11.11.2017 - Kruishoutem - VTT Dwars door Kruishoutem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

11.11.2017 - Kruishoutem - VTT Dwars door Kruishoutem

Bericht door EG6 »

Start: 8.00-14.00
15 - 25 - 40 - 50 km

STARTLOCATIE
Zaal Elckerlyc
Schoolweg 1
9770 Kruishoutem-Marolle

DEELNAMEPRIJS
3,00-5,00 €
Kids -16 jaar: gratis - 2,00 €
_________

Iemand die deze al gereden heeft? De streek is mij niet onbekend, maar wat kunnen we verwachten op deze rit?
stampertjes
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 29 apr 2009 22:25
Rijdt met: stumpjumper

Re: 11.11.2017 - Kruishoutem - VTT Dwars door Kruishoutem

Bericht door stampertjes »

Ook intresse in deze rit! Graag info mvg
Gunther1234
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 15 okt 2017 17:32

Re: 11.11.2017 - Kruishoutem - VTT Dwars door Kruishoutem

Bericht door Gunther1234 »

Rij ik elk jaar. Niks spectaculair maar haalt het beste uit de streek. Trekt ook jaarlijks wat volk.
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: 11.11.2017 - Kruishoutem - VTT Dwars door Kruishoutem

Bericht door Dace93 »

Keuze tussen Varsenare en Kruishoutem gemaakt.
Aangezien we de vorige weken al veel aan de Brugse kanten gezeten hebben, afgezakt naar Kruishoutem.

Leuk ritje, al vind ik die van Lozer persoonlijk mooier :-).
Parcours lag er prachtig bij. Was lang geleden dat we nog eens konden slieren (ook al is mijn techniek maar zo-zo #-o)
Ook prachtig weer! Geen spatje regen gehad (pas om 9u45 gestart).
Heel erg geamuseerd eigenlijk, de 56 km waren direct voorbij 8)

Afbeelding

Bepijling was niet slecht, als waren het aantal pijlen op het parcours wat mager.
Ook het kleur (rood) valt niet echt op, maar we zijn aan de finish geraakt, das het belangrijkst! =D>

Enkele opmerkingen:
  • Bevoorradingen vond ik persoonlijk wat mager (suikerwafels, rozijnen, groene bananen en appelsiens op de eerste - mariatjes, nicnacskes en peperkoek op de 2e.) 1e bevoorrading lag op de helft, de 2e op 14 km van de finish. Voor mij dan liever één uitgebreide bevoorrading in het midden van de rit dan 2 kleintjes :-)
  • Bewaakte fietsenstalling waar je zelf je fiets mag wegzetten is in mijn ogen geen bewaakte fietsenstalling
Filmpje is in de maak, deze avond/morgenochtend online!

Vermoedelijk tot volgend jaar!
FrBoy
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: do 14 jul 2011 22:20
Rijdt met: Specialized EPIC FSR 29'er

Re: 11.11.2017 - Kruishoutem - VTT Dwars door Kruishoutem

Bericht door FrBoy »

Prima winter VTT
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 11.11.2017 - Kruishoutem - VTT Dwars door Kruishoutem

Bericht door filiep72 »

Dace93 schreef:Keuze tussen Varsenare en Kruishoutem gemaakt.
Aangezien we de vorige weken al veel aan de Brugse kanten gezeten hebben, afgezakt naar Kruishoutem.

Leuk ritje, al vind ik die van Lozer persoonlijk mooier :-).
Parcours lag er prachtig bij. Was lang geleden dat we nog eens konden slieren (ook al is mijn techniek maar zo-zo #-o)
Ook prachtig weer! Geen spatje regen gehad (pas om 9u45 gestart).
Heel erg geamuseerd eigenlijk, de 56 km waren direct voorbij 8)

Afbeelding

Bepijling was niet slecht, als waren het aantal pijlen op het parcours wat mager.
Ook het kleur (rood) valt niet echt op, maar we zijn aan de finish geraakt, das het belangrijkst! =D>

Enkele opmerkingen:
  • Bevoorradingen vond ik persoonlijk wat mager (suikerwafels, rozijnen, groene bananen en appelsiens op de eerste - mariatjes, nicnacskes en peperkoek op de 2e.) 1e bevoorrading lag op de helft, de 2e op 14 km van de finish. Voor mij dan liever één uitgebreide bevoorrading in het midden van de rit dan 2 kleintjes :-)
  • Bewaakte fietsenstalling waar je zelf je fiets mag wegzetten is in mijn ogen geen bewaakte fietsenstalling
Filmpje is in de maak, deze avond/morgenochtend online!

Vermoedelijk tot volgend jaar!
Sjiek, uw verslagske ;-)
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: 11.11.2017 - Kruishoutem - VTT Dwars door Kruishoutem

Bericht door Dace93 »

filiep72 schreef:
Dace93 schreef:Keuze tussen Varsenare en Kruishoutem gemaakt.
Aangezien we de vorige weken al veel aan de Brugse kanten gezeten hebben, afgezakt naar Kruishoutem.

Leuk ritje, al vind ik die van Lozer persoonlijk mooier :-).
Parcours lag er prachtig bij. Was lang geleden dat we nog eens konden slieren (ook al is mijn techniek maar zo-zo #-o)
Ook prachtig weer! Geen spatje regen gehad (pas om 9u45 gestart).
Heel erg geamuseerd eigenlijk, de 56 km waren direct voorbij 8)

Afbeelding

Bepijling was niet slecht, als waren het aantal pijlen op het parcours wat mager.
Ook het kleur (rood) valt niet echt op, maar we zijn aan de finish geraakt, das het belangrijkst! =D>

Enkele opmerkingen:
  • Bevoorradingen vond ik persoonlijk wat mager (suikerwafels, rozijnen, groene bananen en appelsiens op de eerste - mariatjes, nicnacskes en peperkoek op de 2e.) 1e bevoorrading lag op de helft, de 2e op 14 km van de finish. Voor mij dan liever één uitgebreide bevoorrading in het midden van de rit dan 2 kleintjes :-)
  • Bewaakte fietsenstalling waar je zelf je fiets mag wegzetten is in mijn ogen geen bewaakte fietsenstalling
Filmpje is in de maak, deze avond/morgenochtend online!

Vermoedelijk tot volgend jaar!
Sjiek, uw verslagske ;-)
Bedankt!

Filmpje staat intussen ook online: " onclick="window.open(this.href);return false; :-D
Gebruikersavatar
poeperman
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 17:19

Re: 11.11.2017 - Kruishoutem - VTT Dwars door Kruishoutem

Bericht door poeperman »

Dace93 schreef: Parcours lag er prachtig bij. Was lang geleden dat we nog eens konden slieren (ook al is mijn techniek maar zo-zo #-o)
Het parcours kon er echt niet slechter bij gelegen hebben. "Da's mountainbiken hé" hoorde ik meermaals op de toer. Nee. Dit is veldrijden :)

Route was wel goed gekozen, alles uit Lozerbos gehaald. Bevoorradingen waren rampzalig, en de "versnapering" aan het einde... Weer zoet.
FrBoy
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: do 14 jul 2011 22:20
Rijdt met: Specialized EPIC FSR 29'er

Re: 11.11.2017 - Kruishoutem - VTT Dwars door Kruishoutem

Bericht door FrBoy »

poeperman schreef:
Dace93 schreef: Parcours lag er prachtig bij. Was lang geleden dat we nog eens konden slieren (ook al is mijn techniek maar zo-zo #-o)
Het parcours kon er echt niet slechter bij gelegen hebben. "Da's mountainbiken hé" hoorde ik meermaals op de toer. Nee. Dit is veldrijden :)

Route was wel goed gekozen, alles uit Lozerbos gehaald. Bevoorradingen waren rampzalig, en de "versnapering" aan het einde... Weer zoet.
Ben het wel met dace93 eens.

Wat wij doen is atb'en met of een mtb of een crossfiets. Dus noch mtb'en en noch veldrijden, en daar mag/moet in de winter modder bij zijn. Moet je wel zorgen dat je een goede voorband op liggen hebt. Elk seizoen heeft zijn 'charme'.

Als ze al die modderige stukken eruit halen, dan kun je even goed met de mtb op de weg gaan rijden.........
Vergeet niet hoeveel werk zo'n organisatie is, en voor iedereen kun je nooit goed doen. Maar ieder zijn mening.
dwangarbeider
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: za 16 okt 2010 10:56
Rijdt met: giant

Re: 11.11.2017 - Kruishoutem - VTT Dwars door Kruishoutem

Bericht door dwangarbeider »

Voor mij is het grootste probleem in deze omstandigheden de slijtage aan toch wel prijzig materiaal. Je ziet gewoon je aandrijving verslijten bij een enkele modderrit. Na een paar weken in zo'n omstandigheden mag je nieuwe voorbladen, ketting en cassette gaan kopen, om nog maar te zwijgen van lagers, remblokken en veeronderdelen die ook niet happy worden van blubber.
Een paar uurtjes biken staat dan ook gelijk aan een paar uurtjes schoonmaken.
Ik denk dat velen daarvoor passen en ik kan hen geen ongelijk geven.
De onderdelenfabrikanten mochten wel eens werk maken van een beter afgeschermde aandrijving ipv. onbetaalbare cassettes met cirkelzaagbladen. Dat zou veel beter zijn voor de MTB'ers in de lage landen.
Plaats reactie