11.11.2017 - Koersel - Stal-Koerse

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
witte2
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 15:50
Rijdt met: Thompson

Re: 11.11.2017 - Koersel - Stal-Koerse

Bericht door witte2 »

Het parcours kan idd veel water verdragen en je kan rond plassen rijden maar alles heeft zijn grenzen natuurlijk.
Wat het mil domein aangaat met de single tracks, dat zit er idd dit jaar opnieuw in ondanks de berichten van vorig jaar. We doen onze jaarlijkse aanvragen maar zonder enige garantie op voorhand dat het gaat lukken of goed gekeurd worden maar zolang er hoop is,blijven we doorgaan.
Dus tot zaterdag!
diert
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: di 17 aug 2010 16:20
Rijdt met: specialized epic expert - trek costum paint beachbike

Re: 11.11.2017 - Koersel - Stal-Koerse

Bericht door diert »

Wij zullen van het verre Weelde eens komen verkennen op de 82km!
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: 11.11.2017 - Koersel - Stal-Koerse

Bericht door Dieter ex Mx-er »

stampertjes schreef:Hallo, we zouden uit het verre west-Vlaanderen komen. Maar wij weten totaal niet wat ons te wachten staan of zal komen. Welke banden grof,licht,zandbanden?mvg
Veel profiel heb je hier nie nodig
Gebruikersavatar
lucky7
Freelance medewerker
Berichten: 769
Lid geworden op: wo 06 nov 2002 20:43
Rijdt met: Moozes
Contacteer:

Re: 11.11.2017 - Koersel - Stal-Koerse

Bericht door lucky7 »

Vandaag al pijlen zien hangen in Koersel Kapelleke. :bounce: :bounce:
De zandhoop daar was nog niet afgepijld? :-k
Connie
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 06 mar 2011 15:32
Rijdt met: oud en rood
Contacteer:

Re: 11.11.2017 Stal-Koerse/Beringenl Marathon team SMD

Bericht door Connie »

Connie schreef:
witte2 schreef:Op de terril wordt idd het groene en rode parcours gereden en van tante Conny hebben we dit jaar nog niks gehoord. Maar wat niet is, kan nog komen en ze weet waar ze moet zijn, ze heeft da de laatste jaren altijd goe gedaan.
Wat de rest van het parcours betreft, is het een leuke afwisseling van veel bos, single tracks, bredere zandpaden en weinig asfalt.
Van Tommeke,Tommeke,Tommeke hebben we ook nog niks gehoord maar tijdens de laatste edities is hij steeds aanwezig geweest, ben dus eens benieuwd of hij ons na zijn actieve wielercariere nog eens komt opzoeken.
Het parcours ligt er zelfs na de regen van deze nacht nog goe bij, wel plassen maar je kan er rond en zoals de voorspellingen er nu bij liggen, komt er niet veel water meer bij dus da moet goe komen tegen zaterdag.

CU
Tante Connie zit nog in dubio. Ben iets te vaak natgeregend in de laatste weken dus wilde mezelf nog niet vastleggen om potentieel nog een keer nat te gaan regenen! Maar als jullie beloven dat het mooi weer wordt en de bossen nog mooi in herfsttooi zijn, dan heb ik natuurlijk wel zin om de terril nog een keertje onveilig te komen maken ...
Dubio is over. Gisteren spier in mijn nek verrekt. Glibberen met een zware fototas over een natte terril is even geen optie. Volgend jaar hoop ik weer van de partij te zijn!
Brakkeman Peter
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 29 okt 2017 11:00

Re: 11.11.2017 - Koersel - Stal-Koerse

Bericht door Brakkeman Peter »

Verzorg u maar goed Connie. Wij gaan ook niet gekwetst de fiets op. In ieder geval een spoedig herstel. We zullen u wel missen.
witte2
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 15:50
Rijdt met: Thompson

Re: 11.11.2017 - Koersel - Stal-Koerse

Bericht door witte2 »

Zo alles is klaar en ook den zandhoop is nu voorzien van de nodige bepijling!
Connie zal zo te horen niet aanwezig zijn maar wie weet is er wel iemand anders die zich geroepen voelt om enkele leuke plaatjes te schieten op onze tocht, je weet maar nooit.

Tot morgen voor een paar uur fun en pret, den eerste mobilhome staat al op de parking!!!
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Re: 11.11.2017 - Koersel - Stal-Koerse

Bericht door Z. »

Ik pas.
Vorig jaar was het toch vooral vetzakkerij na 1 nacht regen.
En de laatste weken al te veel lange afstanden in de modder gereden. Het is goe geweest.
junior72
Mountainbiker
Berichten: 1178
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 14:44
Rijdt met: Scott Spark 710 2016 - Scott Scale 730 2014

Re: 11.11.2017 - Koersel - Stal-Koerse

Bericht door junior72 »

Vandaag al een stukje van het parcours gedaan.
Na de terril tot aan de ingang van het bos aan de Steenstortstraat.
Lag er heel goed bij .
By the way , mijne vehicle was een Giant stadsfiets en alles op he verharde.
Was op weg naar huis van mijn werk :-p
Tot morgen ( als het niet regent )
Brakkeman Peter
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 29 okt 2017 11:00

Re: 11.11.2017 - Koersel - Stal-Koerse

Bericht door Brakkeman Peter »

Ik heb juist de 82 Km afgerond. Nu was het echt MTB weer. Lekker vettig en zwaar. Daardoor heb ik de terril links laten liggen. Dit jaar al genoeg naar boven geweest. Trouwens de organisatie was super, goede bevoorrading (een pluimpje voor de bediening) en prachtig afgepijld. Echte aanrader.
Plaats reactie