden. Wel geen hoog offroadpercentage, maar met deze koude vond ik dat niet zo erg :roll:.
Veel stoempen hebben we ook niet echt moeten doen. Ik had het erger verwacht.
Heel erg glad lag het ook niet, al moet ik toegeven dat ik overal uiterst voorzichtig ben geweest.

Met de fiets van thuis vertrokken. Aangekomen in Sint-Joris gaf mijn GPS -6.5 graden weer O:).
Rest van de rit met -4 à -5 graden gereden met als gevolg dat de drank in mijn bidon stilaan ijs werd :-".
Gelukkig was er tijdens de bevoorrading warme soep om de innerlijke mens wat op te warmen.
Ik wou nog nen aquarius in mijn zakken steken zodat die niet kon bevriezen, maar helaas moesten we de dopjes weggooien 8-[

Enige jammere aan de tocht zelf vond ik dat de singletrack langs de vaart niet aangedaan werd.
Volgens mij kan je daar perfect de 48 langs sturen, want de splitsing was daar toch in de buurt.
De lus die we daar op de 48 gedaan hebben vond ik niet veel speciaals.
Misschien een ideetje voor volgend jaar? :-)

Van de afspuitstand heb ik geen gebruik gemaakt.
Aangevroren modder met ijskoud water proberen afspuiten is imo geen goed idee :wink:

Deze rit was een (veel) mooiere rit dan jullie zomer VTT (in mijn ogen dan).
Tot volgend jaar!

Filmpje deze avond online!
Edit: filmke zal gene vetten zijn, lens in de meeste gevallen aangevroren :(
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: 02.12.2017 - St-Joris-Beernem - 25e VTT De Latteklievers

Bericht door Dace93 »

Filmpje: " onclick="window.open(this.href);return false;
Djamtani
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 04 dec 2017 20:57

Re: 02.12.2017 - St-Joris-Beernem - 25e VTT De Latteklievers

Bericht door Djamtani »

Toppie rit na al de regen van de afgelopen week. Op zeer mooie stroken gefietst, lekker soeptje tijdens de bevoorrading. Proficiat aan de organisatie en tot volgend jaar!
Lid WTC Westkerke
meridagirl
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: di 19 dec 2006 20:15
Rijdt met: merida

Re: 02.12.2017 - St-Joris-Beernem - 25e VTT De Latteklievers

Bericht door meridagirl »

Ondanks de vele regen die er was gevallen heb ik niet getwijfeld om deze tocht te rijden.
Om 08:20 uur in de mist vertrokken om wat zou blijken een heerlijk ritje te worden. Alles lag er tot mijn grote verbazing heel goed berijdbaar bij.
De bevoorrading was top en ik keerde heel tevreden huiswaarts na 42km. Volgend jaar ben ik heel zeker weer van de partij.
Bedankt aan de organisatie.
Plaats reactie